printlogo


کد خبر: 226388تاریخ: 1399/12/24 00:00
آرسنال-تاتنهام، ساعت 20:00
مورینیو جلوی توپ

 بازی بزرگ امشب لیگ برتر در شمال لندن و در ورزشگاه امارات بین دو تیم بزرگ این منطقه یعنی آرسنال و تاتنهام برگزار می‌شود. آرسنال با 38 امتیاز از 27 بازی در رده دهم است و هفت امتیاز از تاتنهام رده هفتمی کمتر دارد که امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.
آرسنال برد روحیه بخشی در بازی رفت یک‌هشتم ‌نهایی لیگ اروپا برابر المپیاکوس به دست آورده و شانس خوبی برای صعود به یک‌چهارم ‌نهایی تورنمنتی دارد که تنها شانسش برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان است.
توپچی‌ها که در این فصل 11 برد و به همین تعداد باخت دارند، در هفته‌های اخیر دو برد باارزش برابر لیدزیونایتد و لسترسیتی به دست آوردند اما در بازی آخرشان برابر برنلی یک بر یک متوقف شدند. فرم خانگی یکی از معضلات این فصل تیم میکل آرتتا بوده که در 8 تا از 13 بازی‌اش در امارات امتیاز از دست داده ضمن اینکه آمار اخیرش برابر تاتنهام چنگی به دل نمی‌زند و در سه تا از پنج بازی آخر با رقیب‌شان در رقابت‌های مختلف شکست خورده‌اند.
بوکایو ساکا ستاره درخشان آرسنال در این فصل بوده اما بسیاری از باتجربه‌های تیم ثبات لازم را نداشته‌اند و باید دید برای سرمایه‌گذاری چه میزانی از پول هزینه می‌شود. در سال 2013 ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی وقت آرسنال گفت این باشگاه می‌خواهد مانند بایرن‌مونیخ در فصل نقل و انتقالات خرج کند. آن موقع آرسنال برای نوزدهمین فصل متوالی حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کرد اما به تدریج آرسنال به تیمی درجه دو تبدیل شد و بعد از 16 سال پیاپی سوددهی و مازاد 393 میلیون پوندی، دو سال است که ضرر می‌دهند و این زیاندهی به 86 میلیون پوند رسیده است. آن موقع آرسنال در «لیگ پولی دلویت» ششم بود یعنی بالاتر از منچسترسیتی، لیورپول و همچنین تاتنهام رده سیزدهمی. حالا در میان 10 تیم اول هم نیست و از همه جهت تیم دوم شمال لندن شده است. حالا اما نشانه‌های امید در این تیم شکل گرفته و می‌خواهند بعد از سه سال تاریک که راه خود را گم کرده بودند، به پیشرفت برسند. آکادمی باشگاه علاوه بر ساکا، فلورین بالوگون و امیل اسمیت رو را تحویل داده. آرسنال دوران سختی در پیش دارد؛ بعد از بازی برگشت با المپیاکوس با وستهام و لیورپول بازی دارند. تاتنهام هم مانند آرسنال نتیجه مثبتی در لیگ اروپا گرفته و با دو گل هری کین دیناموزاگرب را شکست داده. تاتنهام پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده از جمله سه بازی لیگ برتر برابر برنلی، فولام و کریستال پالاس. تیم ژوزه مورینیو هم بعد از بازی برگشت لیگ اروپا با استون ویلا روبه‌رو می‌شود. تاتنهام در 7 تا از 13 بازی خارج از خانه خود در این فصل امتیاز از دست داده. آرسنال تقریباً تمام بازیکنان خود را برای این مسابقه در اختیار دارد، اسمیت رو بعد از طی دوران مصدومیت مقابل المپیاکوس به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و احتمالاً آرتتا تغییرات زیادی در ترکیب تیمش به وجود نمی‌آورد جز اینکه پابلو ماری به قلب دفاع بر‌می‌گردد و نیکلا پپه احتمالاً جای ویلیان در خط حمله را می‌گیرد. برای تاتنهام هم حضور جووانی لوسلسو مبهم است اما کین بعد از آسیب دیدگی در بازی پنجشنبه برای این مسابقه حاضر است. او با 11 گل در دربی شمال لندن بهترین بازیکن حال حاضر دو تیم است.
 

Page Generated in 0.0066 sec