printlogo


کد خبر: 226207تاریخ: 1399/12/20 00:00
پایان قصه «لو» در آلمان
کلوپ در مسیر «مانشاف»

همان طور که انتظار می‌رفت دوره حضور عامل چهارمین قهرمانی آلمان در جام‌جهانی در جمع «مانشاف» به پایانی خودخواسته انجامید. به گزارش فوتبال 360، ثبات در نیمکت مربیگری تیم ملی آلمان به حدی زیاد است که شما می‌توانید تمام مربیان تاریخ «مانشاف» را با استفاده از انگشتان دو دست بشمارید اما حتی این وفاداری خیره‌کننده هم تا جایی ادامه دارد که منافع یکی از پرافتخارترین تیم‌های دنیای فوتبال به خطر نیفتد. به خطر افتادن منافع و قدرت قهرمان جام‌جهانی 2014، باعث شد سرانجام یواخیم لو به ارتباط بیش از یک و نیم دهه‌ای خودش با تیم ملی آلمان پایان دهد و رسماً اعلام کند در پایان یورو 2020 سمتش را ترک خواهد کرد.
 
وسوسه‌ای به نام کلوپ
حالا با جدایی قطعی یوگی، گزینه‌ها به صف می‌شوند. اتحادیه فوتبال آلمان از دیرباز علاقه زیادی به یورگن کلوپ دارد و حتی فصل گذشته که یورگن از لیورپول تیمی دست‌نیافتنی در انگلیس ساخت، زمزمه‌های استخدام او به عنوان سرمربی جدید آلمان به گوش می‌رسید. از آن روزها، یک سال گذشته و لیورپول با رکورد باخت‌‌های متوالی خانگی‌اش در جریان آخرین سقوطش از سطح اول انگلیس برابری کرده. اگر آقای معمولی نتواند تیم را از بحران فعلی خارج کند، حتی با وجود ادامه قرارداد با لیورپول تا سال 2024 احتمالاً به شکل خودخواسته تیم را ترک خواهد کرد و در این صورت بهترین گزینه نشستن روی نیمکت تیم ملی آلمان خواهد بود. اتحادیه فوتبال آلمان به این انتقال راضی است و کلوپ هم بی‌میل نیست برای اولین بار شانس خودش را در رده ملی امتحان کند. آلمان خموده فعلی به یک مربی انگیزشی مانند او نیاز دارد؛ مردی که بتواند یک تغییر نسل آرام در تیم به وجود بیاورد و آلمان را پس از فضاحت دومین حذف در مرحله گروهی در تاریخ جام‌جهانی به قدرت گذشته برگرداند.
 
پایان با رضایت کامل
لو پس از اعلام استعفای خودش در پایان یورو 2020 گفت: «این اقدام را با تمام آگاهی، غرور و قدردانی انجام می‌دهم اما با توجه به مسابقات پیش‌رو در یورو 2020، هنوز هم انگیزه بالایی دارم. حس غرور دارم زیرا حضور در تیم ملی آلمان برای من بسیار ویژه تلقی می‌شود. باعث افتخارم است که توانسته‌ام حدود 17 سال با بهترین فوتبالیست‌های آلمانی کار کنم و باعث پیشرفت آنها شوم. طی این مدت، پیروزی‌های بزرگی کسب کردیم و شکست‌های دردناکی متحمل شدیم اما مهم‌تر از آن اینکه لحظات جادویی را تجربه کردیم؛ مثل قهرمانی در جام جهانی 2014. همیشه ممنون فدراسیون فوتبال آلمان خواهم بود که یک محیط کاری عالی برایم فراهم کردند. هنوز احساس انرژی و انگیزه بالایی دارم. تمام تلاشم را می‌کنم تا با کسب موفقیت هواداران تیم ملی آلمان را خوشحال کنم.»
 

Page Generated in 0.0042 sec