printlogo


کد خبر: 226409تاریخ: 1399/12/25 00:00
کاهش هزینه‌های زندگی با دوچرخه

 قسمت اول- کاهش هزینه‌های رفت و آمد و زندگی با دوچرخه به سادگی امکانپذیر است. شاید هزینه اولیه خریداری یک دوچرخه زیبا و تجهیزات مناسب برای این ورزش گران باشد اما زمانی که هزینه دوچرخه‌سواری را با هزینه‌های روزمره خود مقایسه کنید متوجه مزایای فوق‌العاده آن خواهید شد. انتخاب دوچرخه‌سواری در طولانی‌مدت در کنار مزیت‌هایی که به همراه دارد موجب صرفه‌جویی‌های زیادی در هزینه‌های شما می‌شود.با رکاب زدن برای رفت و آمد در شهر پس از مدتی خواهید دید که ترافیک، محدودیت‌های عبور و مرور، اتلاف وقت در پمپ بنزین و طی کردن مسیرهای طولانی دیگر برای شما وجود خارجی نخواهد داشت. حتی صداهای گوش‌خراش و آزاردهنده با استفاده از یک هندزفری ساده در هنگام دوچرخه‌سواری برای همیشه از بین خواهد رفت. دوچرخه‌سواری علاوه بر یک ورزش سرگرم کننده، باعث پس‌انداز بیشتر پول نیز می‌شود.تا جایی که شاید بتوان علم اقتصاد دوچرخه‌سواری را به مواردی که در علوم اقتصادی برای ذخیره بیشتر پول مورد بررسی قرار می‌گیرد اضافه کرد. در این مقاله مزایای این ورزش هیجان‌انگیز برای صرفه‌جویی در مخارج و پس‌انداز بیشتر پول مورد بررسی قرار خواهد گرفت که شامل موارد زیر هستند:
• کاستن از هزینه‌های مربوط به بیماری‌ها و حفظ سلامتی
• کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه
• کم کردن هزینه‌های جانبی خودرو
• کاهش هزینه‌های ورزشی با دوچرخه
• کاستن از هزینه‌های تفریحی
• و بهره‌وری بیشتر جهت کسب درآمد
 
حذف هزینه‌های مربوط به بیماری‌ها و حفظ سلامتی
کاهش هزینه‌های مربوط به مشکلات و تنش‌های روحی و روانی
ثابت شده است که گذراندن ساعت‌ها در ترافیک به صورت روزانه باعث افزایش استرس می‌شود. افزایش استرس و عدم تحرک نیز به ایجاد افسردگی در شخص ختم شده و هزینه‌های زیادی را برای درمان به او تحمیل می‌کند اما با داشتن یک ورزش روزانه مانند دوچرخه‌سواری باعث کاهش استرس و بهبود سلامت روحی و روانی می‌شود که این بهبود، هزینه‌های احتمالی مراجعه به مراکز درمان روحی و روانی را کاهش می‌دهد.
 
کاهش مشکلات قلبی و حفظ سلامتی
هزینه‌های بهداشتی و درمانی مرتبط با بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر مشکلات اسکلتی و عضلانی که با افزایش سن بالا می‌روند، حتی با داشتن بیمه میلیون‌ها تومان را از درآمد ماهیانه شما به خود اختصاص می‌دهند اما با توجه به این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه می‌توان مزایایی چون:
• تقویت ماهیچه‌ها و مفاصل
• کاهش مشکلات قلبی
• کاهش مشکلاتی مانند کلسترول خون
• جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها
• و بهره‌وری بیشتر
را در پی داشته باشد. به راحتی می‌توان دریافت که دوچرخه‌سواری به صورت روزانه چگونه می‌تواند هزینه‌های سالانه شما را کاهش دهد. این همان اقتصاد دوچرخه‌سواری در علوم اقتصادی است که با کاهش مخارج روزانه و کمک به حفظ سلامتی و تناسب اندام، زندگی تازه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.همچنین با افزایش استفاده از دوچرخه می‌توان در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی گذاشت که ضمن کمک به حفظ محیط زیست سالم و بهره بردن از هوای پاکیزه از مشکلات تنفسی ناشی از این آلودگی کاست. طی سال‌های گذشته مشکلات تنفسی یکی از بیشترین بیماری‌های حاصل از زندگی شهری است که سالیانه هزاران انسان را به کام مرگ می‌برد. همچنین ایجاد چنین بیماری‌هایی علاوه بر تحمیل مخارج سنگین درمان، گاهی سبب می‌شود کار خود را از دست داده و خانه‌نشین شوید.بنابراین با استفاده از دوچرخه علاوه بر حفظ سلامتی و صرفه‌جویی در مخارج، به محیط زیست خود کمک می‌کنید تا سلامت نسل‌های بعد از خود را نیز تأمین کند.
 
کاهش هزینه‌های رفت و آمد با دوچرخه
حتی اگر خودروی شخصی نداشته باشید مخارج حمل و نقل داخل و خارج از شهر میزان زیادی از درآمد شما را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه‌های گرفتن تاکسی و مدت زمان زیادی که برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند باعث کاهش بازدهی شما در کار شده و بالطبع میزان درآمدتان را کاهش دهد.
شما با استفاده از دوچرخه می‌توانید بدون صرف هیچ‌کدام از این هزینه‌ها و با کاهش اتلاف وقت به راحتی تا محل کارتان رکاب بزنید و در کنار این مزایا به حفظ سلامتی و تندرستی خود کمک کنید.
 

Page Generated in 0.0052 sec