printlogo


کد خبر: 226397تاریخ: 1399/12/25 00:00
لژیونرها

 سرمربی پورتو:
طارمی گفت با گلزنی و گل‌سازی جبران می‌کند
صحبت‌های خصوصی سرمربی تیم پورتو با مهدی طارمی بعد از بازی حساس مقابل یوونتوس که از طریق دوربین‌های تلویزیونی ثبت شد، خواه ناخواه علامت سؤالی را در ذهن‌ها به وجود آورد.
مهدی طارمی با یک حرکت عجیب، کارت قرمز دریافت کرده بود و این اخراج باعث شده بود پورتو به‌سختی و با یک بازگشت معجزه‌وار، یوونتوس را شکست دهد و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. واکنش سرمربی این تیم مقابل طارمی که با چشمان گریان، خوشحالی خود را به همه نشان می‌داد، مکالمه‌‌ای خصوصی با این بازیکن بود.
به همین دلیل بود که یکی از سؤال‌ها در نشست خبری پیش از بازی دیشب پورتو مقابل فریرا، پرسش درباره مواردی بود که کونسیسائو در این مکالمه به طارمی گفته است. او اما حاضر نشد درباره این موارد صحبت کند و در پاسخ به خبرنگاران گفت: «من چه به طارمی گفتم؟ این چیزها را نمی‌توان در یک نشست به‌صورت علنی گفت و من خیلی احساس خوبی ندارم که جزئیات مکالمات ما منتشر شود. او لحظات خوبی را در بازی با یوونتوس سپری کرد ولی به‌صورت اتفاقی و با سختگیری داور از مسابقه اخراج شد. او پس از این اتفاق به من گفت می‌خواهد دوباره خود را بازسازی و فردا در بازی مقابل فریرا گلزنی کند و گل بسازد.»
 
 
دلیل پنالتی زدن آزمون در دیدار برابر اخمت گروزنی
در ادامه دیدارهای هفته بیست‌ودوم لیگ روسیه چند دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها، تیم صدرنشین زنیت با ۴ گل موفق به شکست اخمت گروزنی شد تا با ۴۵ امتیاز و ۵ امتیاز بیشتر از زسکامسکو همچنان در صدر جدول رده‌بندی قرار داشته باشد. در این دیدار سردار آزمون توانست از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کند. در دیدار قبل آرتم زیوبا پنالتی خود را از دست داده بود.
سرگئی سماک سرمربی زنیت بعد از این دیدار درباره این موضوع که چرا سردار آزمون پنالتی زد گفت: «پنالتی‌زن اول تیم ما آرتم زیوبا و پنالتی‌زن دوم ما سردار آزمون است. وقتی هر دو بازیکن در زمین باشند، این دو خودشان تصمیم می‌گیرند کدام بازیکن پشت توپ قرار بگیرد. من دخالتی نداشتم و متوجه شدم آزمون پنالتی می‌زند و خوشبختانه توانست به‌خوبی هم پنالتی خود را بزند و وارد دروازه حریف کند.»
سردار آزمون با گلزنی در این دیدار شمار گل‌های خود را به عدد ۱۳ رساند تا در صدر جدول گلزنان لیگ فوتبال روسیه قرار داشته باشد. این بازیکن فصل قبل نیز عنوان آقای گلی لیگ فوتبال روسیه را کسب کرده بود.
 
 
از نگاه فدراسیون تاریخ و آمار
صیادمنش در میان برترین بازیکنان جوان آسیا
نام مهاجم ایرانی تیم زوریای کرواسی در تیم منتخب بهترین بازیکنان جوان سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال دیده می‌شود. فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) تیم منتخب برترین بازیکنان جوان (زیر 20 سال) قاره آسیا را معرفی کرد که اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی تیم فنرباغچه که به‌صورت قرضی در زوریا بازی می‌کند، در این تیم قرار دارد. عبدووحید نعمتوف و ایبروخیم خلیل یولدوشف (ازبکستان)، یوکیناری سوگاوارا، تویچی سوزوکی، تاکفوسو کوبو و کوکی سایتو (ژاپن)، کای تروین (استرالیا)، سلطان العنزی (عربستان) و لی کانگ‌این (کره‌جنوبی)، دیگر بازیکنان این ترکیب به‌شمار می‌روند.

 


Page Generated in 0.0052 sec