printlogo


کد خبر: 226272تاریخ: 1399/12/23 00:00
نیازی به انقلاب نبود
آبــــی سیـــــر
امیرارسلان مطهری که در زمان صدارت محمود فکری بر رختکن استقلال تبدیل به یک بازیکن بی‌اثر و بی‌زهر شده بود، باز هم به جوکر فرهاد مجیدی تبدیل شده که می‌تواند 20 دقیقه پایانی بازی‌های تیم استقلال را با آتش‌بازی‌های منحصربه‌فردش تحت‌الشعاع قرار دهد

عکس از رضا سعیدی پور        
 
با نگاهی سطحی به سبک بازی آبی‌پوشان مقابل فولاد و پیکان در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، حتی بدون متمرکز شدن بر آمار دقیق و آنالیز نمایش بازیکنان استقلال در این دو تقابل به‌راحتی می‌توان تغییر نگرش را در تک‌تک دقایق مسابقه لمس کرد. فرهاد مجیدی پس از حدود 15 روز حضور در اردوگاه آبی‌های پایتخت قطعاً نمی‌توانست انقلاب تاکتیکی و تحولاتی بنیادین در پیکره تیم استقلال ایجاد کند اما این سرمربی جوان با تهییج روحی و تأثیر روانی بر شاگردانش به دو پیروزی مهم در ابتدای کار رسیده که شاید به نقطه اتکایی برای او و کادرفنی‌اش تبدیل شود.
نخستین چیزی که در تقابل بین تیم محمود فکری و تیم فرهاد مجیدی به چشم می‌آید، تغییر رفتار و نگرش همان بازیکن‌هایی ا‌ست که تا یک ماه پیش با زمین و زمان سرِ جنگ داشتند. در تیمی که فرهاد مجیدی متولی‌اش است و هدایت‌اش را برعهده گرفته، وریا غفوری باز هم جایگاه بزرگی و کاپیتانی خود را پس گرفته و در تمام مسائل داخل زمین مداخله می‌کند تا حق همبازیان‌اش ضایع نشود. مهدی قایدی و شیخ دیاباته باز هم نوید بازگشت به روزهای اوج خود را می‌دهند و همان ترکیب فیل و فنجان معروف در خط آتش تیم استقلال برپا شده تا شماره 10 آبی‌ها با آزادی بیشتری به آزار و اذیت خط دفاعی رقیب بپردازد و شیخ هم بی‌رحمانه به دروازه رقبا یورش ببرد. امیرارسلان مطهری که در زمان صدارت محمود فکری بر رختکن استقلال تبدیل به یک بازیکن بی‌اثر و بی‌زهر شده بود، باز هم به جوکر فرهاد مجیدی تبدیل شده که می‌تواند 20 دقیقه پایانی بازی‌های تیم استقلال را با آتش‌بازی‌های منحصربه‌فردش تحت‌الشعاع قرار دهد. در خط هافبک هم آمار فردی بازیکنان آبی‌پوش بهبودی چشمگیری داشته و تنها طی 2 بازی اخیر مشخص شده که تیم فرهاد مجیدی تا چه حد بر تملک توپ و تعداد پاس‌های بالا حساسیت و اصرار دارد. کمربند میانی تیم استقلال در چینش تاکتیکی کادرفنی جدید از نقش مهمی در تغییر روند بازی برخوردار است و دیگر مانند دوران سیاه استقلال با محمود فکری خبری از سانترهای پیاپی نیست. این پیشرفت در خط دفاعی تیم استقلال هم متبلور شده و مخصوصاً دو بال تدافعی آبی‌ها حالا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. حضور سیداحمد موسوی در پست دفاع راست و آغاز درخشش محمد نادری در بال چپ دفاع تیم استقلال نویدبخش درخشش مجدد آبی‌ها از کناره‌هاست که فرهاد مجیدی در برقراری اصولی آن شگرد خاصی دارد.
ترکیب استقلال مقابل فولاد و پیکان همان ترکیب بازی‌های قبل با کادرفنی عریض و طویل محمود فکری بود و هیچ بازیکنی به جمع آبی‌ها اضافه نشده که این دو پیروزی را تابعی از درخشش آن بدانیم. فرهاد مجیدی هم با توجه به زمان کمی که داشته، قطعاً توانایی رفراندوم سیستمی را ندارد اما 7 مقدس سکوهای آبی باز هم نشان داده که راه و رسم برخورد با بازیکنان استقلال را بلد است و به دلیل جوان بودن و حضور در نسل اخیر آبی‌ها، بهتر و لایق‌تر از سایر گزینه‌ها برای اداره رختکن استقلال است. ادامه چنین روند امیدوارکننده‌ای از سوی شاگردان فرهاد مجیدی اگر با 2 یا 3 خرید زمستانی خوب همراه شود، قطعاً باعث گرم‌تر شدن تنور قهرمانی لیگ برتر و رقابت‌های جام حذفی خواهد بود. استقلالی‌ها یکی از 4 نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز هستند و پیشرفت آنها در ادامه راه، قطعاً به‌نام ایران تمام خواهد شد.

Page Generated in 0.0046 sec