printlogo


کد خبر: 226281تاریخ: 1399/12/23 00:00
مصاحبه و خبر

 مسابقات باید در کشور ثالث برگزار شود
سلطانی‌فر: نگفتیم تیم‌ها به عربستان نمی‌روند
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه کشورهای عربستانی میزبان تراکتور و استقلال هستند و اینکه میزبانی را به ما ندادند، گفت: «ارزیابی خوبی از این تصمیمات نداریم. سال‌های گذشته به خاطر ملاحظات سیاسی آنها به کشور ما نمی‌آمدند و کشور سوم میزبان می‌شد. الان هم باید همینطور می‌شد. اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود، یا باید در کشور ما برگزار شود یا در کشور ثالث.» وزیر ورزش درباره اینکه یعنی این تیم‌ها به عربستان نمی‌روند، گفت: «فعلاً تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم. طبیعتاً فدراسیون فوتبال باید تصمیم بگیرد. ما ملاحظات دیپلماسی را هم در نظر می‌گیریم و متناسب با آنچه در گذشته بوده و پیگیری‌ها، تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.» سلطانی‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا تحریم ناجوانمردانه ممکن است میزبانی را بگیرد، گفت: «امکانات خوب داریم، مسیرهای پروازی باز است، امکان تست‌گیری و قرنطینه داریم، مسابقات را با رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانیم برگزار کنیم اما تحریم‌ها هم ممکن است تأثیرگذار باشد. ما موظف هستیم با فدراسیون فوتبال پیگیری‌های لازم را داشته باشیم. وزارت امور خارجه هم پیگیر است.»
 
 
قنبرزاده: فصل بعد وضعیت متفاوت است
درباره ورود خارجی‌ها شاید قانون تغییر کند
یکی از قوانینی که ابتدای لیگ بیستم وضع شد، منع ورود بازیکن و مربی خارجی بود. قانونی که با اعتراض باشگاه‌ها همراه بود ولی هیأت رئیسه فدراسیون وقت تصمیم گرفت به دلیل پرونده‌های مالی، این قانون وضع شود. حالا منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون از احتمال تغییر این قانون برای فصل بعد خبر می‌دهد. قنبرزاده درخصوص این قانون و احتمال لغو آن گفت: «هر مطلبی را براساس اصول حرفه‌ای آن پیش ببریم، طبیعتاً چیز جدیدی نیست. فوتبال ما حرفه‌ای است و مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها داده می‌شود. در حالت عادی می‌توان گفت این یک کار اصولی نیست و غیرحرفه‌ای است اما ما باید شرایط را بسنجیم. سال گذشته، هیأت رئیسه فدراسیون قبلی یک تصمیمی را صرفاً برای یک فصل گرفت که من از آن دفاع می‌کنم. هر چند من عضو آن هیأت رئیسه نبودم و نظر شخصی من است که تصمیم درستی بود.» قنبرزاده درباره دلایل این اتفاق می‌گوید: «ما در پرونده‌های زیادی در فیفا محکوم شده بودیم. به طور مثال، اگر معلمی یک شاگردی داشته باشد که همیشه نمره‌اش خوب باشد، در تصحیح برگه‌اش با خیال راحت عمل می‌کند. ولی اگر کسی نمراتش پایین باشد، معلم روی او وسواس دارد. فیفا به همین دلیل روی پرونده‌های ما حساس است. ما نه درست قرارداد می‌بندیم و نه به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم. این قانون تا پایان یک سالی که وضع شده، باید ادامه داشته باشد ولی برای فصل بعد اعتقاد دارم باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. ان‌شاءالله اگر گشایش‌ ارزی صورت بگیرد و با توجه به شرایط کشور، وضعیت متفاوت خواهد بود. به نظر من برای سال بعد شرایط تغییر خواهد کرد. باید کار کارشناسی صورت بگیرد، وضعیت را بسنجیم و اگر پرونده‌ها کمتر شده باشد در مورد این قانون تجدید نظر خواهد شد.»
 
 
درخواست مجارستان برای بازی با تیم ملی فوتسال
آزمایش VAR در تورنمنت تایلند
فدراسیون فوتبال تایلند بیش از یک ماه پیش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، از تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در دو تورنمنت که به ترتیب به صورت هشت و 12 جانبه در تایلند برگزار می‌شود، دعوت کرد. تاکنون حضور تیم‌های ژاپن و فنلاند در تورنمنت نخست قطعی شده است و تیم‌های بزرگ فوتسال جهان از جمله برزیل، آرژانتین و اسپانیا نیز در دومین تورنمنت تایلند قطعاً حضور می‌یابند. حسین شمس عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره اجرای VAR (کمک داور ویدئویی) در تورنمنت 12 جانبه تایلند گفت: «برای اولین بار VAR در جام جهانی 2021 به فوتسال می‌آید و فیفا می‌خواهد این سیستم را در تورنمنت تایلند آزمایش کند. قرار است تورنمنت تایلند با داوران جام جهانی لیتوانی برگزار شود و از ایران هم چهار داور به تایلند می‌روند.» در حالی که قرار است تورنمنت هشت جانبه فوتسال تایلند با حضور تیم ملی ایران از روز 23 اردیبهشت برگزار شود، لیگ برتر فوتسال در همین روز به پایان خواهد رسید. شمس در این مورد گفت: «قرار شد مدیران فدراسیون پس از تأیید شرکت در تورنمنت تایلند، با مدیران سازمان لیگ صحبت کنند تا لیگ برتر فوتسال چند روز زودتر به پایان برسد. در این شرایط می‌توانیم اعضای تیم ملی را 20 اردیبهشت به تایلند اعزام کنیم.» 

 


Page Generated in 0.0052 sec