printlogo


کد خبر: 226188تاریخ: 1399/12/20 00:00
بررسی عملکرد نیم فصل اول تیم‌های لیگ بیستم
پــر نوســــان

گل گهرسیرجان

شاید مجید جلالی، سرمربی فصل گذشته 
گل گهر سیرجان زمانی که این تیم را در لیگ برتر نگاه داشت، باور نمی‌کرد که برای فصل آینده جایگاه خود را به مربی دیگری بدهد اما این اتفاق افتاد و مسئولان باشگاه خیلی زود با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند و این مربی هم بازیکنانی مثل آرمین سهرابیان، رضا شربتی، سعید صادقی، علی اصغر عاشوری، علیرضا آرتا، علیرضا حقیقی، علیرضا علیزاده، محسن کریمی، مرتضی تبریزی و میلاد زکی‌پور را به خدمت گرفت و در فهرست خروجی‌های گل گهر هم این بازیکنان قرار داشتند: «سید احمد موسوی، عبدالله حسینی، مهرداد عبدی، میلاد فراهانی، فرشاد بیابانی، سجاد آشوری، مهرداد بایرامی و میلاد کمندانی».
 
شروع خوب
گل گهر سیرجان فصل را خیلی خوب آغاز کرد. آنقدر خوب که برای دو سه هفته صدر جدول را به خود اختصاص داد. 
این تیم سپاهان، مس رفسنجان و ماشین سازی را شکست داد و مقابل فولاد در خانه متوقف شد. 
کسب 10 امتیاز از چهار بازی برای تیمی که فصل قبل گزینه سقوط بود، نتیجه بسیار خوبی به حساب 
می‌آمد. 
شاگردان امیر قلعه‌نویی در این چهار بازی هفت گل زدند و فقط دو مرتبه دروازه‌شان باز شد.
 
شکست سنگین امیر
امیر قلعه‌نویی سنگین‌ترین شکست دوران مربیگری‌اش را در همین گل گهر تجربه کرد. 
بازی معوقه با پرسپولیس در سیرجان را او هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد. 
در حالی که گل گهر سیرجان در نیمه اول فقط یکبار دروازه‌اش باز شد اما در نیمه دوم به هیچ وجه نشانی از تیم نیمه اول نداشت و چهار مرتبه دیگر توپ از خط دروازه این تیم عبور کرد.
 
محرومیت قلعه‌نویی
در شرایطی که همه چیز آماده انجام برگزاری دیدار دو تیم گل گهر – پرسپولیس در ورزشگاه تازه تأسیس و زیبای شهید قاسم سلیمانی در شهر سیرجان بود، ناظر این مسابقه در جلسه هماهنگی به سرپرست گل گهر اطلاع داد امیر قلعه‌نویی از حضور در این مسابقه محروم است.
 بنا بر آنچه که ناظر انضباطی بازی به 
گل گهری‌ها ابلاغ کرده است، قلعه‌نویی به دلیل دریافت چهارمین کارت زرد در بازی مقابل نساجی، از این مسابقه محروم شده است و باید روی سکوها دیدار حساس تیمش مقابل پرسپولیس را دنبال کند. 
این ابلاغیه در شرایطی بود که گل گهر، گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای تأثیرگذار خود را به دلیل انجام شادی گلی عجیب و غریب در دیدار مقابل نساجی به همراه نداشت. 
البته قلعه‌نویی به دلیل اختلافش با برخی داوران و صحبت‌هایی که مطرح شده بود یک جلسه دیگر هم محروم شد.
 
نیمه‌های دوم گلزن‌تر
گل گهر سیرجان در نیم فصل اول تیم نیمه‌های دوم بود. حداقل آمار تعداد گل‌های زده‌شان این ادعا را ثابت می‌کند. آنها شش گل در 45 دقیقه اول بازی‌های‌شان زده‌اند. 
در حالی که در نیمه‌های دوم این تعداد دوبرابر است. 
شاگردان امیر قلعه‌نویی بیشترین گل خورده‌شان (6 گل) در 15 دقیقه ابتدایی بوده است.
 
نیمکت‌نشینی حقیقی
علیرضا حقیقی در ۱۱ بازی برای گل گهر به میدان رفت که فقط در ۳ بازی موفق به ثبت کلین شیت شد و اشتباهات عجیبش مقابل استقلال، پیکان و تراکتور صدای قلعه‌نویی را هم درآورد که انتظار بیشتری از حقیقی دارد. 
در هفته‌های گذشته کادرفنی گل‌گهر علت این موضوع را مسائل فنی عنوان می‌کردند اما حالا پای مشکلات خانوادگی هم به این موضوع باز شده 
است.
 سعید الهویی مربی گل گهر مدعی شده بود: «بخشی از این موضوع مربوط به مسائل فنی است و بخش دیگری مربوط به مشکلات خانوادگی علیرضا است. او درگیر یک بیماری خانوادگی شده که آقای قلعه‌نویی تصمیم گرفت به او استراحت دهد تا در بازگشت کارش را با تمرکز بیشتری دنبال کند.»
 
منشا گلزن، صادقی پاسور
برای تیم گل گهر در نیم فصل اول 22 بازیکن به میدان رفتند که میلاد زکی پور و احمد زنده‌روح با حضور ثابت در تمام بازی‌ها بیشترین دقایق را به خودشان اختصاص داده‌اند. 
البته این دومی با دو گل زده و 3 پاس گل عملکرد بهتری از زکی پور داشته است. با این حال باید گادوین منشا را مؤثرترین بازیکن آنها در نیم فصل اول 
دانست.
 این مهاجم نیجریه‌ای 10 گل زد و 3 پاس گل داد. این بازیکن در هفته هفتم مقابل شهرخودرو هت تریک کرد و در بازی دوم مقابل مس رفسنجان هر دو گل تیمش را زد.
 
خارج از خانه قوی‌تر
گل‌گهر سیرجان از بدون تماشاگر بودن بازی‌هایش ضربه خورد و شاید همین هم باعث شد تا آنها در خانه امتیاز کمتری را به دست آورند. 
طبق آمار شاگردان امیر قلعه‌نویی از هشت بازی خانگی هشت امتیاز و از بازی‌های خارج از خانه 14 امتیاز کسب کردند.
 
نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 6 تا         ارسال از سمت راست: 4 تا        
 
نحوه بیشترین گل‌های خورده:
پاس در عمق:  5 تا    ارسال از سمت چپ: 4 تا        
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: 0 
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 0
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 0
 
داوران بازی‌های خانگی:  
بنیادی فر، صفایی، عادل، حاج ملک، اکبریان، پیام حیدری، خورشیدی، زاهدی فر                                                                   
 
کمک داوران بازی‌های خانگی:
منصوری، ابوالفضلی، انتظاری، عطایی، الفتی، باقرنژاد، الوندی، محمدی، ایلدروم، پورمتقی، علی‌نژاد، فرهادپور، نجفی، باشنده، شعرانی، مردانی

 


Page Generated in 0.0054 sec