printlogo


کد خبر: 226164تاریخ: 1399/12/19 00:00
آرامش و ثبات، گمشده تراکتور
جایی برای اشتباه نیست

سامان موحدی راد
 
11 سال بعد از بازگشت به لیگ برتر تراکتوری‌ها همچنان در جست‌وجوی جام هستند. آنها در این سال‌ها لحظات جذاب فوتبالی زیادی در ایران ایجاد کرده‌اند و یکی از دلایل جذابیت لیگ برتر بوده‌اند. آنها سال‌هاست که به دنبال جام قهرمانی در لیگ برتر هستند و هنوز به آن نرسیده‌اند.
 با اینکه در این 11 سال 3 بار به عنوان نایب قهرمانی رسیده‌اند اما حتی 6 سال است که دیگر در این جایگاه هم قرار نگرفته‌اند تا هواداران این تیم بیش از پیش از وضعیت ناراضی باشند. تراکتور در این سال‌ها با مربی خارجی و بدون آن، با مربی نامدار و بدون آن جایی در میان برندگان جام قهرمانی لیگ برتر نداشته و این مسأله به مذاق میلیون‌ها هوادار این تیم در سرتاسر ایران چندان خوشایند نیست. 
امسال هم برای تراکتور مثل چند سال قبل با عدم ثبات و تزلزل در نیمکت همراه بود. آنها تا اینجای فصل 3 چهره را روی نیمکت‌شان دیده‌اند و همین تغییر و تحولات موجب شد تا آنها حالا در فاصله 8 امتیازی صدر جدول قرار داشته باشند. بازگشت رسول خطیبی به این تیم البته موجب شده با همه این از دست دادن امتیازات باز هم امید در میان تی‌تی‌های تبریزی زنده شود گرچه کار آنها برای قهرمانی سخت است. تراکتور خطیبی در اولین گامش موفق شد تا ناجی بحران‌زده را شکست دهد و اولین سه امتیاز را با سرمربی جدید به دست بیاورد. شاید روند بازی‌ها و امتیازاتی که تراکتور در ادامه فصل با خطیبی کسب می‌کند، موجب شود تا مدیران این تیم در نهایت حسرت بخورند که چرا به جای اعتماد به بازیکنی از مکتب این باشگاه به ماجراجویی‌هایشان در لیگ برتر ادامه داده بودند و وقتی به سراغ خطیبی رفته بودند که نیمی از فصل از دست رفته بود.
 مسیر تراکتور در ادامه فصل شاید با نیم نگاهی به قهرمانی در از دست ندادن کوچک‌ترین فرصت‌ها خلاصه می‌شود. آنها نباید حتی کوچکترین فرصت‌ها را هم از دست بدهند. هر چند چنین چیزی برای مربی‌ای که تازه چند هفته و آن هم در میانه فصل به تیم اضافه شده انتظار بالایی است. بنابراین شاید باید طرفداران این تیم یک بار دیگر صبر پیش گیرند و منتظر باشند تا خطیبی با سربلند بیرون آمدن احتمالی از آزمون این نیم‌فصل پیش به سوی فصل بعد بروند. آنچه رسول خطیبی و تراکتور بیش از هرچیزی در این مدت نیاز دارند، آرامش و ثبات است؛ گوهر گم شده این سالهای تراکتور که بارها و بارها به آنها ضربه زده. آنها اگر بر شرایط خودشان مسلط شوند و در دوران ممنوعیت حضور مربی خارجی به چهره‌هایی مثل خطیبی فرصت دهند، قطعاً به نتایج بهتری می‌رسند. نتایجی که شاید آرزوی سال‌های اخیر میلیون‌ها هوادار این تیم است.

Page Generated in 0.0059 sec