printlogo


کد خبر: 226364تاریخ: 1399/12/24 00:00
کنفرانس خبری امروز عزیزی خادم بعد از جلسه سرنوشت‌ساز با وزارت ورزش
تنها راهکار فعلی: طلبکاری

مجموعه فدراسیون فوتبال تمام هم و غم خود را در چند روز گذشته، گذاشته است بر روی اعتراض به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت سلب میزبانی از ایران. هرچند که بسیاری از مسئولان می‌دانند امید کمی به رسیدن میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی به ایران است اما همچنان خبرها حاکی از جلسات مختلف رئیس فدراسیون فوتبال با سفرای کشورهای مختلف است بلکه بتواند از طریق نهادهای سیاسی راهی برای جلب نظر ای‌اف‌سی باز کند. هرچند که شاید این مسیر، چندان کارآیی برای حل مشکل فعلی فدراسیون فوتبال نداشته باشد. لابی‌ها پیش از اعطای میزبانی انجام می‌شود و توصیه‌های بعد از آن طبیعتاً تأثیری در تغییر رأی‌ها نخواهد داشت، مگر اینکه تصمیم‌گیری نهایی هنوز به تأیید کمیته برگزاری فیفا نرسیده باشد.
با این حال شهاب عزیزی‌خادم بعد از مذاکره با مقام‌های سیاسی، صبح امروز (یکشنبه) جلسه مهمی در وزارت ورزش دارد تا بررسی نهایی جهت اخذ میزبانی در این زمینه صورت بگیرد.
پس از این جلسه، شهاب‌الدین عزیزی خادم از ساعت 11 امروز (یکشنبه) در سالن کنفرانس روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اصحاب رسانه، در خصوص این جلسه گفت‌وگو خواهد کرد.
اینکه این گفت‌وگو دقیقاً درباره چه مواردی است در نشست خبری امروز رئیس فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد اما نکته قابل توجه موضع و رویکردی است که خداداد افشاریان به عنوان عضوی از هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به آن اشاره کرده است؛ یعنی موضع طلبکاری.
پس از جلسه هیأت رئیسه درباره میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 افشاریان با اعلام این موضوع که شخصاً هیچ امیدی به رسیدن میزبانی به ایران ندارد، گفت: «در این مورد نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما باید تمام راه‌ها را برویم که دیگر به ما ظلم نشود. شاید نتوانیم الان میزبانی را عوض کنیم اما باید به نوعی طلبکار باشیم که دیگر نتوانند علیه ما کاری انجام دهند یا از ما ایراد بگیرند. باید در این موقعیت کارمان را طوری انجام دهیم که حداقل طلبکار بمانیم. در جمعی که صحبت می‌کردیم، گفتیم که تمام راه‌ها را به صورت اورژانسی انجام بدهیم. آقای عزیزی خادم هم رفته با سفرای کشورها و نهادهای سیاسی و ورزشی دیگری صحبت کند که اتفاق بدی برای ما رخ ندهد.»
البته که راه حل دیگری هم پیش پای فدراسیون فوتبال نیست و شاید با طلبکاری بابت ندادن این میزبانی، می‌خواهند در صدد گرفتن میزبانی‌های بعدی باشند. رئیس و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اما بدون شک می‌دانند که طلبکاری به تنهایی نمی‌تواند کمیته مسابقات ای‌اف‌سی را متقاعد کند که حتی میزبانی‌های بعدی را به ایران بدهند.
آنچه در گرفتن میزبانی اهمیت دارد، استانداردها و مطابقت آنها با مواردی است که ای‌اف‌سی در بررسی برای اعطای میزبانی مدنظر قرار می‌دهد. البته که احتمالاً انتخاب افراد مناسب در مناصب حساس هم کمک خواهد کرد که روابط خوبی ایجاد شود و این روابط در موقعیت‌های حساس به کمک ایران بیاید.
شاید در شرایط فعلی انتظاری که از رئیس جدید فدراسیون فوتبال می‌رود این باشد که بدون ایجاد امیدهای بیهوده، جامعه فوتبال و تیم ملی را به تمرکز روی بازی‌های حساسی دعوت کند که براساس واقعیت فعلی قرار است در بحرین برگزار شود. هرچند که به نظر نمی‌رسد در غیاب تماشاگران، میزبانی به جز بحث بهره مالی‌اش، تأثیر دیگری بر عملکرد تیم ملی داشته باشد.
پس واقع‌بین باشیم و از حالا به بهانه‌تراشی برای ناکامی‌های احتمالی دامن نزنیم.

Page Generated in 0.0049 sec