printlogo


کد خبر: 226231تاریخ: 1399/12/20 00:00
محرمی: صعود به جام جهانی سنگ محک خوبی برای رئیس فدراسیون جدید است
سپاهان حریف پرسپولیس نمی‌شود باز هم قهرمانیم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
مجتبی محرمی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در گفت و گویی با ایران ورزشی از شرایط خاص فوتبال ایران بعد از انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال همچنین تقویت پرسپولیس در خط حمله با اضافه شدن شهریار مغانلو و ترابی و پایان محرومیت عیسی آل‌کثیر نظراتش را بیان می‌کند.
 
در رابطه با اضافه شدن شهریار مغانلو به لیست بازیکنان پرسپولیس چه نظری دارید؟
شهریار مغانلو بازیکنی بلندبالاست که روی زمین و روی توپ‌های هوایی تسلط خوبی دارد. مغانلو در ایران درخشید به همین دلیل به لیگ پرتغال رفت. بازیکنی که به دلیل علاقه به پرسپولیس در شرایط حساس فعلی که نیاز به مهاجم در پرسپولیس احساس می‌شد به تیم ما پیوست که تا حدود زیادی به دغدغه کادر فنی پرسپولیس خاتمه دهد.
در خصوص ترابی و بازگشت آل‌کثیر بعد از پایان محرومیتش چه نظری دارید؟
 عیسی آل‌کثیر در مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذاری خودش را نشان داد و این موضوع را اثبات کرد که کادر فنی باید روی او و توانایی‌هایش در خط حمله حساب کند. ترابی هم که قبلاً در پرسپولیس نقش خودش را به خوبی ایفا کرده و به شرایط و جو پرسپولیس کاملاً آشناست به همین دلیل او حتماً می‌تواند روزهای خوب قبلی‌اش را در پرسپولیس تکرار کند.
بازیکنانی که از آنها نام بردید بازیکنانی هستند که یحیی بتواند روی آنها حساب خاصی باز کند و به نوعی سه بازیکن جدید بازیکنانی هستند که بتوانند نتیجه را تعیین کنند؟
 حتماً این بازیکنانی که جدیداً به پرسپولیس آمده‌اند قادر هستند که تأثیرگذاری بالایی داشته باشند اما بالاخره احتمالات در هر مسأله‌ای هست اما جدا از این مسأله مشکل پرسپولیس نداشتن مهاجم بود که با اضافه شدن دو بازیکن جدید و بازگشت عیسی که زمان زیادی هم به پایانش نمانده بر طرف خواهد شد.
چرا پرسپولیس در آبادان نتوانست در حد انتظار ظاهر شود و درخشش همیشگی‌اش را نداشته باشد؟
 همیشه در طول فصل چند بازی پیش می‌آید که حتی بهترین تیم هم نمی‌تواند در حد و اندازه‌های واقعی خودش ظاهر شود و بازی با صنعت نفت و آلومینیوم هم جزو معدود بازی‌های اندکی بوده که روز پرسپولیس نبوده البته مواردی در آبادان نظیر کیفیت زمین و غیبت چند بازیکن و یکسری از موارد دیگر بود که روی کار گروهی تیم پرسپولیس تأثیر منفی گذاشته بود.
در خصوص بازی سپاهان و آلومینیوم که مربی تیم اراکی مدعی شده بود بازیکنانش گل‌های مشکوکی دریافت کردند چه نظری دارید؟
در این خصوص باید فدراسیون و مسئولان تحقیق کنند و نظر بدهند چون این مسأله نیاز به بررسی دقیق و کامل دارد و این مسأله موضوعی نیست که بتوان در مورد آن نظر داد و به یک تیم انگ تبانی و مشکوک بودن زد.
سپاهان در امتیاز به پرسپولیس رسید و استقلال هم در حالی که سیزده بازی تا پایان فصل باقی مانده به فاصله چهار امتیازی پرسپولیس رسیده. با این وجود پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمانی‌اش را تکرار کند؟
ضمن احترام به سپاهان من معتقدم پرسپولیس باز هم قهرمانی‌اش را تکرار می‌کند چون پرسپولیس تنها مشکلش کمبود مهاجم بود که آن را هم برطرف کرد. تیم در نیم فصل دوم گوی سبقت را از بقیه  می‌رباید. پرسپولیس هم همیشه بزرگ بوده و بزرگی و شخصیت بالای قهرمانی با پرسپولیس عجین شده است. خوشبختانه با تقویت تیم قطعاً کسی حریف پرسپولیس نخواهد شد.
یحیی گل‌محمدی شاگرد سابق خودش را به خدمت گرفته. در این رابطه چه نظری دارید؟
 فرشاد فرجی بازیکن خیلی خوبی است و همین که توانایی بازی در پنج شش پست را دارد به نظرم اندازه پنج شش بازیکن می‌ارزد. خود من جز دروازه در 10 پست دیگر بازی می‌کردم و مربی می‌توانست به اندازه 10 بازیکن به جهت توانایی‌ام روی من حساب کند. در حال حاضر هم وقتی بازیکنی مانند فرشاد فرجی می‌تواند در همه پست‌های دفاع و یکی دو پست دیگر بازی کند یعنی به اندازه پنج شش بازیکن ارزش دارد و یحیی حتماً می‌داند که چه بازیکنانی را به خدمت بگیرد که به درد تیم قهرمان می‌خورند.
در خصوص قرعه و شانس پرسپولیس در جام حذفی چه نظری دارید؟
 قرعه خوبی به پرسپولیس خورده اما من فکر می‌کنم تیمی با قدرت پرسپولیس که عناوین متعددی در جام‌های مختلف کسب کرده حتماً می‌تواند باز هم در جام‌های مختلف قهرمان شود. ضمن احترام به همه حریفان وقتی من می‌گویم که سپاهان حریف پرسپولیس نمی‌شود پس قطعی است که پرسپولیس نباید در بازی مقابل تیم کرمانی یا تیم‌های دیگر مشکلی داشته باشد.
در خصوص رئیس جدید فدراسیون فوتبال چه نظری دارید؟
در ابتدا دوست دارم در مورد شرکت علی کریمی بگویم که او واقعاً شهامت و شجاعت به خرج داد که کاندیدا شد و جرأتش را نشان داد اما بالاخره اتفاقات و لابی بازی‌هایی وجود داشت که اجازه نداد علی کریمی انتخاب شود تصوری که البته شاید خیلی‌ها از جمله علی کریمی احتمالش را می‌دادند با این وجود از حالا نمی‌توان در مورد رئیس جدید فدراسیون با قاطعیت نظر دارد. اصلاً خدا کند که رئیس جدید موفق شود که در این صورت حتی علی کریمی هم خوشحال می‌شود. از همه این حرف‌ها هم که بگذریم من فکر می‌کنم مسابقات انتخابی جام جهانی و راهیابی و صعود ما به جام جهانی با وجود شرایط سختی که برای تیم ملی ایران به وجود آمده می‌تواند سنگ محک خوب و معیار درستی برای سنجیدن فدراسیون و رئیس جدیدش باشد.

Page Generated in 0.0056 sec