printlogo


کد خبر: 226145تاریخ: 1399/12/19 00:00
بررسی عملکرد نیم فصل اول تیم‌های لیگ بیستم
شروع گلزنی از هفته ششم

مس رفسنجان

مس رفسنجان پس از تیم‌های مس کرمان، مس سرچشمه و گل‌گهر سیرجان به‌عنوان چهارمین تیم کرمانی در تمام ادوار لیگ برتر حضور خود را در این لیگ به ثبت رساند. هرچند برتری هفته گذشته این تیم مقابل فجر سپاسی کار را برای صعود این تیم تقریباً تمام کرد اما آنها که روی کاغذ به یک امتیاز نیاز داشتند با برتری مقابل نود ارومیه صعود خود را یک هفته مانده به پایان لیگ قطعی کردند و نخستین بار طعم صعود به لیگ برتر را 
چشیدند. 
محمد ربیعی سرمربی این تیم مزد صعود را با هدایت این تیم در لیگ برتر گرفت و در فصل نقل و انتقالات نیم فصل، بازیکنانی همچون امید لطفی، داود نوشی صوفیانی، رحیم زهیوی، سجاد آشوری، سعید کریمی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، علیرضا نقی‌زاده، فراز امامعلی، قائم اسلامی خواه، محمد آقاجانپور، محمد قاضی، مسیح زاهدی، میثم نقی‌زاده و ناصر سالاری را به تیمش اضافه کرد.
 
5 بازی صفر گل
مس رفسنجان شروع بسیار ضعیفی داشت. همین اتفاق باعث شد تا خیلی‌ها بعد از منصوریان، محمد ربیعی را دومین مربی اخراجی بدانند. 
تیم او در پنج بازی ابتدایی‌اش موفق به گلزنی نشد. آنها فقط دو امتیاز به دست آوردند. تیمی که با در اختیار داشتن بازیکنانی مثل قاضی، اسلامی خواه، آذرپاد، امامعلی و زهیوی نمی‌توانست دروازه حریفانش را باز کند.
 
نیمه‌های دوم ضعیف
طبق آمار گل زدن به تیم مس رفسنجان در نیمه‌های اول بازی کار بسیار سختی بود. آنها در 15 هفته فقط دو مرتبه دروازه‌شان باز شد اما در نیمه‌های دوم بسیار شکننده و ضعیف ظاهر می‌شدند. 
به طوری که 10 گل از دوازده گل خورده‌شان در این نیمه بوده است. اینکه چرا چنین آماری را به ثبت رساند‌ه‌اند سؤالی است که ربیعی باید به آن پاسخ دهد.
 
شش هفته بدون باخت
روزهای خوب مس رفسنجان از هفته ششم و بازی با نفت مسجدسلیمان آغاز شد. پیروزی 2برصفر در کنار سه امتیاز شیرینی که برای‌شان داشت، طلسم گل نزنی‌شان را هم شکست. گل اول را قائم اسلامی خواه زد تا نامش به‌عنوان نخستین گلزن مس رفسنجان در تاریخ لیگ برتر ثبت شود. شاگردان محمد ربیعی کم کم به شرایط آرمانی نزدیک می‌شدند به طوری که شش بازی آخرشان را با با چهار پیروزی و دو تساوی به پایان رساندند. سرمربی مس بعد از کسب نخستین پیروزی در دفاع از عملکرد تیمش اینطور گفت: «من شرمنده علاقه‌مندان و هواداران تیم هستم. می‌دانم آنها نگران وضعیت تیم بودند. روند بازی‌ها و نتایج به دست آمده تا این هفته از مسابقات نمی‌تواند مبنایی برای قضاوت تیم‌ها باشد. ما همه این چالش‌ها را پذیرفته‌ایم و با کمک بچه‌های تیم به دنبال حل و فصل این مشکلات هستیم. کاری هم به نتایج سایر تیم‌ها نداریم. ما وظایف خودمان را انجام می‌دهیم و بازی به بازی جلو می‌رویم. نگرانی آنچنانی از بابت تیم ندارم. باید صبور باشید چون مطمئن هستید بر اساس اصول حرکت می‌کنید و موفقیت به زودی به شما لبخند خواهد زد. فشار زیادی در 4 بازی اخیر روی بازیکنان تیم بود و با این پیروزی توانستیم کمی از فشارها خارج شویم.»
 
امامعلی مؤثرترین بازیکن
فراز امامعلی یکی از چهار بازیکن مس رفسنجان در نیم فصل بود که در تمام بازی‌ها به میدان رفت. او در مجموع 1145 دقیقه در میدان حضور داشت که چهار گل زد و یک پاس گل هم داد. امامعلی مقابل ماشین سازی و شهر خودرو گل سه امتیازی زد و در بازی با پیکان هت تریک کرد که شادی گلش خیلی به مذاق تیم سابقش خوش نیامد.
 
2 گلر 12 گل خورده
محمد ربیعی برای چارچوب دروازه‌اش دو گزینه داشت. او لیگ را با داود نوشی صوفیانی آغاز کرد که در هشت بازی هشت مرتبه دروازه‌اش باز شد. گلر دوم او ناصر سالاری بود که در هفت بازی هفت گل خورد. در واقع هر دو دروازه‌بان به طور میانگین در هر بازی یک گل دریافت کرده‌اند.
 
نیم ساعت اول یک گل
تیم مس رفسنجان در نیم ساعت ابتدایی بازی‌هایش به همان اندازه که عادت به گلزنی نداشت خیلی هم کم گل می‌خورد. طبق آمار شاگردان ربیعی در این زمان مشخص یک گل زده و یک گل هم دریافت کرده‌اند.
 
بازیکنان آزاد در لیست ربیعی
محمد ربیعی جزو مربیانی است که خیلی خوب مسابقات لیگ را رصد می‌کند و ظاهرا حافظه خوبی دارد. در روزهایی که کمتر کسی بازیکن خانه‌نشین را به خاطر داشت، سرمربی مس رفسنجان به سراغ یک سری از آنها رفت تا بتواند شرایط تیمش را بهتر کند. در این میان، بازیکنانی مثل علیرضا نقی‌زاده، امید خالدی و رحیم زهیوی حضور داشتند که سهمیه لیگ برتری به حساب نمی‌آمدند. 
البته زهیوی و خالدی در نیم فصل جدا شدند و به صنعت‌نفت آبادان پیوستند اما نقی‌زاده هنوز در رفسنجان حضور دارد.
 
 
نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 5 تا
ارسال از سمت راست: 4 تا        
 
نحوه بیشترین گل‌های خورده:           
پاس در عمق:  4 تا  
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: 0 
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 2 تا
 تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: یک گل
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 0
 
داوران بازی‌های خانگی:                                                                     
ناظمی،تارخ، جنگی، مرجان‌زاده، رحیم‌زاده، منصوریان، مومنی
 
کمک داوران بازی‌های خانگی:
پناهی(2)، علی نژادیان، شفیعی، هاشمی نسب، شاهین، خسروی، میرزابیگی، زاهدی، منصوری، انتظاری، یعقوب سخندان، عظیم‌پور، باشنده
 

 


Page Generated in 0.0060 sec