printlogo


کد خبر: 226223تاریخ: 1399/12/20 00:00
نتیجه تکراری برای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد
دست نیافتنی

گزارش
محسن وظیفه     
 
  بعد از مدت‌ها جدل بر سر برگزار شدن یا نشدن انتخابی تیم ملی در تیم ملی کشتی آزاد، در نهایت دو مسابقه در اوزان 57 و 86 کیلوگرم برگزار شد. انتخابی که دو ماه پیش هم برگزار شده بود و اتفاقاً نتیجه مشابهی هم نسبت به انتخابی قبلی نداشت و همان نتیجه تکراری و البته قابل پیش‌بینی هم به دست آمد. مدت‌ زمان زیادی است که همه می‌گویند انتخابی باید برگزار شود تا عدالت رعایت شود اما هیچ وقت نمی‌گویند که چطور با دادن فرصت‌های چندباره به کشتی‌گیران بازنده عدالت رعایت می‌شود؟ با قانونی که در این ماه‌ها از سوی برخی از کارشناسان و پیشکسوتان عنوان شده ظاهراً عدالت زمانی در تیم ملی برقرار می‌شود که ستاره‌ای چون حسن یزدانی ببازد و دوبنده تیم ملی به کامران قاسمپور برسد.
حتی در مورد رضا اطری هم این موضوع صدق می‌کند؛ با وجودی که او کشتی‌گیر مطمئنی نبوده و در انتخابی قبلی هم خوب ظاهر نشد اما با این‌حال او برنده انتخابی قبلی بود و رحمان عموزاد هم در مسابقات صربستان نتوانست خیلی مطمئن نشان بدهد ولی با این وجود باز هم اصرار به برگزاری انتخابی در تیم ملی به وجود آمد. کاری به غایت بی‌فایده که حاصلی جز خستگی و فرسودگی برای کشتی‌گیران ندارد.
برگزاری انتخابی در تیم ملی کشتی آزاد از شرایط نرم و فنی خود خارج شده و ظاهراً انتخابی برگزار می‌شود که دهان منتقدان بسته شود حالا خروجی این انتخابی چیست، ظاهراً نه برای فدراسیون کشتی و نه برای کادرفنی مهم نیست.
او دو ماه پیش به یزدانی باخت و بدون اینکه در جایی امتحان پس داده باشد، یکبار دیگر برای انتخابی مقابل حسن یزدانی، قرار گرفت. تک کشتی‌گیری که انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد بود و عنوان مرحله اصلی انتخابی المپیک توکیو را هم به خودش اختصاص داد اما نتیجه این مسابقه شگفت‌انگیز، هیچ کس را شگفت‌زده نکرد و حسن یزدانی با قدرت توانست این مسابقه را ببرد و دوبنده تیم ملی را برای المپیک به خودش اختصاص بدهد اما بعد از این مسابقه یک سؤال مهم به وجود آمد که کامران قاسمپور تا چه وقت قرار است به حسن یزدانی ببازد؟
این برای چندمین بار است که حسن یزدانی و کامران قاسمپور با هم به‌عنوان انتخابی رودررو می‌شوند و در تمامی این مسابقات هم یزدانی برنده انتخابی بوده و قاسمپور هیچ وقت نتوانسته حتی یزدانی را تهدید هم بکند چه برسد برنده شود. حالا یزدانی برای قاسمپور دیگر یک رقیب به حساب نمی‌آید؛ یک رویای دست نیافتنی، یک کابوس تمام نشدنی که شاید شب‌ها هم رهایش نکند.
در سال‌های اخیر هر بار که صحبت انتخابی شده، نام حسن یزدانی و کامران قاسمپور قبل از همه مطرح شده و بارها هم انتخابی برگزار شد و در نهایت هم برنده مسابقه کسی به غیر از حسن یزدانی نبوده؛ کاری که این بار هم تکرار شد. حالا ظاهراً هیچ کس هم نگران حوادث مسابقه انتخابی نیست. حوادثی مثل شکست احتمالی یزدانی که شانس اول کاروان برای کسب مدال طلا محسوب می‌شود، مشخص نبود چه تصمیمی را کادر فنی اتخاذ می‌کرد یا حادثه‌ای مثل مصدومیت که ممکن است هر یک از کشتی‌گیران را با مشکل روبه‌رو کند.
تکلیف اطری چه می‌شود؟
در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز تک کشتی برگزار شد تا وضعیت این وزن هم مشخص شود. در این وزن رضا اطری مقابل رحمان عموزاد خلیلی قرار گرفت که این مسابقه هم با نتیجه ۶ بر ۴ به سود اطری به پایان رسید. دو ماه پیش هم این دو مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت اطری برنده شد اما عجیب بود که حالا بعد از دو ماه و بدون اینکه اطری به مسابقه‌ای اعزام شده باشد، دوباره برای او انتخابی گذاشتند. چه اتفاقی نسبت به دو ماه پیش رخ داده که این انتخابی صلاح تشخیص داده شد؟ به نظر باید برای برگزاری انتخابی تیم ملی مسائل مختلفی را در نظر گرفت و این انتخابی که الان با این شکل در حال برگزاری است، فایده‌ای ندارد.

Page Generated in 0.0033 sec