printlogo


کد خبر: 226165تاریخ: 1399/12/19 00:00
آب در کوزه تراکتور و گشتن گرد جهان
صبوری کن، صبوری

موحد سامی نژاد
 
حکایت تراکتور و مربی نیم‌فصل دومش معنای عبارت «آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم» بود. آنها رسول خطیبی را بیخ گوش‌شان داشتند و باز هم پا در بازار پر التهابی گذاشتند که برای‌شان نتیجه‌ای جز از دست دادن امتیازات و نشستن در میانه جدول نداشت. سرانجام در نیم‌فصل و بعد از یک قرارداد جنجالی با علیرضا منصوریان تصمیم گرفت تا نیم بیشتر بازی‌های نیم‌فصل را بدون سرمربی و با هدایت یکی از بازیکنان داخل زمین ادامه دهد و نهایتاً بعد از ۱۵ بازی در جایگاه هفتم جدول و با فاصله 8 امتیازی از صدر جدول بنشیند. همین‌ها هم موجب شد تا آنها در میانه فصل مربی موفق یک تیم کم بنیه را از اراک به تبریز ببرند.
 کسی که از مکتب فوتبالی تبریز بود و سابقه نشستن روی نیمکت تیم را داشت و می‌توانست به جای انتخاب‌های اشتباه تابستان امسال، روی نیمکت تراکتور بنشیند تا هم تراکتور کمتر ضرر کند و هم در نیم‌فصل به یک تیم کم‌بنیه آسیب نرسانند. با این حال تراکتور نشان داده که اهل تصمیم‌های ساده و کم هزینه نیست و حتماً باید تیمش را با تصمیماتش وارد حاشیه کند و به آن آسیب بزند تا نهایتاً به سمت تصمیم درست برود. اگرچه در همین مسأله هم شک و شبهه‌‌هایی وجود دارد و معلوم نیست که آیا آنها با رسول خطیبی سرانجام خوشی خواهند داشت یا خیر.
رسول خطیبی 6 سال پیش هدایت تراکتور را بر عهده داشت و با آنها در کورس قهرمانی بود حتی قهرمانی نیم‌فصل را هم کسب کرده بود اما در هفته ۱۹ و با شکست برابر پدیده صندلی‌اش را به تونی داد. این نقل و انتقال یکی از همان ماجراجویی‌های پرهزینه تراکتوری‌ها بود. دست کشیدن از یک مربی موفق برای آوردن یک نام خارجی و محبوب روی سکوها. همین اتفاق در کنار تجربه تعویض‌های پیاپی مربی در تبریز این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا رسول و تی‌تی‌ها به موفقیت می‌رسند یا خیر؟
 اما با فرض اینکه تراکتور در فاز مدیریتی از همه تصمیمات اشتباهش درس گرفته و دیگر قصد ماجراجویی‌های اشتباه ندارد آیا آنها با رسول خطیبی به نتیجه می‌رسند؟ رسول خطیبی مربی آزمون پس‌داده‌ای است. او به خوبی نشان داده که در تیم‌های بی‌حاشیه و کم‌توقع می‌تواند موفق عمل کند. همچنین کارنامه حضور او در تراکتور هم نشان می‌دهد او به فوتبال هجومی علاقه دارد. چیزی که با وضعیت امروز تراکتور و داشتن ستاره‌های خوبی در فاز هجومی می‌تواند به رسول خطیبی در پیاده کردن ایده‌های هجومی‌اش کمک کند. با همه این چالش‌ها به نظر اگر مدیریت تراکتور کمی صبر پیشه کند و به رسول خطیبی فرصت مناسبی بدهد، می‌تواند خیلی زود به نتیجه مطلوبش برسد.

Page Generated in 0.0052 sec