printlogo


کد خبر: 226277تاریخ: 1399/12/23 00:00
لژیونرها

سن‌پولتن دستگاه فرانسوی برای من خریده است
اسدی: تا پنج سال دیگر به ایران برنمی‌گردم!
رضا اسدی که سال گذشته پس از قهرمانی همراه با تراکتور تصمیم گرفت فوتبال ایران را ترک کند و به اتریش برود، اعلام کرد با وجود پیشنهادهایی که دریافت کرده، قصد بازگشت در شرایط فعلی را ندارد و از حضور در سن‌پولتن راضی است. اسدی از عدم حضور خود در ایران خبر داد و گفت: «الان تجربه بازی در لیگ‌های غیر از ایران را دارم و تصور نمی‌کنم در مدت کوتاه و حداقل در پنج سال آینده به لیگ ایران برگردم. نه خودم و نه باشگاه سن‌پولتن تمایلی برای یک انتقال دیگر را نداریم. هنوز کاری که می‌خواهم را در اتریش انجام نداده‌ام. چند پیشنهاد از کره و قطر داشتم که از نظر مالی پیشنهادهای خوبی بود اما آنها را رد کردم، چون می‌خواهم در اروپا بمانم و از شرایطم در سن‌پولتن کاملاً رضایت دارم. البته مربیان تیم‌های بزرگ ایرانی به من لطف داشتند و پیشنهادات خوبی ارائه دادند. چهار باشگاه بزرگ لیگ برتر خواستار حضورم بودند ولی من هیچ قصدی برای آمدن به فوتبال ایران ندارم. مسائل زیادی است که نمی‌شود در لیگ ایران تجربه کرد و به دنبال تجربه در لیگ‌های مختلف هستم.»
اسدی پیرامون شرایط خود در باشگاه اتریشی گفت: «از انتخاب سن‌پولتن راضی هستم و همه چیز در این باشگاه به خوبی پیش می‌رود. باشگاهی بی‌نظیر با رفتاری حرفه‌ای که از کار کردن با این باشگاه لذت می‌برم. وقتی مصدوم شدم، توجه باشگاه به من بیشتر شد و حس کردم تحت حمایت باشگاه هستم. در هفته‌های پایانی مصدومیتم هستم و جراحی خوبی روی پایم انجام شده است. باشگاه سن‌پولتن یک دستگاه مخصوص فرانسوی خریداری کرده که ویژه اینگونه مصدومیت‌ها است. این دستگاه به جوش خوردن استخوان کمک زیادی خواهد کرد و روزی ۲۰ دقیقه از آن استفاده می‌کنم. از هر نظر شرایط خوبی در اتریش دارم و شک نکنید خیلی زود به زمین برمی‌گردم و روزهای بهتری را رقم می‌زنم.»
 
 
شگفتی‌سازی الخریطیات مقابل ام‌صلال
منتظری دوئل با چشمی را برد
هفته نوزدهم لیگ ستارگان قطر برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم الخریطیات با حضور پژمان منتظری پس از 16 هفته ناکامی در کسب پیروزی و 13 هفته شکست متوالی، موفق به غلبه بر ام‌صلال شد. در این دیدار که در استادیوم حمد بن خلیفه برگزار شد، ام‌صلال در صورت شکست به صورت قطعی به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد اما یاران منتظری شگفتی‌ساز شده و موفق شدند با نتیجه سه بر صفر از سد حریف خود عبور کنند. در این دیدار روزبه چشمی مدافع سابق استقلال، 90 دقیقه در ترکیب ام‌صلال حضور داشت. پژمان منتظری نیز از ابتدا در ترکیب الخریطیات بود و تیمش پس از هفته‌ها ناکامی طعم برد را چشید تا 9 امتیازی شده و به بقا در لیگ امیدوار شود.
ام‌صلال نیز 15 امتیازی باقی ماند و در صورت پیروزی الخور در دیدار این هفته، آنها به رده یازدهم سقوط می‌کنند. در لیگ ستارگان تیم دوازدهم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و تیم یازدهم نیز در دیدار پلی‌آف بقا یا سقوط با تیم دوم لیگ دسته اول بازی می‌کند.
 
 
کرونای انگلیسی و لغو برخی از سفرها
جهانبخش و قدوس به اردوی تیم ملی می‌آیند؟
اردوی تیم ملی فوتبال ایران روز سوم فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا روز دهم ادامه خواهد داشت. ایران روز دهم فروردین با تیم ملی سوریه بازی می‌کند و اقدامات لازم برای دعوت از لژیونرها صورت گرفته است. از جمله نفراتی که احتمالاً در اردو حضور دارند، علیرضا جهانبخش بازیکن تیم برایتون و سامان قدوس بازیکن تیم برنتفورد انگلیس هستند. این دو بازیکن از نفرات کلیدی تیم ملی محسوب می‌شوند اما ممکن است سفرشان به ایران به دلیل شیوع کرونای انگلیسی با دشواری همراه باشد.
مهدی خراطی رئیس دپارتمان تیم‌های ملی فوتبال ایران درباره شرایط این دو بازیکن گفت: «جهانبخش در برایتون از شرایطش در هلند فاصله گرفته است. او در برایتون در ترکیب اصلی نبوده ولی از بازیکنان با کلاس و با شعور ایران است و می‌شود روی او خیلی حساب کرد. او می‌تواند به شرایط خوب برگردد. به دلیل شیوع ویروس انگلیسی، پروازهای ایران به انگلیس و برعکس کنسل شده است. حضور جهانبخش و قدوس در اردوی تیم ملی کار سختی است ولی یک راه حل برایش پیدا می‌کنیم.»
 
 
آزمون، سومین بازیکن مؤثر زنیت
رسانه رسمی باشگاه زنیت سن‌‌پترزبورگ نتیجه نظرسنجی بهترین بازیکن دیدار با روبین‌کازان در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر روسیه را معرفی کرد که سردار آزمون با کسب 15 درصد آرای هواداران در جایگاه سوم ایستاد. آرتم جیوبا و یاروسلاو راکیتسکی اول و دوم شدند. سردار آزمون در دیدار زنیت برابر روبین‌کازان که با شکست دو بر یک تیمش پایان یافت در دقیقه 75 گل زد. او همچنین از سوی خبرگزاری چمپیونات روسیه با مشارکت کاربرانش با دریافت نمره 5/7 به عنوان بهترین بازیکن در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر این کشور انتخاب شده بود.
 

Page Generated in 0.0047 sec