printlogo


کد خبر: 226360تاریخ: 1399/12/24 00:00
مسابقات کاراته وان استانبول
پورشیب و علیپور در فینال

اولین مرحله لیگ کاراته وان در سال ۲۰۲۱ از روز جمعه آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد. در روز دوم راهیابی ذبیح‌الله پورشیب و رزیتا علیپور به فینال مهم‌ترین اتفاق مسابقات برای تیم ایران بود. در دومین روز از مسابقات ذبیح‌الله پورشیب در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم آقایان موفق شد با شکست تمامی حریفان خود راهی فینال شود.
پورشیب در دور نخست استراحت داشت و سپس در دور دوم با نتیجه شش بر یک در مقابل دانیل جورجی از مجارستان پیروز شد، همچنین در مرحله سوم نیز ولید دقالی از بلژیک را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.
ذبیح‌الله پورشیب در دور چهارم مسابقات، میشل مارتینا از ایتالیا را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و در دور پنجم نیز با ایوان کویچ از کرواسی مبارزه کرد و نتیجه این دیدار دو بر دو مساوی شد که به دلیل قانون سنشو یعنی کسب اولین امتیاز پورشیب موفق شد پیروز از تاتامی خارج گردد تا راهی فینال این مسابقات شود.
پورشیب در فینال این وزن امروز در مقابل دانیار یولداشف از قزاقستان که نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۷ است به روی تاتامی می‌رود. همچنین رزیتا علیپور در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم در دور نخست استراحت داشت، سپس جایسا ریستیک از اسلوونی را با نتیجه شش بر صفر در دور دوم شکست داد. 
دور سوم را در مصاف با آنتیا سروجینا از اوکراین با رأی داوران پشت سر گذاشت و در دور چهارم با بتینا الستادساتر از نروژ مبارزه کرد و با نتیجه هفت بر یک به برتری رسید. علیپور در نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک در سنشو مروه کوبان از ترکیه را شکست داد تا اولین فینالیست ایران در اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان استانبول باشد. علیپور هم امروز برای کسب مدال طلا در مقابل جوانا پرکویچ قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد. 
شیما آل‌سعدی دیگر نماینده ایران در این وزن با چهار پیروزی پیاپی به نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل جوانا پرکویچ از صربستان شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. برای کسب مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان استانبول فردا مقابل اینگریدا ساچانکوا از اسلواکی دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۹ روی تاتامی می‌رود.
 

Page Generated in 0.0056 sec