printlogo


کد خبر: 226219تاریخ: 1399/12/20 00:00
قانون منع حضور خارجی‌ها چگونه تغییر می‌کند؟

بدون شک در تعطیلات زمستانی قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر دستخوش تغییر نخواهد شد. این خبری است که کمیته نقل و انتقالات به آن تأکید داشته است. منشأ این موضوع هم صحبت‌های روز دوشنبه منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره قانون منع جذب خارجی‌‌هاست.
قنبرزاده گفته بود: «تر و خشک نباید با هم بسوزند و تیم‌هایی که در فیفا پرونده ندارند نباید منعی برای جذب بازیکن خارجی داشته باشند.» پیش‌تر جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت هم گفته بود این قانون بازخوردهای منفی هم داشته است به طوری‌که برخی از ستاره‌های ایرانی دوست دارند دستمزدشان به دلار مقایسه شود و این فشار زیادی را روی تیم‌های مدعی قهرمانی ایجاد کرده است.
به این خاطر که فرصت نقل و انتقالات تا 28 اسفند است و در این فرصت کوتاه هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکن خارجی به ترکیب اضافه کند. از سویی این موضوع را پیش‌تر فریبرز محمود‌زاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اطلاع تیم‌ها رسانده بود که قانون منع حضور خارجی‌ها در تیم‌های لیگ برتری به قوت خود باقی است.
اکنون آنچه که محرز شده است این قانون در ابتدای فصل آینده دستخوش تغییر خواهد شد. اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ هستند که باید مصوبه جدیدی را در این ‌باره امضا کنند و برای تصویب در اختیار اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار دهند. در بحث‌هایی که میان اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ وجود دارد مقرر شده هر تیمی که پرونده‌ای در فیفا نداشته باشد این اجازه را پیدا کند که براساس آیین‌نامه نقل و انتقالات بازیکن یا بازیکنان خارجی جدید به خدمت بگیرد و از سویی در آینده هر تیمی در پرونده‌ای در فیفا محکوم شود به مدت یک یا چند فصل از جذب بازیکن یا بازیکنان خارجی محروم خواهد شد. گفتنی است با اجرای این مصوبه حضور مربی خارجی هم در تیم‌های لیگ برتری آزاد خواهد شد.
در این صورت تیم‌های بدهکار فعلی برای جذب بازیکن یا بازیکنان خارجی جدید ابتدا باید پرونده‌های خود را در فیفا مختومه کنند و باید هوشیار باشند چرا که در ادامه در صورت محکوم شدن از سوی فیفا به مدت یک یا چند فصل این امتیاز را از دست خواهند داد.

Page Generated in 0.0062 sec