printlogo


کد خبر: 226467تاریخ: 1399/12/26 00:00
24 دریبل، خلق 11 موقعیت و 150 واکنش دفاعی
فصلی درخشان برای سعید عزت‌اللهی

سعید عزت‌اللهی در حالی وایله بولدکلاب را به‌عنوان مقصد جدیدش در تابستان انتخاب کرد که فوتبال‌دوستان ایرانی شناخت چندانی از سوپرلیگ دانمارک نداشتند و شاید چند نام نظیر کپنهاگن، میتلند، بروندبی و... را به‌واسطه حضور در رقابت‌های اروپایی در خاطر داشتند، اما این‌بار قرار بود نام یک تیم سرخپوش در ذهن طرفداران ایرانی نقش ببندد؛ وایله بولدکلاب. باشگاهی نسبتاً قدیمی که در دهه ۱۹۹۰ نتایج درخشانی را کسب کرده بود و حالا با جذب سعید عزت‌اللهی تلاش می‌کرد نتایج قبلی را دوباره تکرار کند. لیگ دانمارک به این شکل است که شش تیم بالا به پلی‌آف سهمیه لیگ قهرمانان صعود می‌کنند و شش تیم پایین برای بقا می‌جنگند.
در طول فصل عزت‌اللهی از ۲۱ بازی، در ۱۹ تا برای وایله به میدان رفته و اغلب در پست هافبک دفاعی و مرکزی به کار گرفته شده است. او دو گل به ثمر رسانده اما در مجموع عملکرد درخشانش بیشتر مربوط به کنش‌های دفاعی بوده است.
سعید ۲۴ دریبل زده تا میانگین بیش از یک دریبل در هر بازی را داشته باشد و ۱۱ موقعیت نیز برای مهاجمان تیمش ایجاد کرده است. مجموع کنش‌های دفاعی این بازیکن در طول فصل از ۱۵۰ مورد هم عبور کرده که بیشتر آنها مربوط به توپ‌گیری و قطع توپ بوده. نکته جالب اینکه سعید عزت‌اللهی اگر در دو بازی پایانی لیگ برتر (پیش از پلی‌آف) به میدان برود، رکورد بیشترین تعداد بازی خود در یک فصل را می‌شکند و فصل خوبش را به این شکل خاتمه می‌دهد. او در فصل 2017-2016 لیگ روسیه ۲۰ بازی انجام داده بود.
وبسایت‌های آماری مختلف با نمره 08/7 هافبک ایرانی را به‌عنوان دومین بازیکن برتر این تیم معرفی کرده‌اند. حالا باید دید پس از این فصل مطلوب با تعداد بازی بالا، عزت‌اللهی در وایله خواهد ماند یا راهی تیم جدیدی خواهد شد؟

Page Generated in 0.0053 sec