printlogo


کد خبر: 226381تاریخ: 1399/12/24 00:00
بازی دوم فینال لیگ برتر والیبال
قهرمانی ارومیه یا ادامه رقابت؟

گزارش
محسن آجرلو     @mosenajorloo
 
فینال لیگ برتر والیبال عصر شنبه برگزار شد و تیم‌های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان ایرانیان به مصاف هم رفتند. در این رقابت حساس و زیبا که پنج ست هم به طول انجامید، شاگردان پیمان اکبری در شهرداری ارومیه توانستند با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسند و گام نخست را برای قهرمانی بردارند.
طبق روال این لیگ، تیم قهرمان باید بتواند مانند مراحل قبلی، به دو برد از سه مسابقه دست پیدا کند. بر همین اساس دو تیم راه یافته به فینال، عصر امروز دومین رقابت خود را برگزار خواهند کرد. رقابتی که در صورت برد ارومیه‌ای‌ها قهرمان را مشخص خواهد کرد و در صورت برتری فولاد سیرجان، تعیین قهرمان به مسابقه سوم کشیده خواهد شد.
 
کامبک هیجان‌انگیز ارومیه
رقابت اول این دو تیم در فینال لیگ در شرایطی برگزار شد که سیرجانی‌ها با غلبه بر سپاهان مدعی راهی فینال شده بودند و شهرداری ارومیه با کنار زدن هراز آمل به این مرحله رسیده بود. البته که شهرداری ارومیه در نیمه نهایی دو بازی پنج سته را مقابل هراز پشت سر گذاشته بود و سیرجان دو رقابت سه سته! این یعنی ارومیه‌ای‌ها خسته‌تر بودند و اتفاق‌های اول ست پنجم بازی اول فینال هم به نوعی گواه همین موضوع بود.
رقابت حساس فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه در فینال لیگ برتر والیبال، قبل از آغاز و حتی روی کاغذ هم نابرابر بود. پیمان اکبری در شهرداری تقریباً برای هر پست دو بازیکن سرحال و آماده داشت و هر زمان که حس می‌کرد، دست به تغییر می‌زد. او به راحتی می‌توانست سال‌افزون را با وادی تعویض کند یا شریفی را بیرون ببرد و صالحی جایش را بگیرد.
 در مقابل اما دست‌های تندروان تا این اندازه باز نبود. با این حال تا نهایت جایی که می‌شد با حریف رقابت کرد و چیزی هم نمانده بود که پیروز میدان شود اما باز هم تعویض‌های اکبری بازی را برگرداند. در ست پنجم سیرجانی‌ها 6 بر 1 از حریف پیش بودند و طبیعی‌ترین اتفاق برد آنها بود اما این ارومیه بود که توانست در این رقابت هیجان‌انگیز به پیروزی برسد و در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.
 
تکرار نتیجه آخرین مسابقه
فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه در آخرین هفته مرحله مقدماتی لیگ برتر به مصاف هم رفتند. رقابتی که آن هم حساسیت‌های خاص خودش را داشت و قرار بود جایگاه نهایی دو تیم را در این مرحله مشخص کند. در آن بازی هم شهرداری ارومیه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و جایگاه دومی خود را قطعی کرد.
در آن مسابقه البته ابتدا سیرجان ست اول را گرفت و سپس دو ست بعدی به ارومیه رسید و در نهایت سیرجانی‌ها کار را به ست پنجم کشاندند. در بازی فینال اما این تیم ارومیه‌ای بود که کار را به ست پنجم کشاند و خودش هم پیروز آن شد.
البته این دو نتیجه در حالی به دست آمده که فولاد سیرجان در هفته‌های ابتدایی لیگ، شهرداری ارومیه را در یک رقابت یکطرفه و با نتیجه 3 بر صفر از پیش‌رو برداشته بود. با این حال در دو مسابقه آتی برابر این تیم شکست خورد و حالا امروز فرصت این را دارد تا در کنار برابر کردن تعداد برد‌ها با یکدیگر، رقابت فینال را به بازی سوم بکشاند.
در طرف مقابل شهرداری ارومیه این فرصت را دارد تا بالاخره بتواند به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند. ارومیه‌ای‌ها پس از چندین دوره ناکامی در فینال و رده‌بندی لیگ، این بار در قامت یک مدعی تمام عیار ظاهر شده‌اند و بالاخره در آستانه قهرمانی قرار گرفته‌اند.رقابت دوم فینال لیگ برتر والیبال از ساعت 17 امروز به میزبانی سالن فدراسیون برگزار خواهد شد. این بازی رقابت 198 لیگ امسال خواهد بود و در صورت عدم تعیین قهرمان، کار به بازی صد و نود و نهم خواهد رسید.

 


Page Generated in 0.0052 sec