printlogo


کد خبر: 226169تاریخ: 1399/12/19 00:00
انتخاب سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال
قنبرزاده: کشوی جادویی ندارم

نخستین جلسه هیأت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال برگزار و البته به جز مراسم تودیع و معارفه اعضا، تصمیمات جدیدی نیز اتخاذ شد. از جمله آنها می‌توان به پذیرش استعفای مهدی محمدنبی و معرفی منصور قنبرزاده به عنوان دبیر جدید فدراسیون فوتبال اشاره کرد. قنبرزاده که سال‌ها مدیرعامل نفت تهران بود و همراه این تیم روزهای درخشانی را سپری کرد، حالا باید به عنوان دبیر فدراسیون به فوتبال برگردد و ایفای نقش کند. قنبرزاده درباره انتخاب به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال می‌گوید: «سال 85 که در باشگاه نفت تهران مسئولیت مدیرعاملی را به عهده داشتم، مهدی محمدنبی درس‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف به ما یاد داد.
 او همیشه اخلاق خوب و نیکو داشت و تا زمانی که در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودیم، از او راهنمایی می‌گرفتم. تقدیر این شد که یک شاگرد بیاید و در جایگاه استاد خود قرار بگیرد. هر چیز بیشتری بخواهم بگویم، تکراری می‌شود اما می‌خواهم این قوت قلب را از نبی بگیرم که واقعاً به ما کمک کند. یکی از مواردی که باعث شده بود جرأت نکنم به این حوزه ورود کنم، وزن سنگین نبی بود که هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ تخصصی و اخلاقی الگویی برای بنده بود.»
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسأله که در حوزه دبیرکلی، کارکنان این فدراسیون حقوق معوقه دارند، گفت: «اکنون هیچ چیز نمی‌توانم بگویم، چون عین کاغذی سفید هستم که ذهنیتی ندارم و همه چیز باید بررسی شود. اگر بخواهم اظهار نظری کنم، یک اظهارنظر غیر اصولی و غیر کارشناسی است. باید ببینیم منابع مالی به چه شکل است اما مسلماً همه باید راهکار داشته باشیم و پای کار برویم. هنوز کار را عملاً تحویل نگرفته‌ام و در این باره نباید اظهارنظر کنم.»
قنبرزاده درباره اولویت کاری‌اش گفت: «من اولویتی را تعیین نمی‌کنم، اولویت من اولویتی است که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و ریاست ترسیم کرده‌اند و در برنامه‌های عزیزی خادم آمده است. حدود 36 سال در ورزش حضور داشتم که همیشه رعایت قانون، ضوابط و مقررات همگام با سیاست‌های جامعه و نظام بوده و مطمئناً سعی می‌کنم فدراسیون فوتبال را در حوزه‌ای که بنده مسئولیتش را دارم، برای شفافیت ریل‌گذاری کنم. همه مسائل از جمله مالی و اداری کاملاً شفاف خواهد بود. این فدراسیون برای کل جامعه و بیش از 80 میلیون ایرانی است و ما فقط امانتدار هستیم. وظیفه داریم این امانت را خوب نگه داریم و همیشه پاسخگو باشیم. مطمئن باشید به تمام ذی‌نفعان فدراسیون فوتبال پاسخگو خواهیم بود.»
مدیرعامل سابق نفت تهران درباره اینکه آیا او هم کشوی جادویی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را حفظ می‌کند و قرار است احکام با مصلحت صادر شود،گفت: «از نبی مجدداً تشکر می‌کنیم و بنای ما تعامل و دوستی است و از حالا قول داده‌ام و تعهد می‌کنم از تمام حواشی دوری کنیم و کشویی هم اصلاً نبوده و نیست.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال همچنین درباره مصوبات جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «من دیر به جلسه ملحق شدم اما یکی از مصوبات بحث سرپرست دبیرکلی بود که در خدمت شما هستم. یکی دیگر از موارد هم در خصوص تفکیک مؤسسه لیگ برتر از کمیته مسابقات بود که با توجه به تجربه دو دوره حضور در هیأت رئیسه سازمان لیگ مصوبه درستی بود. قرار است جزئیات آن مفصل‌تر مورد بررسی قرار بگیرد اما یکی از برنامه‌های راهبردی عزیزی خادم که به باشگاه‌ها قول داده، سپردن درآمدزایی به خود آنهاست. بحث مدیریت سازمان لیگ هم تغییر خواهد کرد و سازمان لیگ به عنوان مؤسسه‌ای مستقل و براساس قانون تجارت به صورت چابک و با مشارکت و نظارت واقعی تمام باشگاه‌های ذی‌نفع ادامه راه می‌دهد. عزیزی خادم هم این مسأله را به عنوان یکی از اولویت‌ها به بنده ابلاغ کرد و ما آن را به اجرا خواهیم گذاشت. سهام سازمان لیگ برای باشگاه‌ها است و تمام درآمد برای آنهاست که بخشی را هیأت‌های فوتبال استانی و بخشی را فدراسیون فوتبال منتفع می‌شوند. هسته و شاکله اصلی حق باشگاه‌ها است که ان‌شاءالله برای این پروسه برنامه داریم و آن را اجرایی خواهیم کرد.»
با انتخاب قنبرزاده به عنوان سرپرست دبیرکلی و البته ادامه حضور حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم، فقط یک جای خالی در فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند. انتخاب نایب رئیس اول برنامه بعدی عزیزی خادم خواهد بود که باید ببینیم چه گزینه‌ای را برای این پست در نظر خواهد گرفت.
 
 
دفاع اسلامیان از قرارداد ویلموتس
محمود اسلامیان پس از برگزاری مراسم تودیع و معارفه اعضای پیشین و جدید هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «در این نشست از اعضای قدیمی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تقدیر شد که این حرکت ارزنده بود. این را هم بگویم تمام دوستان جدید پیش از این در فوتبال حضور داشتند و اینطور نیست که بگوییم یک تیم رفته است و تیم جدید آمده است.»
از عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره قرارداد ویلموتس سؤال کردند که او چنین پاسخ داد: «طبق گزارش فیفا، فدراسیون به خاطر تحریم‌ها نتوانسته پول مارک ‌ویلموتس را پرداخت کند. اگر صداوسیما حق پخش تلویزیونی که برآورد کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا، ۱۵۰ میلیون دلار است را پرداخت می‌کرد، این مشکلات به وجود نمی‌آمد. مشکلاتی که فدراسیون و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم دارند به خاطر این است که نمی‌توانند درآمد اصلی را وصول کنند. به همین خاطر معتقدم دربار ه قرارداد ویلموتس هیچ اهمال کاری صورت نگرفته است.»

 


Page Generated in 0.0061 sec