printlogo


کد خبر: 226368تاریخ: 1399/12/24 00:00
خبر

 پیش‌بینی رنکینگ فیفا
تیم ملی ایران بدون تغییر در رده 29 جهان
سایت فوتبال رنکینگ به اعلام رده‌بندی جدید ماهیانه تیم‌های ملی جهان پرداخت که در آن جایگاه تیم ملی ایران دست‌نخورده باقی مانده است. سایت «football-rankings. info» مثل همیشه قبل از اعلام رنکینگ رسمی ماهیانه فیفا به اعلام رده‌بندی احتمالی در ماه آوریل پرداخت. طبق اعلام این رسانه جایگاه تیم ملی فوتبال کشورمان در ماه آوریل بدون تغییر رده 29 جهان و دوم آسیا خواهد بود. 10 تیم برتر دنیا طبق رده‌بندی این سایت به شرح زیر است:
1- بلژیک 2- فرانسه 3- برزیل 4- انگلیس 5- پرتغال 6- اسپانیا 7- آرژانتین 8- اروگوئه 9- مکزیک 10-ایتالیا
 
 
برای بررسی شرایط میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷
سفر نمایندگان AFC به عربستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شرایط عربستان برای میزبانی از جام ملت‌ها در سال ۲۰۲۷ را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد. به نقل از روزنامه الریاضیه عربستان، گروهی از نمایندگان AFC پایان ماه جاری میلادی برای بازدید از ورزشگاه‌های عربستان و دیگر زیرساخت‌ها به دنبال درخواست نامزدی میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 وارد این کشور خواهند شد. وزارت ورزش عربستان توسعه و مدرن‌سازی 6 ورزشگاه در این کشور جهت میزبانی دیدارهای جام ملت‌های آسیا 2027 در شهرهای ریاض، جده و الشرقیه را آغاز کرده است. در پرونده ارسالی عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا 30 هتل، 39 بیمارستان و 8 منطقه ویژه تجمع هواداران در نظر گرفته شدند. ایران، عربستان، هند و قطر نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 هستند.
 
 
دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲
اعتراض رسمی عراق به میزبانی بحرین
عراق به برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه C آسیا در بحرین اعتراض کرد. به نقل از سایت بغداد الیوم عراق، هیأت عادی‌سازی فدراسیون فوتبال عراق روز جمعه اعتراض رسمی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به دلیل تغییر برنامه دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 و برگزاری متمرکز گروه C در بحرین اعلام کرد. عراق در نامه ارسالی‌اش خواهان برگزاری دیدارهایش به ترتیب برابر تیم‌های هنگ‌کنگ، کامبوج و ایران طبق برنامه قبلی شد. بر اساس این گزارش، کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی فوتبال عراق نیز از تغییر برنامه دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا شگفت‌زده شد و اعتراض خود را ابراز کرد. با اعلام AFC کشورهای چین، کویت، بحرین، عربستان، ژاپن، امارات، کره‌جنوبی و قطر میزبان دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 در گروه‌های هشت‌گانه قاره آسیا خواهند بود.
 
 
هفته بیست و سوم لیگ پرتغال
پیروزی خارج از خانه ماریتیمو با حضور عابدزاده و علیپور
تیم فوتبال ماریتیمو در هفته بیست و سوم لیگ پرتغال مقابل ناسیونال به پیروزی رسید. تیم فوتبال ماریتیمو بامداد دیروز (شنبه) در هفته بیست و سوم لیگ برتر پرتغال به مصاف ناسیونال رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. امیر عابدزاده از ابتدا در ترکیب ماریتیمو حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد و یک کارت زرد دریافت کرد. علی علیپور دیگر بازیکن ایرانی ماریتیمو از دقیقه 85 وارد زمین بازی شد و 5 دقیقه برای عرض اندام فرصت پیدا کرد. ماریتیمو با این برد 21 امتیازی شد و به رده پانزدهم صعود کرد.
 
 
ژوپیلر لیگ بلژیک
تساوی شارلروا در غیاب رضایی و حضور ۲۶ دقیقه‌ای قلی‌زاده
تیم شارلروا جمعه شب در هفته سی‌ام ژوپیلر لیگ بلژیک، میزبان بروژ بود که در این بازی در غیاب کاوه رضایی و حضور ۲۶ دقیقه‌ای علی قلی‌زاده به تساوی یک - یک دست یافت. دورین دسولیل در دقیقه 7، دروازه خودی را به اشتباه گشود تا بروژ از حریفش پیش بیفتد و شارلروا در دقیقه 90 توسط شامار نیکولسون به گل تساوی رسید. کاوه رضایی بازیکن ایرانی تیم شارلروا در فهرست 18 نفره تیمش نبود و علی قلی‌زاده از دقیقه 64 مسابقه وارد زمین شد. 
 
 
چمپیونشیپ انگلیس
صعود برنتفورد به رتبه دوم در حضور کوتاه قدوس
برنتفورد در شبی که لژیونر ایرانی تیمش تنها ۱۳ دقیقه فرصت بازی داشت، در خانه بلکبرن پیروز شد و به رتبه دوم جدول چمپیونشیپ انگلیس رسید. تیم‌های بلکبرن روورز و برنتفورد جمعه شب در هفته سی‌وششم مسابقات چمپیونشیپ انگلیس، در ورزشگاه ایوود پارک مقابل هم صف‌آرایی کردند که برنتفورد با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. ایوان تونی در دقیقه 10، تنها گل این مسابقه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. سامان قدوس بازیکن ایرانی تیم برنتفورد هم از ابتدا روی نیمکت تیمش نشسته بود و در دقیقه 77 وارد زمین شد. برنتفورد با این پیروزی، 60 امتیازی شد و هم‌امتیاز با واتفورد و سوانسی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به این دو تیم، به رتبه دوم جدول صعود کرد.

Page Generated in 0.0047 sec