printlogo


کد خبر: 226406تاریخ: 1399/12/25 00:00
خبر و مصاحبه

آسیابری و بهمنیار در استانبول برنزی شدند
نقره، پایان کار علیپور
کاراته‌کاهای ایران روز پایانی از رقابت‌های لیگ جهانی را با کسب یک نشان نقره توسط رزیتا علیپور و دو مدال برنز علی‌اصغر آسیابری و سارا بهمنیار آغاز کردند.نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۱ با حضور ۵۳۸ کاراته‌کا از ۷۲ کشور به میزبانی ترکیه در شهر استانبول برگزار شد. تیم ایران در روز پایانی و در پایان دیدارهای رده‌بندی موفق به کسب دو برنز توسط سارا بهمنیار و علی‌اصغر آسیابری شد. همچنین رزیتا علیپور نیز اگرچه با اقتدار به فینال مسابقات راه یافته بود اما به خاطر آسیب‌دیدگی نسبتاً جدی در رقابت نهایی حاضر نشد تا طلای جهانی اینگونه برای او با نقره عوض شود. فاطمه صادقی هم از دستیابی به مدال بازماند.سارا بهمنیار در مبارزه برای کسب مدال برنز وزن ۵۰- کیلوگرم به مصاف «کاترینا کریوا» از اوکراین رفت و با پیروزی ۴ بر صفر به نشان برنز دست پیدا کرد. بهمنیار که روز جمعه بعد از یک دور استراحت رقبایی از روسیه را شکست داده بود در نیمه نهایی برابر «سراب اوچلیک» نفر اول رنکینگ المپیک و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ بازنده شد و به دیدار رده‌بندی رفت.در وزن ۷۵- کیلوگرم علی‌اصغر آسیابری در مبارزه برای کسب مدال برنز به دیدار «آرمان آلتیمور» از ترکیه رفت. او با پیروزی مقابل «کوزنتکو» از بلغارستان، «هنری وکوا» از گرجستان، «توماس اسکات» از آمریکا و شکست برابر «لوئیجی بوسا» از ایتالیا به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرده بود.با تصمیم سرمربی تیم ملی کاراته زنان کشورمان، رزیتا علیپور نماینده کشورمان در وزن ۶۱- در مسابقه فینال کاراته‌وان استانبول شرکت نکرد. کشیدگی تاندون علیپور از ناحیه مچ پا در دیدار نیمه نهایی و نگرانی از تشدید مصدومیت، دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی سمانه خوشقدم بود.
 
 
پایان اردوی هوگوپوشان تکواندو و پاراتکواندو
اعزام زنان به صربستان منتفی شد
با اعلام سازمان تیم‌های ملی تکواندو، اردوی تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو مردان و زنان به پایان می‌رسد.با اعلام آرش فرهادیان رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو، اردوی تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو مردان و زنان در سال 1399 به پایان می‌رسد. تیم ملی تکواندو زنان که با ترکیب مهلا مومن‌زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، کوثر اساسه، پریسا جوادی، یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در تورنمنت بین‌المللی ترکیه شرکت کرده بود، بلافاصله پس از بازگشت از این رویداد، امروز (یکشنبه - 24 اسفندماه) اردوی خود را به پایان رساند و از 6 فروردین‌ماه 1400 مرحله جدید تمرینات خود را آغاز می‌کند. هدایت این نفرات بر عهده مهرو کمرانی است.همچنین مرحله پایانی تمرینات دو ملی‌پوش المپیکی پاراتکواندو در سال 1399 که به میزبانی جزیره کیش در حال برگزاری بود، دیروز تمام شد. مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی دو ملی‌پوش پاراتکواندو کشورمان هستند که موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو شده‌اند و تمرینات خود را زیر نظر پیام خانلرخانی دنبال می‌کنند.تمرینات تیم ملی پاراتکواندو زنان با ترکیب رایحه شهاب، فاطمه دودانگه، رزا ابراهیمی و مریم عبدالله‌پور خاتمه یافت و قرار است دور جدید تمرینات از 7 فروردین‌ماه آغاز شود.تیم ملی تکواندو مردان کشورمان نیز که به منظور حضور در تورنمنت و اردوی مشترک با تکواندوکاران بلغارستان در این کشور به سر می‌برد، روز چهارشنبه - 27 اسفندماه به ایران بازمی‌گردد. هوگوپوشان ملی‌پوش پس از بازگشت به ایران استراحتی چند روزه دارند و بلافاصله از روز 7 فروردین‌ماه مرحله جدید تمرینات خود را آغاز می‌کنند.آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، سجاد مردانی، سروش احمدی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی و مهران برخورداری نفرات حاضر در اردوی تیم ملی هستند. اردوی تیم ملی تکواندو زنان در حالی بعد از پایان تورنمنت بین‌المللی ترکیه به پایان می‌رسد که پیش از این قرار بود پس از پایان این رویداد دختران کشورمان اردوی مشترکی با تیم صربستان تا 3 فروردین ماه 1400 در این کشور داشته باشند اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کرونا و قرنطینه این اردو لغو شده است.
 
 
پنجمی نمایندگان ایران در قوی‌ترین مردان جهان در بحرین
فرج‌نژاد: مصدوم نبودم سوم می‌شدم
محمد عزت‌پور و رامین فرج‌نژاد با 43 امتیاز و عنوان پنجم مشترک به کار خود در قوی‌ترین مردان جهان در بحرین پایان دادند. مسابقات قوی‌ترین مردان جهان به میزبانی بحرین با حضور 16 تن از برترین‌های دنیا و دو نماینده از ایران یعنی رامین فرج‌نژاد و محمد عزت‌پور برگزار شد. محمد عزت‌پور و رامین فرج‌نژاد، هر دو با 43 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفتند. در پایان این مسابقات، اولک نویکف از اوکراین با 68 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، کارون از کانادا در رده دوم ایستاد، اسماکستلیس از لیتوانی در رده سوم قرار گرفت و لوکه استلتمن هم چهارم شد. رامین فرج‌نژاد درباره این مسابقات گفت: «قبل از اینکه به بحرین بروم بازویم در تمرینات دچار کشیدگی شد و آیتم دوم مسابقات جهانی هم باعث شد دردم شدت بگیرد و برای اینکه بتوانم به مسابقه ادامه بدهم مجبور شدم محل درد را سِر کنم.»فرج‌نژاد ادامه داد: «با توجه به شرایطی که پیش آمد، آیتم گوی برای من خیلی اذیت کننده شد. به راحتی می‌توانستم مقام سوم را کسب کنم اما متأسفانه مصدومیت اجازه نداد؛ با این حال موفق شدم جزو پنج نفر برتر دنیا قرار بگیریم و بالاتر از بسیاری از عنواندارها و چهره‌های شناخته شده قوی‌ترین مردان دنیا بایستم. تمام نخبه‌های قوی‌ترین مردان دنیا در این مسابقات حضور داشتند.»
 

Page Generated in 0.0051 sec