printlogo


کد خبر: 226180تاریخ: 1399/12/20 00:00
پاری‌سن‌ژرمن- بارسلونا، ساعت 23:30
زور مسی به امباپه می‌رسد؟

 روح «لا رمونتادا» (بازگشت؛ اشاره به برد 6 بر یک بارسا برابر پاریس) بر اردوی بارسلونا حاکم شده و می‌خواهند حماسه پرشور سال 2017 را این بار در پارک دو پرنس تکرار کنند. این بار باید در پاریس 4 گل بزنند تا به یک‌چهارم‌ نهایی صعود کنند. هر دو تیم روحیه خوبی دارند، بارسا دو گل به اوساسونا زده و پاری‌سن‌ژرمن با 3 گل برابر برست در جام حذفی فرانسه به پیروزی رسیده.
لیونل مسی که تنها گل میزبان در بازی رفت را زد، 15 سال است که در نوکمپ می‌درخشد اما در بازی سه هفته قبل، کیلیان امباپه طوری بازی کرد که هواداران باور کردند زمان تحویل مشعل فرا رسیده و باید او را در آینده‌ای نزدیک بهترین بازیکن دنیا دانست.
نیمار و آنخل دی‌ماریا آن بازی را از روی تختشان دنبال می‌کردند و هواداران مثل روزنامه‌نگاران انتظار داشتند PSG برابر بارسلونا و مسی به زانو درآید اما مهاجم موناکو نام خود را در کتاب تاریخ لیگ قهرمانان ثبت کرد و با هت‌تریک در نوکمپ زمینه‌ساز پیروزی قاطع میهمان شد. مویسه کین، بازیکن قرضی اورتون نیز گلی به یادماندنی زد. امباپه سومین بازیکن تاریخ است که در لیگ قهرمانان برابر بارسلونا هت‌تریک کرده و اگر امشب گل بزند، جوانترین بازیکنی است که به آمار 25 گل در لیگ قهرمانان می‌رسد؛ رکوردی که در حال حاضر در اختیار کسی نیست جز مسی.
موریسیو پوچتینو که دو ماه است به پاریس آمده، بعد از برد درخشان در کاتالونیا همان کاری را کرد که بهترین مربی‌ها انجام می‌دهند. او اجازه نداد تیمش دچار غرور شود هرچند حس پیروزی قاطعانه در نوکمپ را نمی‌توان پنهان کرد. غیر از توماس توخل، مربی فعلی چلسی که سال گذشته تا فینال لیگ قهرمانان رفت، هیچ یک از اسلاف پوچتینو شامل کارلو آنچلوتی، لوران بلان و اونای امری از یک‌چهارم ‌نهایی این رقابت‌ها فراتر نرفته‌اند. اگرچه پاری‌سن‌ژرمن در جایی از بارسلونا پذیرایی می‌کند که در آخرین بازی‌اش، با 2 گل برابر موناکو، رقیبش برای قهرمانی لیگ فرانسه، شکست خورده اما پاریسی‌ها در 22 بازی خانگی آخرشان در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده‌اند و رئال مادرید در سال 2015 آخرین تیمی است که در پاریس موفق به کلین‌شیت شده.
بارسلونا هم روزهای بد خود را پشت سر گذاشته، در چهار بازی آخر خود 10 گل زده‌اند و گل نخورده‌اند، در لیگ به سه امتیازی اتلتیکومادرید صدرنشین رسیده، در جام حذفی به فینال رسیده و شاید از همه مهم‌تر اینکه خوان لاپورتا را دوباره روی صندلی ریاست باشگاه می‌بیند؛ کسی که بهترین روزهای بارسلونا در زمان او در سال‌های 2010-2003 رقم خورده و از یکشنبه که به عنوان رئیس انتخاب شده، همه جا پر است از خبر ماندن مسی و این یعنی تیم روحیه گرفته. بارسلونا امیدوار به تکرار آن پیروزی به یادماندنی 6 بر یک است.
تیم رونالد کومان در مهمترین مقطع در دفاع به ثبات رسیده و فرم خوبش در مرحله گروهی را باز یافته که در خانه فرانس واروژ، یوونتوس و دیناموکیف بدون آن که گلی بخورند، به پیروزی رسیدند.سابقه ندارد بارسلونا در سه بازی پشت سر هم لیگ قهرمانان شکست بخورد، رمونتادای دوم غیرممکن نیست بخصوص حالا که خبری از هواداران نیست اما مثلث دی‌ماریا، امباپه و نیمار بعد از مدت‌ها دوباره کنار هم قرار می‌گیرند و این شاید هواداران خوش‌بین بارسلونا را ناامید کند.
 
اخبار تیمی
میزبان خبر خوبی دریافت کرده و نیمار بعد از یک ماه مثل بقیه تمرین کرده اما معلوم نیست پوچتینو روی او ریسک می‌کند یا نه بدون توجه به اینکه نیمار چقدر مشتاق است مقابل تیم سابقش بازی کند. اگر نیمار نباشد، دی‌ماریا، مارکو وراتی، امباپه و مائورو ایکاردی مربع هجومی خطرناک میزبان را تشکیل می‌دهند.
 آلساندرو فلورنزی هم بهبود یافته و برای همین پاریسی‌ها دو غایب قطعی دارند؛ کین که به کرونا مبتلا شده و خوان برنات که مصدوم است. کیلور ناباس، پرسنل کیمپمبه، مارکینیوش و لایوین کورزاوا که در بازی جام حذفی استراحت کردند، به ترکیب اصلی برمی‌گردند.
آنسو فاتی و فیلیپه کوتینیو به این بازی نمی‌رسند و جرارد پیکه، سرخی روبرتو و رونالد آرائوخو در بازگشت از مصدومیت هنوز بهبودی کامل نیافته‌اند. مربی هلندی در بازی‌های اخیر از سیستم 2-1-4-3 استفاده کرده و خوب نتیجه گرفته، بعید نیست در این بازی که به دنبال گل‌های زیاد هستند، دوباره این سیستم را به کار گیرد.
 
سابقه رویارویی
بازی امشب سیزدهمین دیدار پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا در لیگ قهرمانان است. میزبان چهار برد و آبی اناری پوشان پنج برد به دست آورده‌اند. کلین‌شیت برای هر یک از دو تیم دستاورد بزرگی است چون در 9 مسابقه اخیر دو تیم 37 گل رد و بدل شده. نیمار با 7 گل و مسی با 5 گل بهترین گلزنان این مسابقه هستند. تا قبل از رمونتادای سال 2017 سابقه نداشت تیمی باخت 4 گله در بازی رفت را جبران کند و حالا اگر بارسلونا دوباره پاریس را به آتش بکشد، نخستین تیم لیگ قهرمانان می‌شود که باخت خانگی با اختلاف سه گل را جبران می‌کند.
 
ترکیب احتمالی دو تیم
پاری‌سن‌ژرمن: ناباس؛ فلورنزی، مارکینیوش، کیمپمبه، کورزاوا؛ گوایه، پاردس؛ دی‌ماریا، وراتی، امباپه؛ ایکاردی
بارسلونا: تر اشتگن؛ مینگوئسا، لنگله، اومتیتی؛ دست، دیونگ، بوسکتس، آلبا؛ پدری؛ مسی، گریزمان
 

 


Page Generated in 0.0054 sec