printlogo


کد خبر: 226389تاریخ: 1399/12/24 00:00
میلان- ناپولی، ساعت 23:15
بازگشت گتوزو به خانه

 سن‌سیرو امشب محل مصاف دو تا از بزرگترین نام‌های سری A است، میلان و رقیب جنوبی‌اش، ناپولی. روسونری بعد از یک نتیجه مثبت در لیگ اروپا به تلاش برای رسیدن به اسکودتو ادامه می‌دهد و ستاره سابق این تیم، جنارو گتوزو روی نیمکت ناپولی تیم بی‌ثبات خود را که از لیگ اروپا حذف شده، با هدف رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان به میلان می‌آورد.
منچستریونایتد در بازی پنجشنبه برابر میلان فرصت‌های خوب گلزنی را از دست داد تا میلان از تساوی یک بر یک در اولدترافورد راضی باشد. گل سیمون کیائر در انگلیس شاید در بازی پنجشنبه پیش رو کمک کند میلان تیم بزرگی را از سر راه بردارد. میلان روحیه خوبی گرفته، هفته قبل هم در لیگ ایتالیا ورونا را شکست داد.
حالا امشب باید با تیم غیرقابل پیش‌بینی ناپولی روبه‌رو شود که سابقه درخشش با پیراهن میلان و البته ناکامی روی نیمکت این تیم را دارد. میلان اگرچه در چهار بازی آخرش در لیگ مقابل ناپولی شکست نخورده اما برای آخرین برد خانگی برابر این تیم باید به دسامبر 2014 برگردد، در پنج بازی بعدی مقابل ناپولی در سن‌سیرو دو بار باخته‌ و سه بازی مساوی شده.
تیم استفانو پیولی در واقع از وقتی صدر جدول را به اینتر داده تا حدودی ثبات پیدا کرده؛ آنها در هفته‌های اخیر توانسته‌اند به شکست‌ناپذیری خانگی رم پایان دهند و با تیم سرحال اودینزه مساوی کنند. در رده‌بندی شش امتیاز از اینترمیلان کمتر دارند که ساعاتی قبل از این مسابقه میهمان تورینو است. یوونتوس هم که با 4 امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم است، در زمین کالیاری بازی دارد.
پیولی مجبور شد دوران سختی را سپری کندچرا که برخی از چهره‌های سرشناس و تأثیرگذار این تیم به دلیل مصدومیت یا بیماری نتوانستند همراهی‌شان کنند، آخرین نمونه آنها زلاتان ابراهیموویچ و هاکان چالهان اوغلو هستند بنابراین از عملکرد بازیکنان گمنامش راضی است.
مقابل ورونا، راده کرونیچ و دیوگو دالوت برای اولین بار در این فصل موفق به گلزنی شدند تا تعداد گلزنان این فصل میلان به 15 بازیکن برسد و تنها آتالانتا از این جهت از آنها پیش است. در غیاب زلاتان، احتمالش زیاد است که بازیکنان جوان و باانگیزه با مأموریت دبل کردن ناپولی فرستاده شوند تا امیدهای میلان برای نخستین قهرمانی بعد از یک دهه را زنده نگه دارند.
ناپلی‌ها هم در این بخش مهم فصل که با رقبای بزرگی بازی دارند، سه بازی است که در لیگ نباخته‌اند و بعد از پیروزی 3 بر یک هفته گذشته مقابل بولونیا، وسط هفته استراحت کرده‌اند. کاپیتان الهام‌بخش تیم، لورنزو اینسینیه با دو گل در بازی آخر به فرم خوبش ادامه داد و ویکتور اوسیمن که با مصدومیت و جنجال همراه بوده، برای نخستین بار بعد از سه ماه گل زد. اینسینیه با 12 گل بهترین گلزن تیم است. او هشت بار گل اول بازی را زده و از این جهت رکورددار لیگ است. دریس مرتنز هم از مصدومیت برگشته و اجازه داده اینسینیه در پست مورد علاقه‌اش یعنی کنار مهاجم نوک بازی کند اما سهمیه لیگ قهرمانان کمترین چیزی است که رئیس پرتوقع باشگاه، اورلیو دی لورنتیس از گتوزو می‌پذیرد و تیم رده ششمی او باید در بازی خارج از خانه بعدی‌اش بعد از میلان با یوونتوس و رم دیدار کند. اینتر و لاتزیو هم حریفان بعدی هستند. نام مائوریتزیو ساری و ماسیمیلیانو آلگری به عنوان جانشین‌های احتمالی گتوزو برده می‌شود و شاید این فرصت خوبی برای جلب اعتماد رئیس باشگاه باشد.

Page Generated in 0.0048 sec