printlogo


کد خبر: 226282تاریخ: 1399/12/23 00:00
گزارش و خبر

 فیفا و ای‌اف‌سی ما را هم می‌گیرند و می‌برند
خداداد: کار تیم ملی برای صعود سخت است
خداداد عزیزی همیشه حرف‌های جالبی می‌زند. او بدون اینکه هوای فرد خاصی را در مصاحبه‌هایش داشته باشد، صحبت‌هایی را انجام می‌دهد که حرف دلش است. او با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات فدراسیون رخ داده، اصلاً به آینده فوتبال خوشبین نیست. بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در حاشیه حضورش در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی درباره اینکه با برگزاری همایش‌ها فرهنگ فوتبالی تغییر می‌کند یا خیر، گفت: «متأسفانه اصلاً چیزی به نام فرهنگ هواداری در فوتبال ما وجود ندارد و اینکه توقع داشته باشیم با برگزاری یک همایش همه چیز تغییر کند، درست نیست.» عزیزی درباره اینکه فیفا و ای‌اف‌سی میزبانی مسابقات ملی و باشگاهی را به ایران ندادند، گفت: «آهسته آهسته همه چیز را از ما می‌گیرند. نگران نباشید! روز به روز فیفا و ای‌اف‌سی همه چیز را از ما می‌گیرند. یک روزی ما را هم می‌گیرند و می‌برند.»
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال درباره اتفاقاتی که در انتخابات فدراسیون رخ داد و رأی کاپیتان تیم ملی هم برخلاف انتظار به علی کریمی نبود، گفت: «نتیجه انتخابات فدراسیون از قبل معلوم بود. من از کسی اسم نمی‌برم اما برای فوتبالی‌ها متأسفم. وقتی فوتبالی‌ها به یک غیرفوتبالی رأی می‌دهند، چه توقعی از غیرفوتبالی‌ها می‌رود؟ فکر می‌کنم بیشتر آدم‌ها به خاطر موقعیت‌شان رأی می‌دهند، نه به خاطر فوتبال. شاید اگر رأی دیگری بدهند، کاپیتانی را از آنها بگیرند و موقعیت‌شان به خطر بیفتد. اینها آدم‌های کوچکی هستند.»
خداداد به انتقاد از شیوه رأی‌گیری در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌پردازد: «اصلاً شکل رأی دادن در انتخابات فدراسیون فوتبال غلط است. آقایان طوری چیدند و اساسنامه‌ای را تدوین کردند که غیرفوتبالی‌ها رأی بدهند. وقتی غیرفوتبالی رأی می‌دهد، علی کریمی انتخاب نمی‌شود. او به کسی رأی می‌دهد که منافعش را تأمین کند. باید اهالی فوتبال رأی بدهند. رؤسای هیات‌های فوتبال چه چیزی از فوتبال می‌فهمند که حق رأی دارند؟ رئیس هیأت فوتبال با رابطه نشسته آنجا و با رابطه هم رأی می‌دهد. آنها نگران منافع خودشان هستند و پس فردا هم به خانه‌شان برمی‌گردند. اینکه ما از غیرفوتبالی‌ها گلایه کنیم، اشتباه است. خود فوتبالی‌ها به علی کریمی رأی ندادند.»
عزیزی در خصوص شانس ایران برای صعود به جام جهانی گفت: «درباره صعود به جام جهانی برای ما همیشه راه‌های سخت راحت‌تر بوده. من امیدوارم تیم ملی صعود کند اما کار سختی داریم. اصلاً چرا از ما این سؤالات را می‌پرسید؟ نظرات ما مهم نیست. گردانندگان فوتبال، غیرفوتبالی هستند.»
 
 
چرا مدافع ایرانی السیلیه روی نیمکت نشست؟
تأثیر واکسن کرونا روی رضاییان
 بعد از نیم‌فصل بازی برای الدحیل، رامین رضاییان پیراهن السیلیه را پوشید تا فوتبال خود را در این تیم متوسط قطری ادامه دهد. مدافع راست ایرانی السیلیه این هفته باید مقابل تیم سابق خود به میدان می‌رفت اما روی نیمکت نشست و از اواسط دیدار به زمین رفت. او به دلیل تزریق دومین دوز از واکسن کرونا با شرایط بدنی که داشت از روی نیمکت کار را برابر الدحیل استارت زد. رامین رضاییان مقابل الدحیل شانس گلزنی خود را از روی ضربه ایستگاهی با واکنش گلر حریف از دست داد. او که کار را از روی نیمکت آغاز کرده بود، با توجه به مصدومیت بازیکن هم‌تیمی‌اش در دقیقه ۲۰ وارد زمین شد. رضاییان که عملکرد موفقی روی ضربات ایستگاهی طی سالیان اخیر داشته، این بار هم در دقیقه ۸۶ فرصت مناسبی از ضربه ایستگاهی نصیب خود کرد که با بدشانسی و واکنش موفق گلر الدحیل از دست داد.

 


Page Generated in 0.1055 sec