printlogo


کد خبر: 226285تاریخ: 1399/12/23 00:00
جدایی درستکار از تیم کشتی آزاد جوانان
تصحیح یک اشتباه

از چند روز پیش انتشار خبر کنار رفتن پژمان درستکار از تیم جوانان برای کشتی ایران سر و صدا به وجود آورده، آن‌هم در شرایطی که این تصمیم می‌تواند یک اتفاق خوب برای کشتی ایران باشد. پژمان درستکار سال پیش در همچین روزهایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و حالا بدون اینکه در مسابقه‌ای به عنوان سرمربی جوانان حضور داشته باشد، کارش در تیم ملی جوانان به پایان رسید. حکم درستکار برای بعد از مسابقات جهانی جوانان در سال 2020 بود که قرار بود در مرداد سال 99 برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. حالا بعد از 6 ماه بلاتکلیفی تیم ملی جوانان و در حالی‌که باید ماه آینده مسابقات انتخابی این تیم برگزار شود، اعلام شده که محسن کاوه سرمربی تیم ملی جوانان می‌شود. اینجا چند نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه پژمان استعفا داده و یا زمان حکمش به پایان رسیده؟ نکته دوم به حواشی دلایل رفتن او برمی‌گردد و نکته سوم هم موضوع انتخاب جانشین برای پژمان است.
کسی که حکم نداشته مطرح شدن استعفا برایش بی معنی است. کسی می‌تواند مدعی شود استعفا داده یا کناره‌گیری کرده که حکم داشته و مشغول فعالیت در اردوی تیم ملی بوده نه اینکه از یکی دو ماه قبل راهی ینگه دنیا شده و اصلاً در ایران نیست و ظاهراً برنامه‌ای هم برای تیم ملی نداشته اما می‌گویند استعفا داده؛ بدون اینکه توضیح بدهند که پژمان دقیقاً از کدام مسئولیت استعفا داده؟  موضوع عجیب‌تر از استعفای درستکار، قصه‌هایی است که بعد از مطرح شدن رفتن پژمان و انتخاب کاوه به راه افتاده است. در این چند روز اختلاف‌نظر بین پژمان و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی دلیل اصلی این استعفا اعلام شده؛ موضوعی که سال‌هاست به وجود آمده و سال گذشته وقتی پژمان حکم می‌گرفت هم خودش می‌دانست با غلامرضا محمدی رابطه خوبی ندارد و هم علیرضا دبیر به این اختلاف ‌نظر آگاه بود.
وقتی دبیر می‌خواست به پژمان حکم بدهد مشخص بود انتخاب فردی که ساکن آمریکا است و با سرمربی بزرگسالان هم رابطه خوبی ندارد، نمی‌تواند تصمیم خوبی باشد. حتی اگر بر فرض محال پژمان بهترین مربی دنیا هم باشد با این شرایط هرگز انتخاب خوبی نبود اما حالا که اعتبار این حکم به پایان رسیده، جنجال به راه افتاده که سرمربی تیم ملی بزرگسالان باعث و بانی این جدایی بوده! می‌گویند پژمان رفت چون حاضر به برگزاری اردوی مشترک با بزرگسالان نشده؛ می‌گویند پژمان فروتنانه کنار رفته تا به تیم ملی آسیب نرسد اما نمی‌گویند که وقتی حکم گرفت همه‌ این مشکلات وجود داشت و نزدیک برگزاری المپیک هم بود اما او مشتاقانه حکم را قبول کرد، حالا نسبت به پارسال چه اتفاقی رخ داده که فروتنانه کنار می‌رود؟
 بعد از ماجرای پژمان، نام محسن کاوه به عنوان سرمربی جوانان انتخاب شد. حتماً دلیل هم نزدیکی کاوه به محمدی است اما اینجا فارغ از شایستگی بالای آقا محسن، نباید گفت مگر قحطی مربی است که مدیر فنی تیم ملی کشتی با حفظ سمت به عنوان سرمربی جوانان انتخاب شود؟ چه زمانی قرار است نوبت به مهدی تقوی، مراد محمدی، صادق گودرزی، احسان لشگری و خیلی‌های دیگر برسد؟ در کشتی فرنگی مربی سازنده‌ای مثل روح‌الله میکائیلی به عنوان سرمربی جوانان انتخاب می‌شود چرا این مدل را در تیم آزاد پیاده نمی‌کنند؟ چرا مگر در دوره رسول خادم انتقاد اصلی این نبود که دایره حضور مربیان در تیم ملی تنگ نشده؟ حالا چه فرقی کرده است؟ رسول خادم رفته و علیرضا دبیر آمده اما هنوز مراد محمدی و قهرمانانی نظیر او بیرون هستند! قطعاً مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات را چه کسی باید رفع کند؟ مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد باید خودش به دنبال رفع این مشکلات باشد و فضا را برای مربیان جوان فراهم کند نه اینکه خودش را به عنوان سرمربی جوانان معرفی کند.

Page Generated in 0.0051 sec