printlogo


کد خبر: 226305تاریخ: 1399/12/23 00:00
پیکان یک - استقلال 2
استقلال دوباره پنجه نشان داد

پنجشنبه 21/12/1399، مرحله یک شانزدهم جام حذفی، ورزشگاه شهر قدس تهران، ساعت:17:30، تماشاگر: بدون تماشاگر
پیکان: یک
گل: ابراهیم صالحی (58)
استقلال: 2
گل‌ها: شیخ دیاباته(17)، محمد دانشگر(38)
داور: حمید حاج ملک 
کمک‌ها: علی میرزابیگی، عباس پورحیدری
اخطار: امیر روستایی، مجید عیدی، نادر محمدی(پیکان)، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی(استقلال)
استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری، احمد موسوی(52 - ارسلان مطهری)، مسعود ریگی، آرش رضاوند(62 - مهدی مهدی‌پور)، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته(62 - بابک مرادی) و مهدی قایدی(86 - عارف غلامی)
سرمربی: فرهاد مجیدی
پیکان: علیرضا رضایی، نادر محمدی، ابراهیم صالحی(83 - فرزاد حاتمی)، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، امیر روستایی، سید محمد ستاری(62 - امیرحسین رنگرز)، سامان فلاح، مجید عبدی، رضا جبیره(75 - محمد امین درویشی)، اسماعیل بابایی(73 - آرش قادری)
دومین برد فرهاد مجیدی با استقلال در شرایطی رقم خورد که این تیم از لحاظ فوتبالی پیشرفت آنچنانی با گذشته خود نداشت. 
استقلال به رغم آنکه در یک نیمه موفق شد دو بار توسط دیاباته و دانشگر دروازه پیکان را باز کند اما در نیمه دوم در بسیاری از دقایق ناهماهنگ جلوه کرد و نتوانست برتری خود را بر حریف دیکته کند. 
محصول این نمایش پذیرفتن یک گل از پیکان بود تا استقلال عملاً از نیمه دوم بازی با پیکان حاصلی نبرد و بازنده این نیمه باشد. این ناهماهنگی بیشتر از زمانی مشهود شد که احمد موسوی از ترکیب استقلال بیرون رفت و به جایش ارسلان مطهری بازی کرد.
 استقلال از این دقیقه به بعد تا حد زیادی هماهنگی خود را از کف داد و مشخص نبود دنبال چه طرح و برنامه‌ای است. 
هر چند که بابک مرادی بعد از ورود به زمین یکی، دو موقعیت را صاحب شد و حتی یک بار هم توپ را به تیر دروازه حریف کوبید اما به واقع این فرصت‌ها حاصل کار تیمی استقلال نبود و آبی‌ها افت محسوسی در نیمه دوم داشتند. 
با این حال دو گلی که در نیمه اول به ثمر رسید کافی بود تا استقلال را به مرحله بعد جام حذفی سوق دهد. 
بردی که از لحاظ روحی و روانی برای مجیدی و همکارانش بسیار امید بخش خواهد بود اما سرمربی استقلال باید افت فنی تیمش در نیمه دوم بازی با پیکان را کاملاً جدی بگیرد و در راستای از بین بردن کاستی‌ها قدم بردارد. 
تردیدی نیست استقلال مقابل ماشین‌سازی هم مصائب آنچنانی نخواهد داشت و به احتمال زیاد برنده این بازی هم خواهد بود تا سال 1399 را با 3 پیروزی پی در پی سپری کرده باشد و مجیدی نیز کارنامه خوبی را از خود بجا گذاشته باشد اما استقلال در سال 1400 بازی‌های دشواری پیش رو دارد و فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد در 3 جبهه لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسد باید از اشتباهات خود کاسته و تیمی هماهنگ‌تر را راهی میدان رقابت با رقبا کند.
 البته باید توجه داشت که استقلال در برخی خطوط امیدوارکننده‌تر از قبل بود. بخصوص پستی که در اختیار محمد نادری است و پیش‌تر شاهد نمایش ضعیفی از این بازیکن بودیم اما در بازی با پیکان محمد نادری تا حد زیادی مسئولیت‌های خود در این پست را به خوبی انجام داد.

Page Generated in 0.0046 sec