printlogo


کد خبر: 226222تاریخ: 1399/12/20 00:00
خبر

همزمان با روز جهانی زن
زهرا نعمتی برنده عنوان ویژه IPC  شد
کمیته بین‌المللی پارالمپیک اسامی منتخبان تقدیر بخش زنان برای روز جهانی زن در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد، که نام زهرا نعمتی بانوی کماندار پارالمپیکی کشورمان نیز در این لیست قرار دارد.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک پیش از این اسامی نامزدهای این عنوان در بخش مؤسسین، فرد پیشگام در نسل جوان و همچنین کمیته‌های ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های جهانی را اعلام کرده بود و امروز، همزمان با روز جهانی زن، منتخبین را که توسط کمیته ورزش زنان IPC برگزیده شدند را معرفی کرد.
از ایران نیز زهرا نعمتی، ملی‌پوش پرافتخار ایران و دارنده دو نشان طلای پارالمپیک، در بخش فرد پیشگام در نسل جوان IPC و دکتر بتول مشرف جوادی نیز در بخش مؤسسین به عنوان نامزد معرفی شدند و در نهایت زهرا نعمتی فرد برگزیده در بخش پیشگام در نسل جوان IPC اعلام شد. نعمتی برای دریافت این عنوان با ورزشکارانی از کشورهای سنگاپور، مالدیو، کلمبیا و نیز نماینده مهاجران رقابت داشت. در بخش مؤسسین بانویی از فدراسیون جهانی کرلینگ و در بخش کمیته‌های ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های جهانی، بخش پاراوزنه‌برداری IPC به عنوان دیگر منتخبین معرفی شدند.
 
 
صعود دو پله‌ای سیچوآن با هنرنمایی حامد حدادی
تیم بسکتبال سیچوآن با درخشش حامد حدادی به رتبه هفتم جدول CBA صعود کرد. در ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال چین (CBA)، تیم بسکتبال سیچوآن که حامد حدادی را در ترکیب خود دارد با نتیجه ۹۰ - ۹۸ مقابل حریف خود تیم کوئین‌دائو به پیروزی دست یافت.
سیچوآن به واسطه درخشش‌ ستاره‌هایی چون حامد حدادی، هفتمین برد خود در هشت بازی اخیرش را کسب‌ کرد تا با دو پله صعود به رتبه هفتم جدول CBA برسد. یاران حدادی در بازی قبل با شکست مقابل حریف خود از رده ششم به نهم سقوط کرده بودند.
حامد حدادی ستاره و سنتر ایرانی تیم سیچوآن در این دیدار موفق شد با کسب ۱۸ امتیاز، ۱۸ ریباند، ۶ پاس گل و ۷ بلاک ضمن ثبت دبل‌دبل، عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب ‌کند.
 
 
مرحله حذفی لیگ برتر بسکتبال
شیمیدر هم راهی دور دوم شد
تیم شیمیدر قم با گذر از سد تیم خانه بسکتبال خوزستان، به‌عنوان چهارمین تیم راهی یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال شد. در ادامه رقابت‌های مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال، تیم شیمیدر قم با کسب دومین پیروزی مقابل حریف خود، به‌عنوان چهارمین تیم راهی مرحله دوم پلی‌آف شد.
در این دیدار یکطرفه، شاگردان مصطفی هاشمی با درخشش ستاره‌هایی چون کاظمی، رولند و حاجیان، در چهار کوارتر متوالی با نتایج ۲۱-۳۳، ۱۳-۳۳، ۱۳-۲۸ و ۱۲-۲۳ حریف خود را شکست دادند تا در مجموع با نتیجه قاطع 59 - 117برنده این بازی راحت شوند.
در انتهای این دیدار، ارسلان کاظمی و وحید حاجیان با تأثیرگذاری ۲۲ در ترکیب شیمیدر قم، ستاره‌های این دیدار بودند. رولند نیز تأثیرگذاری ۲۰ را در ترکیب این تیم به ثبت رساند. وحید حاجیان با کسب ۲۰ امتیاز برای تیم شیمیدر قم، امتیازآورترین بازیکن این دیدار نیز شد.
تیم‌های شهرداری گرگان، مهرام تهران، نفت آبادان و شیمیدر قم تا به اینجای‌ کار چهار تیم راه یافته به‌ مرحله‌ یک‌ چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال (مرحله دوم‌ پلی‌آف) هستند.
 
 
لغو دوباره رقابت‌های کاراته وان مراکش
 لیسبون جایگزین رباط شد
با تعویق دوباره مسابقات لیگ کاراته وان مراکش (آخرین فرصت ملی‌پوشان کاراته ایران برای افزایش سهمیه المپیکی ایران)، آخرین میدان کسب سهمیه المپیک در کاراته وان، کشور پرتغال و شهر لیسبون خواهد بود.
طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته، رقابت‌های لیگ کاراته وان مراکش با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور مجدداً به تعویق افتاد. قرار بود مسابقات کاراته وان مراکش در روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه برگزار شود که با توجه به تعویق آن، در روزهای ۷ تا ۹ آبان ماه برگزار می‌شود.
حال با برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی شرایط و نحوه کسب سهمیه المپیک که در مسابقات مراکش قرار بود لحاظ شود با توجه به تعویق این مسابقات در مسابقه لیسبون پرتغال لحاظ می‌شود. مسابقات کاراته وان لیسبون پرتغال در روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0.0058 sec