printlogo


کد خبر: 226383تاریخ: 1399/12/24 00:00
نگاهی به انتقالات جنجالی در تابستان پیش رو
از بازگشت رونالدو به رئال تا پیوستن هالند به بارسا
امباپه می‌تواند نقل و انتقالات در فوتبال را بازتعریف کند. او به جز لیگ قهرمانان، فاتح همه چیز شده و استعداد ذاتی او بی‌پایان است

کووید-19 تأثیر گسترده‌ای روی مبالغ نقل و انتقالات در سال 2020 گذاشت و اثرات اقتصادی این همه‌گیری همچنان در فوتبال و در دنیا حس می‌شود. البته انتظار می‌رود در تابستان 2021، نقل و انتقالات جان تازه‌ای بگیرد، چرا که شش بازیکن در این پنجره نقش پررنگی دارند.
برخی از انتقالات نه‌تنها تأثیر بسیاری روی دو باشگاه درگیر خواهد داشت، بلکه تأثیرات آنها را باشگاه‌های بزرگ دیگر هم حس خواهند کرد.
 
لیونل مسی
تاکنون نشده بود که جدایی لیونل مسی از بارسلونا تا این حد جدی به نظر برسد. پاری سن ژرمن و منچستر سیتی تنها باشگاه‌هایی هستند که می‌توانند از عهده دستمزد نجومی مسی برآیند و هر دو باشگاه هم او را می‌خواهند.
اما انتخاب خوان لاپورتا به عنوان رئیس بارسلونا باعث می‌شود باشگاه سرانجام با مسی بر سر تمدید قراردادش مذاکره کند. افزون بر این، شایعاتی وجود دارد که سرخیو آگوئرو به بارسا خواهد آمد و به این ترتیب مسی علاقه‌مند خواهد شد که در این تیم بماند و با او کار کند.
 
کریستیانو رونالدو
دوران رونالدو در یوونتوس تنها با گل‌هایی که زد به خاطر می‌ماند، نه چیز بیشتری. او را به یوونتوس آوردند تا لیگ قهرمانان را فتح کنند اما در سه فصل حضور او در این تیم، آنها از مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات فراتر نرفته‌اند و به دست آژاکس، لیون و پورتو حذف شده‌اند.
انتقادات از این اسطوره پرتغالی پس از حذف مقابل پورتو به‌شدت بالا گرفته و اوضاع مالی باشگاه ایتالیایی هم بی‌تردید نقش خود را در ادامه کار با رونالدو خواهد داشت. اگر او همچنان فرصت آن را داشته باشد که به باشگاهی برود تا فاتح لیگ قهرمانان شود، این کار را انجام خواهد داد. به این ترتیب اگر پی‌اس‌جی کیلیان امباپه را از دست بدهد و مسی را هم جذب نکند، به سراغ او می‌رود.
در غیر این صورت، آیا منچستر یونایتد می‌تواند پسر محبوبش را به خانه برگرداند؟ آنها جزو باشگاه‌هایی هستند که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، توان پرداخت دستمزد بالا را دارند.
از سوی دیگر، زین‌الدین زیدان هم درباره بازگشت او به رئال گفته: «می‌دانید که کریستیانو برای مادرید چه معنایی دارد. همه ما علاقه بسیاری به او داریم و کارهایی که او اینجا انجام داده فوق‌العاده است اما او بازیکن یوونتوس است و آنجا دارد عالی کار می‌کند. من نمی‌توانم همه چیز را بگویم؛ می‌توان حرف‌های زیادی زد اما باید به قرارداد او احترام گذاشت.»
 
کیلیان امباپه
امباپه می‌تواند نقل و انتقالات در فوتبال را بازتعریف کند. او به جز لیگ قهرمانان، فاتح همه چیز شده و استعداد ذاتی او بی‌پایان است اما قرارداد او با پی‌اس‌جی در تابستان 2022 به پایان می‌رسد و او علاقه‌ای به تمدید آن نشان نداده است.
پی‌اس‌جی 180 میلیون یورو برای خرید او پرداخته و احتمالاً تنها با مبلغ دو برابر این راضی به فروش او خواهد شد. اینکه قرارداد یک بازیکن بزرگ در 23سالگی به پایان برسد و او بازیکن آزاد شود اتفاقی بسیار نادر است و نشان می‌دهد که فوتبال به کدام سمت خواهد رفت.
به این ترتیب، پی‌اس‌جی تنها با فروش او است که می‌تواند از این اتفاق عجیب جلوگیری کند و رئال مادرید علاقه بسیاری به جذب او دارد.
 
ارلینگ هالند
خوان لاپورتا بر این باور است که هالند بازیکنی است که می‌تواند در یک دهه آینده در نوکمپ بدرخشد. قابلیت گل‌زنی او فراتر از انسان است، هرچند که بند فسخ قرارداد او با بروسیا دورتموند مبهم است. با توجه به اینکه قیمت او نزدیک به امباپه نخواهد بود، رقابتی جدی بر سر جذب این بازیکن نروژی درمی‌گیرد. سیتی و چلسی هم سخت دنبال او هستند اما گفته می‌شود منچستریونایتد که قبل از پیوستن هالند به دورتموند او را می‌خواست، توان مالی خریدش را ندارد.
 
سرخیو راموس
این مدافع کهنه‌کار قراردادش را با رئال مادرید تمدید نکرده است. جنگ سرد او با فلورنتینو پرس پس از یک زمستان سخت، شاید رو به پایان باشد. احتمالاً در هفته‌های آینده درباره تمدید قرارداد او مذاکره می‌شود، هرچند که اگر راموس با شرایط پرس کنار نیاید، گزینه‌های خود را خواهد داشت. پی‌اس‌جی دوست دارد یک مدافع باتجربه بگیرد تا او را جانشین تیاگو سیلوا کند و البته منچستر یونایتد هم یک رهبر خط دفاعی می‌خواهد.
 
داوید آلابا
آلابا اعلام کرده که بایرن مونیخ را در تابستان ترک خواهد کرد و احتمال اینکه او به رئال مادرید برود بالا است اما تصورش سخت است که این بازیکن اتریشی در تیمی بازی کند که سرخیو راموس و رافائل واران را دارد. به این ترتیب او احتمالاً در شرایطی به رئال می‌رود که یکی از این دو بازیکن از آن تیم جدا شوند. در غیر این صورت، گزینه‌های بسیاری پیش روی او است و لاپورتا هم دوست دارد او را به کاتالونیا ببرد.
منبع: مارکا

Page Generated in 0.0064 sec