printlogo


کد خبر: 226216تاریخ: 1399/12/20 00:00
مصاحبه

به دنبال میزبانی بازی‌های تیم‌ ملی هستیم
ماجدی:‌ از استعفای نبی شوکه شدم
جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در روز دوشنبه، تا اندازه زیادی برنامه‌های اصلی ریاست جدید را مشخص کرده است. به دنبال همین سیاست‌گذاری‌ها و مشخص شدن برنامه‌ها، اعضای هیأت رئیسه مواردی را مطرح می‌کنند که به روشن‌تر شدن آنچه پیش روی فدراسیون فوتبال قرار دارد، کمک خواهد کرد.
میرشاد ماجدی، عضو جدید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در همین رابطه در گفت و گو با برنامه «تهران ورزشی» اینطور توضیح می‌دهد: «در جلسه هیأت رئیسه همه اعضا به این موضوع اذعان داشتند که باید بحث چابک‌سازی انجام شود. این موضوع را شهاب‌الدین عزیزی‌خادم قبل از انتخابات در برنامه‌ خودش اعلام کرده بود. چابک‌سازی به این معنی نیست که کارمندان را کنار بگذاریم. متولی لیگ و فوتبال، باشگاه‌ها هستند. هرچقدر آنها را دخیل کنیم هم باعث فراغت فدراسیون می‌شود و هم اینکه باشگاه‌ها می‌توانند موانع کارشان را خودشان بردارند. یعنی اتحادیه مدیران به اتحادیه باشگاه‌ها تبدیل و مسائل مربوط به مسابقات در آن دیده شود. این کار را هم آرام آرام باید انجام بدهیم. اینطور نیست که فردا یا سال بعد این اتفاق بیفتد.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین می‌گوید: «به این صورت کار فدراسیون هم در بحث توسعه استان‌ها و تیم‌های ملی مردان و زنان در رده‌های مختلف راحت‌تر می‌شود. بیشتر می‌توانیم استان‌ها را پوشش بدهیم و آنها پربارتر و فعال‌تر می‌شوند. این زمینه در اساسنامه هم وجود دارد که گسترش فوتبال برای همه را داشته باشیم.»
یکی از بحث‌هایی که در این راستا مطرح می‌شود این است که جدایی مدیریت باشگاه‌ها کمک می‌کند فدراسیون به تیم‌های ملی بپردازد. ماجدی در این رابطه توضیح می‌دهد: «این امر دو بحث دارد. یکی اینکه فدراسیون با فراغ بال به زیرساخت‌های خودش می‌پردازد و دوم اینکه باشگاه‌ها تصمیم‌گیر می‌شوند اما این مسأله با نظارت فدراسیون خواهد بود. یعنی فدراسیون نظارت می‌کند، برنامه‌ریزی می‌کند و گزارش می‌دهد. ولی مشکلات باشگاه‌ها مانند تعیین وضعیت، قرارداد بازیکنان و مربیان، مسائل انضباطی و خیلی دیگر از مسائل حل و فصل‌شان با اتحادیه خواهد بود.»
او با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون می‌گوید: «اولین جلسه‌ای بود که اعضای هیأت رئیسه در کنار هم بودند. صحبت‌های خیلی خوبی انجام شد. خودم هم از استعفای مهدی‌ محمدنبی شوکه شدم. وقتی فرد جدید بیاید زمان می‌برد که سیستم را بشناسد اما منصور قنبرزاده سال‌ها در فوتبال کار کرده و خیلی سریع‌تر آداپته می‌شود.»
ماجدی توضیح می‌دهد: «همه باید دست به دست هم بدهیم و یکدل و یک رأی باشیم و برابر کسانی که می‌خواهند به تیم ملی ضربه بزنند بایستیم. مهم‌ترین کارمان این است که میزبانی را برای تیم‌ملی داشته باشیم و به جام جهانی صعود کنیم.»
 
 
دوست دارم حق داوری را از فدراسیون بگیرم
افشاریان: آصفی راهکارهای لازم برای گرفتن میزبانی را گفت
 خداداد افشاریان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، درباره برگزاری نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضای جدید گفت: «به هر صورت این جلسه تودیع اعضای قدیم و معارفه اعضای جدید بود و افراد با هم خوش و بش می‌کردند. در این جلسه درباره آقای نبی و قنبرزاده و ریاست سازمان لیگ تصمیم گرفتیم.»
او به تودیع اعضای قدیم هیأت رئیسه اشاره کرد: «این مراسم شکل و شمایل خوبی داشت و از مسئولانی که زحمت کشیده بودند، تقدیر شد. البته مراسم بزرگی نبود اما کار قشنگی بود که از مسئولان سابق تشکر کردیم.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره حضور حمیدرضا آصفی، دپیلمات و سفیر سابق ایران در این جلسه تأکید کرد: «او نقطه نظرات و راهکارهای لازم را برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا گفت. بیش از این از علت و نحوه همکاری او با فدراسیون فوتبال اطلاع ندارم.»
افشاریان همچنین درباره وضعیت ریاست سازمان لیگ گفت: «آقای عزیزی خادم و اعضای هیأت رئیسه موافقت کردند که آقای بهاروند تا پایان لیگ امسال، سرپرست سازمان لیگ باشند اما نکته‌ای که در اساسنامه وجود دارد این است که سرپرستی تا سه ماه اعتبار دارد و بعد از آن از درجه اعتبار ساقط است.»
این داور بازنشسته درباره اینکه از او به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست کمیته داوران یاد می‌شود، گفت: «دوست دارم به جامعه داوری کمک کنم. دوست دارم حق داوری را در این فدراسیون بگیرم اما عاشق سینه چاک این کار نیستم. اگر از من بخواهند، دوست دارم کمک کنم.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «مردم فوتبال را دوست دارند اما مشکلات را هم می‌بییند. فدراسیون فوتبال باید یک اتاق شیشه‌ای باشد. ما نهایتاً بتوانیم مشکلات مربوط به یکی، دو بازی را کتمان کنیم اما مردم متوجه مسائل هستند. بهترین راه، رو راست بودن است. من بلد نیستم چیزی را کتمان کنم. دوست دارم کنار هم باشیم و با هم کارها را سهیم شویم.» 

Page Generated in 0.0043 sec