printlogo


کد خبر: 226167تاریخ: 1399/12/19 00:00
چهار بازیکن اصلی پرسپولیس روی نیمکت
سید جلال در جام حذفی استراحت می‌کند؟

سیدجلال حسینی اخیراً همانگونه که خیلی خوب گل می‌زند و نقشی فراتر از نقش اصلی‌اش بازی می‌کند در مصاحبه‌هایش هم حرف‌هایی به میان می‌آورد که قبل‌تر از او یا نمی‌شنیدیم یا به این وضوح گفته نمی‌شد.
کاپیتان پرسپولیس روز یکشنبه مصاحبه کوتاهی با ایسنا داشت و صراحتاً به این نکته اشاره کرد که برخی بازیکنان بیش از اندازه بازی می‌کنند و فشار زیادی به آنها وارد می‌شود.
سیدجلال یکی از آنهایی است که در این فصل فشار زیادی به او وارد شده چراکه پرسپولیس مدافع میانی کم داشته و حالا با این مصاحبه به‌صورت غیرمستقیم از کادر فنی تقاضای استراحت دارد.
سیدجلال که حالا وارد 40سالگی شده از حیث حضور در ترکیب پرسپولیس جزو سه نفر اول است و طبیعتاً نمی‌تواند این فشار را تحمل کند. او معمولاً در تعامل با کادر فنی و در شرایطی که تیم وضعیت مناسبی داشته باشد در برخی مسابقات بیرون می‌نشیند تا از این فشار خلاص شود. از این جهت تصور می‌شود او در بازی جمعه پیش رو در کرمان و مقابل تیم دسته دومی مس نوین بازی نکند.
در واقع با توجه به بازگشت کنعانی‌زادگان، درخشش کمال و آمادگی محمد انصاری در هفته‌های اخیر سیدجلال انتظار دارد کادر فنی از این بازیکنان در بازی حذفی استفاده کند و به او استراحت بدهد.
پیش از این و در فصول گذشته مربیانی مثل برانکو در بازی‌های مراحل ابتدایی جام حذفی معمولاً با ترکیبی متشکل از نصف بازیکنان اصلی و نصف نفرات ذخیره به مصاف تیم‌های لیگ یکی و لیگ دویی می‌رفتند و به نظر می‌رسد یحیی هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد.
یکی دیگر از بازیکنانی که طی ماه‌های اخیر همواره در ترکیب اصلی بوده احمد نوراللهی است؛ بازیکنی که همواره در ترکیب اصلی است و خیلی هم سخت تعویض می‌شود یا بهتر است بگوییم اصلاً تعویض نمی‌شود.
وحید امیری و سیامک نعمتی هم جزو بازیکنانی هستند که در بازی‌های لیگ همواره در ترکیب اصلی بوده‌اند و در زمره چهار پنج بازیکن برتر تیم به‌لحاظ حضور در ترکیب قرار می‌گیرند. از این جهت بعید نیست این دو نفر هم در کرمان استراحت کنند بخصوص اینکه امیری طی دو سه بازی اخیر افت کرده و نیاز به استراحت در او دیده می‌شود و نعمتی هم نمایش‌های پرنوسانی ارائه داده و شاید لازم باشد با نیمکت‌نشینی انگیزه بیشتری برای بازی با نفت مسجدسلیمان پیدا کند.
البته طبیعتاً مس نوین را با وجود دسته دومی بودنش نمی‌شود دست‌کم گرفت و یحیی که جام حذفی فصل قبل را در نیمه‌نهایی از دست داده نمی‌خواهد در همین گام اول اسیر ویژگی مهم و خطرناک جام حذفی یعنی شگفت‌زدگی شود.
یحیی احتمالاً به چند بازیکن اصلی‌اش استراحت خواهد داد اما بعید است کل تیمش را تغییر دهد یا کاملاً جوان کند. از این جهت شاید با بیرون نشاندن نفراتی مثل سیدجلال، نوراللهی، امیری و نعمتی به‌جای آنها از نفراتی مثل انصاری، کامیابی‌نیا، ترابی و شجاعی استفاده کند.
در واقع احتمالاً 40درصد ترکیب پرسپولیس در این بازی تغییر خواهد کرد اما به‌گونه‌ای نخواهد شد که زور تیم یکدفعه به شکل قابل توجهی کم شود و در مصاف با حریفی ناشناخته به مشکل بخورد.

Page Generated in 0.0061 sec