printlogo


کد خبر: 226357تاریخ: 1399/12/24 00:00
خبر

میزبانی لیگ ملت‌های والیبال به ایتالیا رسید
ایمنی؛ شرط اول فدراسیون جهانی
فدراسیون جهانی والیبال میزبانی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ در دو گروه مردان و زنان را به شهر ریمینی ایتالیا واگذار کرد.
فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که شهر ریمینی ایتالیا میزبان لیگ ملت‌های والیبال زنان و مردان سال ۲۰۲۱ است.
 FIVB تأکید کرد که لیگ ملت‌ها به شکل متمرکز برگزار می‌شود تا ورزشکاران با خیال آسوده در این رقابت‌ها شرکت کنند و از سوی دیگر، مسابقات والیبال با کیفیتی مناسب برای میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان به نمایش درآید.
بر این اساس، ۱۶ تیم شرکت کننده در هر گروه مردان و زنان، به شکل دوره‌ای با هم مسابقه می‌دهند که هر تیم ۱۵ دیدار در مرحله مقدماتی دارد. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز می‌شود و تا دوم تیرماه ادامه دارد. رقابت‌های زنان، سه روز زودتر (چهارم خرداد) شروع می‌شود و تا ۳۰ خردادماه ادامه دارد.
مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان، پنجم و ششم تیرماه برگزار می‌شود و رقابت‌های گروه زنان نیز سوم و چهارم تیرماه انجام می‌شود.
در طول ۳۲ روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) ۱۲۴ مسابقه والیبال در سطح بالا به شکل متمرکز برگزار خواهد شد؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی همه اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات است.
در ادامه گزارش فدراسیون جهانی درباره لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ آمده است: «بیش از شش کشور برای میزبانی این رقابت‌ها درخواست دادند. تمامی این درخواست‌ها با توجه به امکانات، تجربه میزبانی رویدادها و ظرفیت امنیتی برای برگزاری یک رویداد ایمن، به دقت مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از این بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که کشور ایتالیا با همراهی یک شرکت ورزشی و رسانه‌ای به نام RCS که بیش از ۳۰ سال تجربه مدیریت مسابقات ورزشی در کلاس جهانی مانند رقابت‌های دوچرخه‌سواری جیرودیتالیا، ماراتون میلان و ماراتون ابوظبی را دارد، سازماندهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ زنان و مردان به شکل متمرکز را بر عهده گیرد. همچنین فدراسیون جهانی والیبال آخرین اقدامات برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و کاهش انتقال ویروس کرونا، از جمله آزمایش‌های مکرر، اقدامات دقیق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری این رقابت‌ها مدنظر خواهد داشت.»
 
 
دعوت ۱۱ وزنه‌بردار به اردوی آسیایی
ابتلای هاشمی و قدمی به کرونا
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با دعوت از ۱۱ نفر برای حضور در قهرمانی آسیا ازبکستان آغاز شد. آخرین اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، از روز گذشته آغاز شد. میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، کیانوش رستمی، رضا دهدار، سهراب مرادی، رسول معتمدی، عارف خاکی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داوودی نفرات دعوت شده به این اردو هستند که زیر نظر محمدحسین برخواه سرمربی، تمرینات خود را برگزار می‌کنند. نفرات دعوت شده در محل کمپ تیم‌های ملی حضور یافته و تست کرونا دادند تا از فردا، تمرینات به صورت رسمی آغاز شود. البته علی هاشمی و کیا قدمی به دلیل ابتلا به کرونا و طی کردن دوران نقاهت، اکنون در اردو حضور ندارند و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارند. تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود، آماده می‌کند. این رقابت‌ها کسب سهمیه قاره‌ای المپیک توکیو نیز به شمار می‌رود.

Page Generated in 0.0047 sec