printlogo


کد خبر: 226313تاریخ: 1399/12/23 00:00
مس نوین کرمان صفر - پرسپولیس 3
صعود راحت با همان گلزن‌های قدیمی

پرسپولیس برای عبور از اولین خوان جام حذفی سختی زیادی نکشید و در روز رونمایی از ستاره‌های تازه‌واردش یک برد راحت و صعود بی‌دردسر را تجربه کرد. پرسپولیس در اولین بازی جام حذفی و در مرحله یک‌شانزدهم مقابل تیمی از لیگ دسته دوم قرار گرفت و روی کاغذ همه تیم یحیی را حتی با نفرات ذخیره برنده می‌دانستند. با وجود این یحیی زیاد هم ریسک نکرد و مطابق پیش‌بینی تقریباً نیمی از تیمش را تغییر داد تا در کرمان مقابل تیم باانگیزه فرزاد حسین‌خانی قرار بگیرد.
یحیی گل‌محمدی برای این بازی جام حذفی نفراتی مثل حامد لک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی و وحید امیری را بیرون گذاشت تا از بازیکنانی مثل کمال کامیابی‌نیا، مهدی عبدی و مهدی مهدی‌خانی استفاده کند ضمن اینکه این بازی محل رونمایی از مهدی ترابی ستاره تازه به خدمت گرفته سرخ‌ها هم بود تا اولین بازی‌اش بعد از بازگشت به این تیم را انجام دهد.
بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر کرمان و در زمینی که به نظر می‌رسید چمن ناهموار و بلندی دارد آغاز شد و بعد از فروکش کردن هیجان اولیه میزبان برای مقابله با تیمی بزرگتر از خودش، پرسپولیس کم‌کم جریان بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های بسیاری به وجود آورد.
بعد از شوت دقیقه 9 ترابی که دفع شد و به دروازه حریف نرسید پرسپولیس با سانتر عالیشاه و ضربه سر مهدی‌خانی به گل رسید اما مهاجم شماره 9 پرسپولیس در موقعیت آفساید به توپ ضربه زد.
یک دقیقه بعد باز هم مهدی‌خانی می‌توانست گل بزد و این بار در آفساید هم نبود اما ضربه نهایی او به تیر افقی دروازه خورد و گل نشد.
دقیقه 24 بازی نوبت مهدی عبدی بود تا شانس گل دیگری را از دست بدهد. او با فرار از بین مدافعان میزبان دروازه‌بان مس را هم جا گذاشت اما ضربه نهایی‌اش به پای تیر عمودی خورد و به گل نرفت.
طی دقایق 35 و 36 پرسپولیس دو، سه موقعیت دیگر هم خلق کرد اما آرمان شهدادنژاد مقابل ضربات کمال کامیابی‌نیا، سیدجلال و ترابی ایستادگی کرد تا سرخ‌ها نگران موقعیت‌های از دست رفته شوند.
بالاخره اما در دقیقه 38 سانتر ترابی و ضربه سر کمال کامیابی‌نیا قفل دروازه میزبان را باز کرد و پرسپولیس پیش افتاد تا استرس گل نزدن‌ها از بین برود.
پرسپولس بعد از این گل شانس زدن گل‌های دوم و سوم را حتی در همان نیمه نخست هم داشت اما شوت ترابی به تیر افقی دروازه خورد و گل نشد و دفعه بعدی هم پاس به جلوی عالیشاه را مهدی‌خانی قدر ندانست و این شانس هم از دست رفت.
نیمه دوم با ریتم تند پرسپولیس برای رسیدن به گل بعدی آغاز شد و در همان دقیقه نخست مهدی‌خانی شانس گل را داشت که گلر موفق میزبان این توپ را هم مهار کرد.
دقیقه 57 بازی مهدی عبدی با فرار از خط آفساید حریف با شهدادنژاد تک به تک شد اما او باز هم شانس مسلم گلزنی را از دست داد و توپ با کمترین اختلاف به بیرون رفت.
یک دقیقه بعد اما امید عالیشاه که در پست هافبک راست بازی می‌کرد جور گل نزدن‌های عبدی و مهدی‌خانی را کشید و با سانتر تماشایی آقایی و ضربه سری غافلگیرکننده پرسپولیس را به گل دوم رساند.
عالیشاه دو دقیقه بعد هم شانس گلزنی داشت و بعد از اینکه مهدی‌خانی را برای گلزنی معطل کرد و پاس به عقب داد باز هم دروازه میزبان را به خطر انداخت.
یک دقیقه بعد عالیشاه می‌خواست در نقش گلساز ظاهر شود اما پاس به جلوی او به ترابی نرسید تا دوباره خودش برای گلزنی دست به کار شود.
این بار و در دقیقه 64 حرکت زیبای سرلک و ارسال او با ضربه سر تمام‌کننده عالیشاه گل سوم را باعث شد تا کار مس نوین تمام شود.
بعد از این و در دقیقه 70 یحیی سه تعویض در تیمش انجام داد. او انصاری را جای سیدجلال به بازی فرستاد و مغانلو و نعمتی را هم جای زوج ناموفق عبدی – مهدی‌خانی به بازی فرستاد تا عالیشاه به خط حمله بیاید و کنار مغانلو زوج تازه‌ای تشکیل دهد.
بعد از اینکه پرسپولیس یک شانس گل دیگر را با شوت زمینی ترابی و دفع شهداد‌نژاد خلق کرد یحیی دو تغییر دیگر هم در تیمش انجام داد و با بازی فرستادن پهلوان و شریفی به جای عالیشاه و سرلک تیمش را به کلی دگرگون کرد. پرسپولیس در دقایق 88 و 90 دو موقعیت خوب گلزنی داشت اما بدشانس بود که تعداد گل‌هایش از سه بالاتر نرفت. دفعه اول و در دقیقه 88 پاس به جلوی ترابی یک اشاره لازم داشت تا مغانلو را به اولین گلش با پیراهن پرسپولیس برساند اما او در کمال ناباوری بهترین موقعیت گلزنی را از دست داد. بار دوم هم سانتر آقایی با ضربه نعمتی همراه شد اما شهدادنژاد گلر میزبان این توپ را هم دفع کرد تا ستاره تیمش باشد.

Page Generated in 0.0058 sec