printlogo


کد خبر: 226380تاریخ: 1399/12/24 00:00
به بهانه انتقاد علیرضا رضایی از حق‌کشی د رکشتی
یادم تو را فراموش!

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما با این وجود انتقادات نسبت به این ترکیب از سوی برخی شروع شده است. یکی از کسانی که به این موضوع انتقاد کرده، علیرضا رضایی است. دارنده مدال نقره المپیک آتن که خودش در مقطعی مربی تیم ملی کشتی آزاد، سخنگو، مدیر فنی و نایب رئیس فدراسیون بوده و حالا به واسطه حضور برادر همسرش در اردوی تیم ملی کشتی آزاد به احتمال نبود نام این کشتی‌گیر در مسابقات قهرمانی آسیا واکنش نشان داده است. گویا او توانسته به اسامی تیم اعزامی پی ببرد و به همین دلیل واکنش نشان می‌دهد که چرا نام امین در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا نیست. اتکای او به مسابقات انتخابی است که قبل از صربستان برگزار شد و به همین خاطر می‌گوید امین باید در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا باشد. این در حالی است که نام این کشتی‌گیر وزن 125 کیلوگرم برای مسابقات ایتالیا در ترکیب تیم ملی بود اما اعلام کرد به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند به ایتالیا برود. محسن کاوه درباره این مصدومیت گفت که امین دو هفته دستش آتل بسته بود و نمی‌توانست تمرین کشتی انجام بدهد. او به تازگی این آتل را کنار گذاشته و الان به همراه تیم تمرین می‌کند اما دعوا به راه افتاده که چرا به قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شود.
علیرضا رضایی که به مرام پهلوانی و اخلاق خوش در کشتی شهره است، این بار به صراحت به سرمربی تیم ملی کشتی آزاد حمله کرده و مدعی شده که او در دو سال گذشته هر کاری دلش خواسته انجام داده. در بخش دیگری از این مصاحبه او به نکته‌ای اعتراض کرده که در دوره مدیریت رسول خادم بارها اتفاق افتاد و علیرضا رضایی در کنار خادم حضور داشت و کسی به یاد ندارد که او به این موارد معترض شده باشد. رضایی در مصاحبه خود گفته: «مگر می‌شود بدون برنامه و فقط با میل و اراده شخصی یک نفر که آن هم مدام در حال تغییر است به استقبال المپیک رفت؟ کشتی یعنی دادن حق و عدالت نه حق‌کشی. وزن آخر در مسابقات قهرمانی آسیا حق مسلم امین طاهری است. چگونه می‌توان این حق‌کشی را توجیه کرد؟ مگر طاهری دو بار پیروز نشد؟ چرا برنده را تحقیر می‌کند و بازنده‌ را تشویق؟»
به نظر علیرضا رضایی در این مصاحبه خود چند اشتباه مرتکب شده؛ اول اینکه او قبل از معرفی اسامی به تیم ملی حمله کرده در حالی‌که حداقل باید صبر می‌کرد تا ترکیب تیم مشخص شود. شاید حق با او باشد که با توجه به دو پیروزی امین طاهری حالا باید از حق او دفاع کند اما آیا حقی از امین ضایع شده که او چنین بر آشفته؟ بماند که او در مصاحبه خود توهین‌آمیز با سرمربی تیم ملی صحبت کرده اما در ادامه باز هم به نکته‌ای اشاره کرده که در کشتی واژه غریبی است. او مدعی شده کشتی یعنی دادن حق نه حق‌کشی اما واقعاً چنین چیزی وجود دارد؟ اگر وجود دارد؛ چرا درباره مهدی تقوی و رضا یزدانی و خیلی‌های دیگر رعایت نشد؟
وقتی این حرف مطرح می‌شود که کشتی یعنی برقراری عدالت نه حق‌کشی ناخودآگاه همه یاد محمدجواد ابراهیمی می‌افتند که چه بلایی سر ابراهیمی آمد؟ ابراهیمی در چند نوبت علیرضا کریمی را شکست داد اما به تیم ملی نرسید، در آن مقطع کسی نامی از عدالت نبرد. کسی نبود بگوید که کشتی یعنی عدالت نه حق‌کشی. سعید داداش‌پور، حسین خانی را شکست داد اما حسین خانی دوبنده تیم ملی را برای جهانی به تن کرد اما مشخص نیست چرا کسی نگران حق‌خوری در کشتی نشد. هنوز کسی یادش نرفته که درباره کمیل قاسمی و پرویز هادی چه اتفاقاتی رخ داد یا درباره میثم نصیری و سید‌احمد محمدی اما آن موقع کسی نگران حق‌کشی و برقراری عدالت نبود.
نمی‌شود وقتی پای منافع شخصی در میان است، مدافع حق و عدالت بود و در قبال دیگر افراد سکوت کرد. بخصوص موقعی که مسئولیت هم داشتند.

Page Generated in 0.0046 sec