printlogo


کد خبر: 226374تاریخ: 1399/12/24 00:00
خریدی برای شکست رقبا
تکه‌های اضافی پازل

میعاد نیک
 
سیاست نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس از همان ابتدای لیگ بیستم و در تابستان بر رفع نیازهای سرمربی جوان سرخ‌ها استوار شد تا هر چه یحیی گل‌محمدی طلب کند، به‌سرعت در اختیار او قرار بگیرد. گل‌محمدی گرچه انتخاب‌های خوبی مانند میلاد سرلک، سعید آقایی و احسان پهلوان داشت اما پوشاندن پیراهن پرسپولیس به تن کسانی مانند آرمان رمضانی و مهدی مهدی‌خانی، سلامت رفتاری او در بازار تابستانی را زیر سؤال برد. با افشای غیررسمی مبلغ قرارداد آرمان رمضانی در پرسپولیس و البته عملکرد او که حایز حداقل‌های لازم برای یک تیم لیگ یکی هم نبود، شائبه‌های زیادی را پیرامون سیاست گل‌محمدی به‌وجود آورد اما بالاخره ماجرای رمضانی و پرسپولیس هم تمام شد تا نوبت به خریدهای جدید در بازار زمستانی برسد.
پرسپولیس که روز 13 فروردین با اتمام محرومیت مهاجم گل‌زن و محبوب خود مواجه خواهد شد، برای تنها 2 بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و پدیده اقدام به جذب شهریار مغانلویی کرده که قطعاً برای نیم‌فصل هم دستمزدی میلیاردی طلب داشته. پرسپولیس در خط حمله‌اش با ترافیک بالای مهاجم روبه‌روست و با توجه به سیستم محبوب یحیی مبنی بر چینش 2-4-4، به‌نظر نمی‌رسد در که بازی‌های آتی زوجی جز ترابی-آل‌کثیر را در پیکان آتش سرخ‌ها مشاهده کنیم. به‌جز مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر که قطعاً ستاره‌های اردوگاه قرمز برای رسیدن به گلات قهرمانی خواهند بود، پرسپولیس اکنون از وحید امیری، شهریار مغانلو، مهدی عبدی و مهدی مهدی‌خانی بر نیمکت خود برخوردار است که قطعاً مدیریت کردن این ‌همه بازیکن در تنها یک پست به همت بالایی نیاز دارد.
به‌نظر می‌رسد که جذب شهریار مغانلو برخلاف چیزهایی که شنیده می‌شد، صرفاً به این دلیل بوده که دیگران او را به خدمت نگیرند. تیم‌هایی مانند تراکتور برای خرید شهریار دست ‌به‌نقدتر از پرسپولیس بودند اما سرخ‌ها او را از دست دیگران بیرون کشیدند تا خیال‌شان راحت باشد. پازل قهرمانی پرسپولیس تنها به ترابی و آل‌کثیر نیاز داشت و حضور مغانلو در این پازل ارزش افزوده‌ای به‌همراه ندارد.
 

Page Generated in 0.0049 sec