printlogo


کد خبر: 226362تاریخ: 1399/12/24 00:00
خبر

انتخابات هیأت کشتی خوزستان برگزار شد
جمع شدن حاشیه‌ها با انتخاب رئیس
مجمع انتخاباتی هیأت کشتی خوزستان که سر و صدای زیادی هم داشت؛ بالاخره در غیاب سه کاندیدا برگزار شد.
سیدحسین مرعشیان چند ماه قبل استعفا داد و هیأت خوزستان در این مدت توسط سرپرست اداره شد که همین موضوع، شرایط ویژه‌ای را برای هیأت کشتی ایجاد کرده بود بخصوص اینکه در این مدت چند باری قرار شد مجمع برگزار شود اما بنا به دلایلی یا زمانی مشخص نشد یا اینکه عقب افتاد. در آخرین تصمیم‌گیری، قرار بود این مجمع انتخاباتی روز 19 اسفند برگزار شود اما مجمع عقب افتاد تا اینکه بالاخره دیروز مجمع انتخاباتی در غیاب سه کاندیدا برگزار شد. حسین اسفندیاری، کیانوش دارش و اسکندر عیسوند، 3 نامزد ریاست بدون اطلاع قبلی در مجمع غیبت کردند و در نهایت مجمع با حضور 17 عضو برگزار شد که احمد عبدالخانی با 9 رأی برای 4 سال به عنوان رئیس هیأت انتخاب شد. محمد‌امین کجباف نیز در این انتخابات 8 رأی را به خود اختصاص داد. سیدجلال عسگری نماینده فدراسیون کشتی در این مجمع بود.
 
 
اتفاق جدید در سایت فدراسیون جهانی جودو
حذف واژه تعلیق از مقابل نام ایران 
فدراسیون جهانی جودو پس از ۱۸ ماه تعلیق جودوی ایران، کلمه تعلیق را از جلوی نام ایران حذف کرد. بعد از حواشی رأی دادگاه بین‌المللی ورزش و مسائل مختلفی که درباره آن مطرح شد حالا فدراسیون جهانی جودو کلمه تعلیق را که به مدت ۱۸ ماه جلوی نام ایران قرار داشت، ساعتی پیش حذف کرد.
 پس از اعلام رأی دادگاه CAS، کنفدراسیون جودوی آسیا چند روز پیش، از ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا دعوت کرد. رقابت‌های قهرمانی آسیا جودو، فروردین‌ماه 1400 به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار می‌گردد و به همین منظور تیم ملی ایران برای حضوری قدرتمندتر در این پیکارها، تمرینات خود را زیر نظر محمدرضا حاج یوسف‌زاده سرمربی تیم ملی جوانان آغاز کرد. محمد محمدی بریمانلو هم که شانس اول جودوی ایران برای کسب سهمیه المپیک است، به جمع اردونشینان اضافه شد و تمرینات خود را در مجموعه ورزشی آزادی و در کنار سایر اردونشینان آغاز کرد.
 
 
دیدار طباطبایی با رئیس فدراسیون جهانی کاراته
از ادای احترام اسپینوز تا تلاش برای کرسی
حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در حاشیه رقابت‌های کاراته وان استانبول ۲۰۲۱ با اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار اسپینوز از کاراته ایران به عنوان یکی از قدرت‌های جهانی یاد کرد و گفت: «من به کاراته ایران علاقه دارم و این تیم با توجه به قدرت و موفقیت‌هایی که کسب کرده، مورد احترام بنده و فدراسیون جهانی کاراته است. ما این آمادگی را داریم که از ظرفیت‌های کاراته ایران بیش از قبل استفاده کنیم.»
او ادامه داد: «کاراته ایران چه در رقابت‌های جهانی و چه در مسابقات لیگ کاراته وان از تیم‌های فعال و موفق بوده است. همچنین کاراته‌کاهای ایرانی در راه سهمیه المپیک نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند و از تیم‌های موفق جهان جهت راهیابی به بازی‌های توکیو بودند.»
در این دیدار طباطبایی نیز از اعطای یک کرسی در کمیته فنی فدراسیون جهانی به ایران تقدیر و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت کاراته ایران، بازهم این کشور بتواند سهمی در کرسی‌های بین‌المللی داشته باشد.

 


Page Generated in 0.0047 sec