printlogo


کد خبر: 226133تاریخ: 1399/12/19 00:00
سلطانی: یحیی حاشیه‌ها را جمع کرده و شرایط فنی تیمش را ایده‌آل ساخته
حالا دیگر هیچ‌کدام از مدعیان حریف پرسپولیس نیستند

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است با جذب بازیکنان جدید شرایط پرسپولیس بار دیگر ایده‌آل شده و هیچ‌یک از مدعیان را سدی برای کسب قهرمانی مجدد پرسپولیس نمی‌داند. در رابطه با موارد مختلف پرسپولیس گفت‌وگویی با سلطانی داشتیم.
 
عملکرد پرسپولیس را در فصلی که گذشت چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس در نیم‌فصل اول در مقطعی دچار مشکلاتی شد و چند تساوی بد شرایط را کمی پیچیده کرد اما چند برد متوالی موجب شد پرسپولیس به‌خوبی به صدر برسد و با صدرنشینی نیم‌فصل را به پایان ببرد اما خیلی مهم است که پرسپولیس افت نکند و تیم در همان قله بماند و خودش را به‌لحاظ بدنی و روحی روانی و فنی در اوج نگه دارد.
در بازی مقابل صنعت‌نفت شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی کردید؟
 در بازی مقابل صنعت‌نفت تیم پرسپولیس شرایط خوبی نداشت و بازی روان و هجومی همیشگی را ما از پرسپولیس شاهد نبودیم که در این بین چند پارامتر خیلی مهم است.
به نظر می‌رسد مشکل اصلی پرسپولیس نداشتن مهاجم گلزن بود که برطرف شد؟
 بله، دقیقاً پرسپولیس از نبودن مهاجم گلزن و ششدانگ رنج می‌برد که این نقیصه در بازی صنعت‌نفت هم برای پرسپولیس مشکل‌ساز شد و این تیم را از رسیدن به گل محروم ساخت اما حالا با اضافه شدن مغانلو و ترابی شرایط بسیار خوب می‌شود البته ترابی با تیم هماهنگ است اما به نظرم در این بین خیلی مهم است که بازیکنی مانند مغانلو که مهاجمی بسیار خوب و ششدانگ است با تیم هماهنگ شود و خودش را با شرایط پرسپولیس آدابته سازد.
با اضافه شدن آل‌کثیر به نظر می‌رسد مثلث خط حمله پرسپولیس بسیار شرایط خوبی پیدا می‌کند.
عیسی آل‌کثیر یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران است که ارزش‌های بالای فنی خودش را در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد. این مهاجم خوب و ششدانگ در 13 فروردین محرومیتش تمام می‌شود و به نظرم مثلث ترابی، مغانلو و آل‌کثیر واقعاً برای بقیه تیم‌ها حتی تیم‌های آسیایی ترسناک خواهد بود.
فاصله امتیازی سپاهان با پرسپولیس جبران شدو فکر نمی‌کنید سپاهان و استقلال از پرسپولیس سبقت بگیرند؟
پرسپولیس بهترین تیم ایران بود و همه می‌‌دانند با جدا شدن علیپور و ترابی و یکی دو بازیکن دیگر تیم در فاز حمله دچار مشکل شد و در گلزنی هافبک‌ها یا حتی سیدجلال جور گلزنی تیم را کشیدند اما حالا با اضافه شدن دو بازیکن خوب جدید حتماً مشکل گلزنی پرسپولیس حل می‌شود و با وجود مستعد بودن تیم سپاهان و استقلال من هیچ‌کدام از این تیم‌ها را برای قهرمانی حریف پرسپولیس نمی‌بینم و معتقدم باز هم چند هفته قبل از اتمام لیگ پرسپولیس قهرمان خواهد شد. سپاهان تیم خوبی است اما من این تیم را حریف پرسپولیس نمی‌بینم ضمن اینکه استقلال هم حاشیه‌هایی دارد که اجازه نمی‌دهد این تیم به قهرمانی برسد در حالی که سرمربی پرسپولیس خیلی خوب تیم و حاشیه‌های تیمش را جمع کرده است و با تقویت تیم پرسپولیس من مدعیان دیگر را حریفی جدی برای قهرمانی پرسپولیس نمی‌بینم.
سیدجلال تا چه زمانی می‌تواند به فوتبالش با صلابتی که این فصل در سن 39 سالگی نشان داده ادامه دهد؟
 سیدجلال به‌لحاظ فنی و اخلاقی و بی‌حاشیه بودن واقعاً نمونه است و فکر می‌کنم تا زمانی که مدافعی به صلابت خودش پیدا نشد کاپیتان پرسپولیس باید به فوتبالش ادامه دهد؛ بازیکنی که بدون شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است و امسال هم بار دیگر با بازی‌های خوبش نشان داد که بی‌جهت نیست این همه در فوتبال موفق بوده و شرایط خوبش استمرار داشته است.
از آنجا که خودتان سال‌ها دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی بودید عملکرد حامد لک را چگونه ارزیابی کردید؟
 حامد لک در پرسپولیس بسیار خوب کار کرد و به‌لحاظ فنی واقعاً سرآمد بود و دقیقاً علت این موضوع هم بی‌حاشیه بودن و دوری از پرداختن به موارد حاشیه‌ای و انجام تمرینات مستمر بوده است این در حالی است که ما شاهد بودیم دروازه‌بان‌هایی مانند سوشا هم به پرسپولیس آمدند و هیچ‌گاه در پرسپولیس تبدیل به دروازه‌بان خوبی نشد چون به موارد حاشیه‌ای رو آورد.
در خصوص شرایط پرسپولیس در آسیا چقدر برای موفقیت این تیم شانس قائل هستید؟
حقیقت امر این است که تیم‌های آسیایی واقعاً در لیگ قهرمانان اوضاع خوبی دارند و از ما جلوتر هستند اما تجربه پرسپولیس و کادر فنی خیلی خوب در کنار استعداد و نبوغ و شخصیتی که بازیکنان پرسپولیس در فاز قهرمانی از خود نشان داده‌اند این اجازه را به ما می‌دهد که ما نسبت به پرسپولیس و حتی به قهرمانی پرسپولیس در آسیا هم خوشبین باشیم.
 

Page Generated in 0.0057 sec