printlogo


کد خبر: 226179تاریخ: 1399/12/20 00:00
هاورتز، نماد تحول چلسی

 با همه پیشرفتی که چلسی زیر نظر توماس توخل داشته، پیدا کردن یک منبع گلزنی باثبات برای سرمربی آلمانی دردسرساز بوده است. از زمانی که این مرد آلمانی جای فرانک لمپارد را روی نیمکت چلسی گرفته، میسون ماونت بهترین گلزن این تیم در جریان معمول بازی بوده و سه گل زده است. در همین حال اولیویه ژیرو هم دیگر بازیکن این تیم بوده که با هدایت توخل در جریان عادی بازی بیش از یک گل زده است (بدون احتساب گل‌هایی که در ضربات شروع مجدد زده شده).
بحث کمبود گزینه و مهره برای خط حمله برای توخل اصلاً مطرح نیست چرا که او بازیکنانی مانند تیمو ورنر، کریستین پولیسیچ، تامی آبراهام، حکیم زیاش و کای هاورتز را دارد که همگی آماده ایفای نقش در فاز‌های مختلف حمله 
هستند.
روز دوشنبه مقابل اورتون، نوبت هاورتز بود که خوش بدرخشد و این مهاجم آلمانی از آن نمایش‌هایی ارائه کرد که الان می‌توان گفت او همان قطعه گمشده‌ای بود که توخل برای راه انداختن خط حمله تیمش نیاز داشت.
او اولین بازی‌اش در لیگ برتر انگلیس را از زمان ورود توخل به کادر‌فنی چلسی مقابل ولورهمپتون انجام می‌داد. هاورتز برای بازی مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی در نقش مرکزی و بین دو مهاجم کناری تیم، یعنی تیم ورنر و کالو هادسون اودوی قرار گرفت و در واقع نقش یک مهاجم نوک کاذب را ایفا می‌کرد.
این همان پستی است که او در هفته‌های پایانی حضورش در بایرلورکوزن به خوبی در آنجا جا افتاده بود و به سبب آن توانست در 11 بازی‌اش برای تیم تحت هدایت پیتر بوژ 8 گل به ثمر برساند. در واقع همان روند گلزنی بود که چلسی را متقاعد کرد 70 میلیون پوند خرج کند تا این بازیکن 21 ساله آلمانی را به خدمت بگیرد. از مدت‌ها قبل هم کاملاً مشخص بود که توخل همین پست را بهترین جا برای بازی گرفتن از هموطنش می‌داند.
توخل پس از بازی درباره هاورتز گفت: «او بازیکنی بی‌نظیر است. خیلی مشخص نیست که او کجا باید قرار بگیرد تا در آنجا بهترین بازی‌اش را ارائه کند. شما فکر می‌کنید که او باید دائماً در یک پست خاص بازی کند تا موفق باشد؟ به نظر من که او بازیکنی چند منظوره است. امروز من می‌توانم بگویم که او نقشی مابین یک هافبک بازیساز و یک مهاجم نوک را داشت.»
توخل بار دیگر به سلاح‌هایش اعتماد کرد و هاورتز هم به اعتماد او با ارائه یک نمایش کامل که همه چیز داشت به جز گل، پاسخ داد. در واقع او پایه‌گذار اصلی گل اول تیمش هم شد و شوت او بود که پس از برخورد با مدافع حریف تغییر جهت داد و دروازه اورتون را باز کرد. اگر در نیمه اول کارشناسان مانع ثبت نام هاورتز در لیست گلزنان و ثبت آن به عنوان یک گل به خودی از بازیکن حریف شدند، در نیمه دوم، داور این کار را در حقش انجام داد و گل زیبای او از فاصله نزدیک را به خاطر آنکه قبل از شوت زدن توپ به دستش برخورد کرده بود، مردود اعلام کرد. تأثیر هاورتز اما باز هم بر بازی چلسی محسوس بود و این او بود که پنالتی منجر به گل دوم چلسی را گرفت تا سه امتیاز بازی به چلسی برسد. در زمان مربیگری فرانک لمپارد، هاورتز در چند پست مختلف بازی کرد اما بیشتر از همه به عنوان یک هافبک هجومی در خط میانی سه نفره چلسی به کار گرفته می‌شد. آنجا پستی است که علاوه بر هوش بالا برای حمله، با یکسری مسئولیت‌ها در فاز تدافعی همراه است اما هاورتز برای بازی در میانه میدان و به تنهایی گرداندن قلب میدان به مراتب راحت‌تر از زمانی است که در کناره‌ها بازی می‌کند. شاید فقط او یک بازی در این پست خوب کار کرده باشد اما نشانه‌ها حاکی از آن است که این بازیکن جوان در چلسی جا افتاده است و پازل تاکتیکی توخل به زودی کامل خواهد شد.
منبع: سایت گل
 

Page Generated in 0.0059 sec