printlogo


کد خبر: 226280تاریخ: 1399/12/23 00:00
با بردهای فوتبالی‌مان باید تودهنی محکمی به تصمیم‌های اتخاذ شده بزنیم
قاسمپور: گرفتن میزبانی به نوعی تحریم ورزشی بود

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
ابراهیم قاسمپور بازیکن و مربی اسبق تیم ملی ایران در خصوص گرفتن حق میزبانی از تیم ملی و باشگاه‌های‌مان در عرصه رقابت‌های آسیایی و مقدماتی جام جهانی با ایران ورزشی صحبت می‌کند و موشکافانه در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده نقطه نظراتش را بیان می‌دارد.
 
چرا تیم ملی کشورمان را از میزبانی برای بازی‌های تیم‌های همگروهش محروم ساختند؟!
    من فکر می‌کنم عرب‌ها زور فوتبالی‌شان از ما بیشتر بود و کرسی‌هایی که آنها در ‌ای‌اف‌سی دارند متأسفانه از آن محروم هستیم از سوی دیگر تصمیم گرفته شده به وضعیت دیپلماسی و مسائل سیاسی هم باز‌می‌گردد. تصمیم گرفته شده یکجورهایی تحریم سیاسی هم بود و متأسفانه ما را تحریم ورزشی و فوتبالی کردند. من قبلاً به بحرین رفته بودم. آنها خیلی هم از نظر امکانات ورزشی قوی نبودند اما متأسفانه کسانی که در فوتبال ما هستند قادر به گرفتن حق ما نبودند و ما باید تن به میزبانی کشوری بدهیم که شاید اندازه یک استان ما یا حتی از شهرهای ما کوچکتر باشد. در این رابطه جدا از مواردی که گفتم یکجورهایی افراد تصمیم‌گیرنده را می‌خرند با بهانه‌هایی نظیر بولد کردن و برجسته ساختن امکانات ایران و ضعف‌هایی که داریم ما را از میزبانی محروم می‌سازند.
ما تدارکات خوبی هم برای آماده‌سازی تیم ملی کشورمان انجام ندادیم!
    به هر حال جدا از جوسازی‌هایی که در مورد تیم ملی ایران انجام می‌دهند ما از بازی با تیم‌های خوب هم محروم هستیم و جدا از مشکلات مالی که داریم قادر به بازی با تیم‌های مطرح نیستیم از همین رو به نوعی مجبور می‌شویم با تیمی مانند سوریه بازی کنیم.
تیم ملی ما به جهت کسب نتایج ضعیف در دور رفت، در دور برگشت کار بسیار دشواری را پیش رو دارد به همین دلیل ما می‌توانیم از سد حریفان در کشور بحرین بگذریم و نتایج لازم را برای صعود کسب کنیم؟
   کار خیلی سختی پیش رو داریم اما باید با غیرت ایرانی و نبوغی که بازیکنان ایرانی دارند با بردهایمان تودهنی به تصمیم اتخاذ‌شده بزنیم. تیم ایران همیشه در شرایط سخت کارهای بزرگی انجام داده و به نظرم با پتانسیلی که در تیم ایران و بازیکنانش وجود دارد تیم ملی ایران می‌تواند در بحرین همه چیز را به سود خودش خاتمه دهد. ما باید عزم خودمان را جزم کنیم و با بردهای قاطع فوتبالی جواب انتخاب‌های مغرضانه ‌ای‌اف‌سی را بدهیم و تودهنی محکم و قاطعی با زبان فوتبالی و با نتایج‌مان به تصمیم‌گیرندگان مغرض و بد‌اندیش در خصوص فوتبال و ورزش ایران بزنیم. جدا از غرض‌ورزی‌های زشتی که در مورد فوتبال ما وجود دارد ما متأسفانه امکانات خوب و افراد ورزشی قوی در آسیا نداریم؛ همان نکته‌ای که عرب‌ها و سایر کشورهای آسیایی به خوبی از آن بهره می‌برند و قدرتی پشت کشورهایی مانند عربستان و بحرین وجود دارد که ما را از میزبانی محروم می‌سازند و شانس میزبانی از تیم‌های باشگاهی و ملی‌مان در عین شایستگی گرفته می‌شود.
شرایط تیم ملی کشورمان را به لحاظ فنی برای رویارویی با حریفان همگروهش چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    تیم ما به لحاظ فوتبالی از تمامی تیم‌های همگروهش قوی‌تر است. حضور لژیونرهای بسیار خوب در خط حمله که سرآمد بازیکنان آسیایی هستند یکجورهایی نقطه عطف تیم ملی ایران محسوب می‌شوند. تیم ملی ما تیم قدرتمندی است و شانس اول صعود است اما باید حواسمان جمع باشد تا اسیر اتفاقات داوری نشویم. محروم ساختن تیم ملی‌مان از نظر روانی، شوک بدی به فوتبال ما وارد ساخت و باید مسئولان و کادر فنی بازیکنان تیم ملی را با توجه به شوک به وجود آمده به لحاظ روانی آماده سازند.
در این بین نقش سرمربی تیم ملی ایران را تا چه اندازه در مسابقات حساس دور برگشت تأثیرگذار می‌دانید؟
    باید به سرمربی تیم ملی کمک کنیم و چوب لای چرخ تیم ملی و تصمیمات گرفته شده قرار ندهیم و کمک کنیم تا تیم ملی ما باز هم با کسب نتایج خوب از گروهش صعود کند و موجبات خوشحالی علاقه‌مندان به فوتبال و مردم کشورمان را فراهم سازد.

Page Generated in 0.0062 sec