printlogo


کد خبر: 226150تاریخ: 1399/12/19 00:00
جنب و جوش‌های لب خط مربی استقلال دردسرساز شد
تلاش کمالوند برای شکستن دیوار بی‌اعتمادی

حضور فراز کمالوند در کادرفنی استقلال با تحلیل‌های متفاوتی همراه بود. برخی بر این باورند که مربی سابق تراکتور و چند تیم دیگر به واسطه سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال می‌تواند یک کمک خوب برای مجیدی باشد و او را در این راه کمک کند و برخی هم اعتقاد دارند که حضور او در کنار مجیدی به دلیل سوابق سرمربیگری‌اش حاشیه‌ساز خواهد شد.
در اولین بازی استقلال همین اتفاق هم رخ داد و فراز کمالوند به دلیل جنب و جوش‌هایی که لب خط داشت با این سؤال مواجه شد که چرا و به چه دلیل در حالی که استقلال سرمربی دارد او در کنار زمین با بازیکنان صحبت می‌کند.
 کمالوند در قدم اول تلاش کرد با این حربه که خود مجیدی از او خواسته چنین کند از انتقاد‌ها فاصله بگیرد اما سکوت سرمربی استقلال و توضیح ندادن درباره اینکه آیا به کمالوند چنین اختیاری داده سبب شده ابهام‌ها درباره رفتار‌های مربی جدید استقلال بیشتر شود.  کمالوند که این حساسیت‌ها را عمیقاً درک کرده دوباره در تلاش است تا سایه بی‌اعتمادی را از پیرامون خود دور کند. او درتازه‌ترین پست اینستاگرامی‌اش با به کار بردن واژه فرمانده در مقابل نام فرهاد مجیدی به نوعی تلاش کرده از سرمربی استقلال به عنوان مرد اول نیمکت یاد کند تا شاید قدری از ابهام‌ها کاسته شود.
شاید از نگاه کمالوند فعالیت مانند سرمربی‌ها در کنار زمین مسأله حادی نباشد و شاید هم مجیدی به او اختیاراتی داده باشد اما مربی جدید استقلال باید درک کند که فضای مربیگری در استقلال با دیگر تیم‌ها متفاوت است و حتی اگر مجیدی به رسم رفاقت یا هر موضوع دیگری به او اجازه چنین کاری را بدهد باز هم حاشیه‌هایی ایجاد خواهد شد و رسانه‌ها و کارشناسان چنین اقداماتی را نوعی دخالت در امور سرمربی و تضعیف چنین جایگاهی تلقی خواهند کرد.
شاید اگر کمالوند سال‌ها پیش در یک برنامه تلویزیونی صراحتاً اعلام نمی‌کرد که علاقه بسیار زیادی به پرسپولیس دارد هیچ‌گاه چنین ذهنیت‌هایی پیرامونش شکل نمی‌گرفت. شاید فراز هیچ‌گاه در معادلات خود تصور هم نمی‌کرد سر از استقلال درآورد. شاید او نقطه آرمانی مربیگری خود را در پرسپولیس می‌دید اما دست روزگار او را به باشگاهی آورده که هوادارانش حتی تاب شنیدن مصاحبه سال‌ها قبل او را هم ندارند.
به هرحال فراز تازه در قدم‌های اول مربیگری در استقلال حضور دارد و اگر می‌خواهد این حضور تداوم داشته باشد در کنار کسب نتایج مطلوب به همراه مجیدی باید در رفتار‌های خود نیز تجدید نظر کرده و با وسواس جلو برود.
همین که کمالوند مدام از طریق صفحه شخصی خود تلاش می‌کند اعتماد هواداران را به سوی خود جلب کند، نشان می‌دهد که این روزها تحت فشار برخی انتقاد‌ها و حرف و حدیث‌ها قرار دارد.
 

Page Generated in 0.0050 sec