printlogo


کد خبر: 226151تاریخ: 1399/12/19 00:00
آیا استقلال گول برد مقابل فولاد را می‌خورد؟
سکوت فرهاد در مقابل پنجره بسته استقلال

رضا حمیدی
 
تحرکات نقل و انتقالاتی رقیب سنتی استقلال نشان می‌دهد مدیران این باشگاه با برنامه‌ریزی مطلوب‌تری در قیاس با مدیران استقلال وارد این عرصه شده‌اند. پرسپولیس که در سال‌های اخیر طعم تلخ محرومیت از نقل و انتقالات و محرومیت برخی بازیکنان خود را چشیده بود این بار زودتر از آنچه تصور می‌شد اقداماتش را شروع کرد تا در این بازه مهم و اثرگذار این تیم را تقویت کند.
سرخ‌ها در حالی با دو خرید قابل توجه نگاه‌ها را متوجه خود کرده‌اند که باشگاه استقلال عملاً هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده و حتی سعید مهری تنها خرید آنها در نقل و انتقالات نیز به دلیل محرومیت باشگاه از ثبت قرارداد بازیکنان قادر به همراهی تیمش نیست و نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود.
این وضعیت در شرایطی آینده استقلال را به مخاطره می‌اندازد که می‌بینیم یکی از اهداف مهم نقل و انتقالاتی نیز به سرانجام نرسیده است. پیش از حضور مجیدی در استقلال محمود فکری هم روی جذب امین قاسمی‌نژاد بسیار مصر بود و این مهاجم را می‌خواست اما مدیران باشگاه استقلال از آن زمان تا به امروز هیچ اقدام قابل ملاحظه‌ای را در راستای به خدمت گرفتن این بازیکن انجام نداده‌اند.
هفته پیش که اوضاع شهرخودرو قدری ناآرام شد و مهدی رحمتی نیز برای جدایی برخی بازیکنان خود چراغ سبز نشان داد در واقع بهترین زمان ممکن بود تا باشگاه استقلال برای جذب این مهاجم توانمند اقدام کند اما بی‌توجهی به جذب بازیکنان جدید باعث شد تا اخیراً مهدی رحمتی بیانیه‌ای صادر و از دو باشگاه قرمز و آبی به جهت تلاش برای جذب بازیکنانش گله کند.
روشن است که بیشتر روی سخن رحمتی باشگاه استقلال است چون باشگاه پرسپولیس در پست مهاجم توانست دو بازیکن به خدمت بگیرد و نیازی به جذب قاسمی‌نژاد نداشت و این باشگاه استقلال بود که باید با چانه‌زنی‌های مناسب زمینه‌ساز حضور قاسمی‌نژاد می‌شد که تاکنون این پروژه نیز به بن‌بست خورده است.
بی‌تفاوتی در مدیریت باشگاه استقلال آنجا مشهود‌تر جلوه می‌کند که هیچ‌یک از اعضای هیأت مدیره پیرامون بسته بودن پنجره نقل و انتقالات توضیحی نمی‌دهند و می‌کوشند ذهن هواداران این باشگاه را با ادامه سکوت خود آماده اتفاقات پیش‌بینی نشده کنند.
مجیدی نیز کوشیده در مقابل وضعیت موجود موضع سکوت در پیش بگیرد و به نوعی از کنار ماجرا عبور کند اما یقیناً ادامه ماجرا او را هم به واکنش وا خواهد داشت. سرمربی استقلال به خوبی می‌داند که بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات و انفعال در نقل و انتقالات نیم‌فصل تا چه اندازه در آتیه خود و تیمش تأثیرگذار است. شاید پیروزی مقابل فولاد خوزستان تا حدی مدیران استقلال را آسوده‌خاطر کرده باشد و حتی مجیدی را به سمت سکوت در مواجهه با این ماجرا برده باشد اما به واقع نباید گول پیروزی مقابل فولاد خوزستان را خورد و از تقویت استقلال غافل شد.
 

Page Generated in 0.0063 sec