printlogo


کد خبر: 226220تاریخ: 1399/12/20 00:00
گزارش

 ورود تماشاگران به ورزشگاه تا فصل بعد ممنوع

از اواسط نیم‌فصل اول لیگ برتر و همزمان با کاهش مقطعی آمار مبتلایان به ویروس کرونا، بحث ورود حداقلی و کنترل شده تماشاگران به ورزشگاه‌ها مطرح شد. اعضای ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال نیم‌فصل دوم را برای ورود تماشاگران مناسب می‌دیدند اما باز هم تاریخ مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته نشد.
حالا اما در جدیدترین اعلام سازمان لیگ، ورود حداقلی تماشاگر به استادیوم‌ها برای تماشای بازی‌های لیگ برتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فصل آینده موکول شد.
سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات پیش‌تر گفته قصد داریم در دور برگشت بازی‌های لیگ برتر مجوز حضور حداقلی تماشاگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از وزارت بهداشت بگیریم اما براساس خبرهای رسیده به خاطر شیوع ویروس کرونای انگلیسی و اینکه ممکن است تجمعات تماشاگران در استادیوم‌ها سلامت آنها را تهدید کند درخواستی از سوی سازمان لیگ برای وزارت بهداشت ارسال نشده است.
در روزهای اخیر البته شیوع ویروس کرونای انگلیسی بخصوص در شهرهای استان خوزستان برخی از تیم‌ها را برای سفر به این استان نگران کرده بود اما در استعلامی که سازمان لیگ از وزارت بهداشت به عمل آورده بود متوجه شد که همچنان می‌تواند بازی‌های لیگ برتر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در شهرهای قرمز برگزار کند.
با ورود واکسن‌های روسی و چینی به کشور و شروع واکسیناسیون و همچنین تولید واکسن‌های ایرانی که در ماه‌های آینده این روند یعنی تولید واکسن و واکسیناسیون سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت به نظر می‌رسد در فصل آینده تماشاگران بار دیگر به استادیوم‌ها باز خواهند گشت.
 
 
اعلام لیست تیم ملی، بعد از هفته 18
لیست تیم ملی برای بازی با سوریه از سوی اسکوچیچ آماده شده است اما به طور رسمی بعد از بازی‌های هفته هجدهم اعلام می‌شود. یعنی 28 اسفند.
تیم ملی از سوم فروردین اردویی را در تهران برگزار خواهد کرد و قرار است 10 فروردین در استادیوم آزادی و در غیاب تماشاگران پذیرای سوری‌ها باشد. تیم ملی سوریه هم 8 فروردین وارد تهران خواهد شد. این تیم پیش از ورود به تهران 5 فروردین در منامه با تیم ملی بحرین بازی خواهد کرد.
لیست تیم ملی از سوی اسکوچیچ تدوین شده و در اختیار کمیته تیم‌های ملی قرار گرفته است. به این خاطر که این کمیته می‌بایست پیش از اعلام لیست تیم ملی هماهنگی‌های لازم را با باشگاه‌ها بخصوص باشگاه‌های خارجی برای در اختیار گرفتن بازیکنان انجام داده و کارهای اداری مربوط به حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی از جمله تهیه بلیت را پشت سر بگذارد.
دیدار ایران در برابر سوریه در روزهای تعطیلی لیگ برتر برگزار می‌شود. در تعطیلات نوروز این تنها بازی است که تیم ملی پشت سر خواهد گذاشت. ازبکستان و بوسنی تیم‌هایی هستند که تیم ملی در ماه‌های اخیر و با هدایت اسکوچیچ با آنها بازی کرده و در هر دو بازی برنده شده است.
فدراسیون فوتبال در تلاش است میزبانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی در گروهی که در آن حضور دارد را به دست بیاورد. در این مسیر بحرین دیگر کشوری است که برای میزبانی این بازی‌ها اعلام آمادگی کرده است. به طور حتم به خاطر کرونا بازی‌های باقی‌مانده بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0174 sec