printlogo


کد خبر: 226283تاریخ: 1399/12/23 00:00
خبر

رونمایی از لباس کاروان در نشست بعدی ستاد
طراحی لباس کاروان ایران در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هنوز نهایی نشده است و در جلسه بعدی ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی طرح مصوب اعلام می‌شود.
در حالی که به نظر می‌رسید قرار است لباس کاروان ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نشست چهارشنبه مسئولان ورزش رونمایی شود اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و رونمایی از لباس کاروان اعزامی به المپیک به زمان دیگری موکول شد.
سایت کمیته ملی المپیک در این رابطه نوشت: «آخرین جلسه مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، معاونین و مدیران وزارت ورزش و کمیته عصر امروز چهارشنبه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در پایان این جلسه حاضرین از نمایشگاه رونمایی از هویت بصری کاروان اعزامی به المپیک توکیو ۲۰۲۰ و نمونه‌های طراحی لباس برای کاروان اعزامی به المپیک بازدید کردند. طرح لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو هنوز نهایی نشده و روند طراحی و تصویب همچنان ادامه دارد. در جلسه سال آینده ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی درباره این موضوع بحث، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.»
کمیته ملی المپیک در این مورد تأکید کرده است که رونمایی از لباس نهایی کاروان ایران در توکیو، بهار سال ۱۴۰۰ طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه و اهالی ورزش انجام می‌شود.
 
 
حذف دو شمشیرباز از جام‌جهانی مجارستان
حضور چهار ایرانی در میان بهترین‌های دنیا
از شش شمشیرباز ایران در جام‌جهانی سابر مجارستان، چهار ملی‌پوش در جدول اصلی قرار گرفتند و دو نفر هم حذف شدند.
جام‌جهانی شمشیربازی سابر به میزبانی مجارستان آغاز و در روز نخست مرحله گروهی و جدول مقدماتی برگزار شد که سه شمشیرباز ایران توانستند به جدول اصلی راه یابند. مجتبی عابدینی هم از ابتدا در جدول اصلی حضور داشت و حالا باید در کنار سایر نفرات، رقابت خود در این مرحله را برگزار کند.
در پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد فتوحی و نیما زاهدی راهی جدول مقدماتی شدند اما محمد رهبری مستقیم به جدول اصلی راه یافت.
پس از برگزاری مسابقات جدول مقدماتی نیز پاکدامن و زاهدی توانستند به جدول اصلی صعود کنند و فرزاد باهر و محمد فتوحی حذف شدند.
 به این ترتیب ایران در کل چهار نماینده (مجتبی عابدینی، محمد رهبری، علی پاکدامن و نیما زاهدی) در جدول اصلی دارد که اتفاق بسیار خوب و بزرگی است. در جدول اصلی این رقابت‌ها 64 نفر از بهترین شمشیربازان دنیا قرار دارند که چهار ایرانی هم در میان آنها هستند.
فرزاد باهر و محمد فتوحی هم با قرار گرفتن در جایگاه‌های 78 و 83 به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.
این رقابت‌ها به نوعی هم نقش تکمیل روند انتخابی تیم ملی سابر ایران برای حضور در المپیک را دارد و هم می‌تواند شرایط امتیازی و رنکینگی بازیکنان ایران را برای حضور در المپیک بهبود ببخشد.
 
 
پس از حضور در دو تور جهانی 
صعود یک پله‌ای برادران عالمیان
برادران عالمیان در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز یک پله صعود کردند. پس از پایان تورهای جهانی تنیس روی میز قطر، رنکینگ بازیکنان به روز شد و برادران عالمیان هر کدام یک پله صعود کردند.
این صعود پس از حضور این دو بازیکن در دو تور فدراسیون جهانی که در قطر برگزار شد به دست آمده و باعث جایگاه بهتری برای این دو بازیکن شده است. در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی نوشاد عالمیان به رده 73 صعود کرده و نیما عالمیان هم در رده 127 قرار گرفته است.
برادران عالمیان دو روز دیگر باید در مسابقات انتخابی المپیک که در قطر برگزار می‌شود، شرکت کنند. شرایط مساعدتر قطر نسبت به کشورهای دیگر باعث شده تا میزبانی چندین رویداد فدراسیون جهانی شامل تورها و مسابقات انتخابی المپیک به صورت یکجا به این کشور داده شود و بازیکنان ضمن حضور بلندمدت در این کشور، رقابت‌های خود را پشت سر هم برگزار می‌کنند.
نوشاد و نیما عالمیان شانس‌های اصلی تنیس روی میز ایران در راه کسب سهمیه هستند. شانس اول کسب سهمیه آنها در همین رویداد جهانی است و پس از آن باید در رقابت‌های آسیای میانه برای المپیکی شدن تلاش کنند.

Page Generated in 0.0060 sec