printlogo


کد خبر: 226255تاریخ: 1399/12/23 00:00
یوآخیم لوو: کار من نیست که درباره جانشینم حرف بزنم

شهرت یوآخیم لوو به این است که یک ابرقدرت فوتبالی که راهش را گم کرده بود را به مسیر درست برگردانده است. مربی تیم ملی آلمان پس از یورو 2020 که در تابستان برگزار می‌شود، از مربیگری آلمان کناره‌گیری می‌کند. او گفته بر این باور است که تاریخ تکرار خواهد شد: «در سال 2024، میزبان جام ملت‌های اروپا هستیم. مانند جام جهانی 2006 که در آلمان برگزار شد، این می‌تواند شور و شوق فراوانی در تیم و در جامعه ایجاد کند. البته من در آن زمان مربی تیم ملی نخواهم بود.»
آلمان پیش از میزبانی آن رقابت‌ها، در دو تورنمنت بزرگ بازی خواهد کرد. لوو از سال 2006 مربی آلمان بوده و رفتن او باعث خواهد شد مربی جدید بخواهد عملگراتر باشد تا در کوتاه‌مدت نتیجه بگیرد. لوو درهای تیم ملی را به روی بازگشت بازیکنانی مانند توماس مولر و متس هوملس بازتر کرده است اما او با وجود اینکه سال 2020 برای آلمان فاجعه‌بار بود، به بازیکنان فعلی‌اش اعتماد کامل دارد: «بازیکنان ما باهوش هستند و جاه‌طلب، صرفنظر از اینکه مربی بعد از تورنمنت به کارش ادامه بدهد یا نه. آنها همه می‌خواهند پیروز شوند. آنها همه موفقیت را می‌خواهند. فکر نمی‌کنم جدایی من باعث انگیزه بیشتری در آنها شود. شخصاً با چند نفرشان صحبت کرده‌ام، مانند کاپیتان اول و دوم؛ بازیکنان قدیمی مانند ایلکای گوندوغان، مانوئل نویر، تونی کروس و دیگران. مهم بود که آنها این خبر را از خود من بشنوند.»
اما حتی قدیمی‌ترین بازیکنان تیم ملی آلمان هم بازی زیر نظر یک مربی دیگر در تیم ملی را تجربه نکرده‌اند. حتی اعضای فعلی فدراسیون فوتبال آلمان هم تجربه‌ای در انتخاب مربی ندارند!
اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی گفته است: «این تصمیم مهمی است اما نیازی نیست همین حالا آن را بگیریم. ما زمان داریم تا همه گزینه‌ها را بررسی کنیم. ما مربیان خوبی در آلمان و در خارج از کشور داریم.» بیرهوف می‌گوید که مربی بعدی هم اهل آلمان خواهد بود: «مربی باید سابقه خوب داشته باشد، بتواند جلسات تمرینی را اداره کند، از نظر فوتبالی شایسته باشد و البته ارتباطاتش با بازیکنان و مردم قوی باشد. او باید فشار را مدیریت کند. یوآخیم لوو می‌توانست همه این کارها را انجام دهد. ما مربی بزرگی را از دست می‌دهیم، آن هم در تیم ملی که با تیم باشگاهی فرق دارد. در تیم ملی زمان کمتری برای کار با بازیکنان دارید و فشار هم بیشتر است.»
در میان نام‌های مطرح‌شده، اسم یورگن کلوپ (که خودش گفته نمی‌آید)، رالف رانگنیک و هانسی فلیک شنیده می‌شود. فلیک دستیار لوو در جام جهانی 2014 بود و در بایرن مونیخ خوش درخشیده است.
لوو می‌گوید: «همه‌ می‌دانند رابطه من با هانسی چگونه است. همه از کیفیت هانسی خبر دارند اما کار من نیست که درباره جانشینم حرف بزنم. من نمی‌خواهم در هیچ جهتی صحبت کنم. به نظرم تصمیم‌گیرندگان، یعنی فدراسیون و اولیور کارشان را خوب انجام می‌دهند.»
در حال حاضر، تصمیمات در داخل میدان با لوو است. اوضاع او در تیم ملی خوب نیست و آلمان هم در یورو 2020 با مجارستان، پرتغال و فرانسه همگروه است.
با این حال، لوو می‌گوید: «بازیکنان فعلی شاید تجربه زیادی نداشته باشند اما پتانسیل‌شان عالی است. من به تجربه می‌دانم که همه آنها در سال 2024 به اوج خواهند رسید. در آن تورنمنت خانگی.»
منبع: دویچه وله
 

Page Generated in 0.0040 sec