printlogo


کد خبر: 226242تاریخ: 1399/12/20 00:00
فرمان فرهاد به بازیکنان
جام حذفی را جدی می‌گیریم

پرسپولیس ترکیب جدید را تمرین می‌کند؟
فرهاد و جام حذفی، خاطرات فراموش‌شده و رویاهای تازه
 
یادداشت یک
 مازیار گیلکان   
 
رقابت هر چه در لیگ برتر نزدیک‌تر باشد، جام حذفی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و رقبای بیشتری برایش نقشه می‌کشند که ناکامی احتمالی در لیگ را با جام حذفی جبران کنند. این انگار یک جام زاپاس است.
جام حذفی برای فرهاد مجیدی خاطره خوشحال‌کننده‌ای را یادآوری نمی‌کند. فرهاد فصل گذشته در موقعیتی بود که می‌توانست با قهرمانی در جام حذفی پروژه‌اش با استقلال را به نقطه‌ای مطمئن برساند و آن را ادامه دهد اما ماجرای ساختگی و دروغین بازگشت آندره‌آ استراماچونی که با ایده احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال راه افتاد، فرهاد مجیدی را مجبور به استعفا کرد و تیمی آشفته به نام استقلال و یک سرمربی آشفته به نام فرهاد مجیدی در فینال جام حذفی، جام را به تراکتور و ساکت الهامی تقدیم کردند.
حالا در بازگشت دوباره فرهاد به استقلال، باز هم جام حذفی به او چشمک می‌زند. اگر قهرمانی در لیگ برتر را برای استقلال دشوار تصور کنیم، آبی‌ها جام حذفی را حتماً نشانه گرفته‌اند و فرهاد مجیدی و همکارانش از این فصل یک جام می‌خواهند تا فصل آینده تیم خود را بسازند. مسیر رسیدن به این جام از بازی با پیکان می‌گذرد و همین بازی برای استقلال هرگز آسان نیست. پیکان اگرچه تیم جذابی در این فصل نیست و نتوانسته خودی نشان دهد اما حذف زودهنگام از جام حذفی به مشکلات مربیان پیکان می‌افزاید و نتیجه‌گیری آنها را ضعیف‌تر جلوه می‌دهد.
فرهاد مجیدی اگر چه در اولین قدم مربیگری دوباره‌اش در استقلال، توانست فولاد را در لیگ برتر شکست دهد اما این قدم اول در لیگ، با پیروزی در جام حذفی تکمیل می‌شود. حذف از جام حذفی برای استقلالی که برای حفظ اعتبار فنی کادر جدیدش به جام نیاز مبرم دارد، فاجعه است و منجر به نگرانی برای آینده استقلال با مجیدی می‌شود.
استقلالی‌ها در بازی دوم با سرمربیگری فرهاد مجیدی و ترکیبش با فراز کمالوند، منتظرند تا ببینند شیب پیشرفت فنی تیم چقدر سریع است. از این رو، بازی دوم استقلال را با دقت بیشتری بررسی خواهند کرد تا ببینند کادر فنی جدید استقلال چقدر تیم برنده‌تری را می‌سازند و چه نمایشی را اجرا می‌کنند.
پرسپولیس اما در جام حذفی کار پیچیده‌ای را پیش رو ندارد. مس نوین کرمان از دسته دوم نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی سختی تلقی شود، اگرچه جام حذفی با شگفتی‌هایش معنا و زیبایی پیدا می‌کند.
پرسپولیس حتی مشتاق است که در جام حذفی با ترکیب جدیدش بازی کند تا برای خود فرصتی تدارکاتی با مهره‌های جدید بسازد. برای یحیی گل‌محمدی همین بازی حذفی می‌تواند مقدمه تغییرات در ترکیب برای لیگ برتر باشد.
 

 


Page Generated in 0.0186 sec