printlogo


کد خبر: 226127تاریخ: 1399/12/19 00:00
بوروسیادورتموند - سویا، ساعت 23:30
کار را تمام کن

 
بوروسیادورتموند امشب به‌دنبال تمام کردن کار سویا و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. 
تیم بزرگ آلمان در بازی رفت 3 بر 2 مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا به پیروزی رسید و برای همین شانس بیشتری برای صعود به جمع هشت تیم برتر اروپا دارد.
در بازی رفت، سویا از میهمانش پیش افتاد اما محمود داهو گل تساوی را زد و با دبل ارلینگ هالند قبل از پایان نیمه اول تا حدودی کار سویا را ساختند هرچند سویا با گل دیرهنگام لوک دیونگ هنوز امیدوار است.
دورتموند در مرحله گروهی 13 امتیاز گرفت تا صدرنشین شود و در واقع از 14 بازی آخرش در اروپا 9 برد به دست آورده. این تیم فصل قبل در این مرحله توسط پاری‌سن‌ژرمن که تا فینال پیش رفت، حذف شد و از فصل 2017-2016 که در یک‌چهارم نهایی به موناکو باخت، به جمع 8 تیم راه نیافته.
تیم ادین ترزیچ این هفته بازی سختی در مونیخ داشت و پیروزی دوگله را با باخت 4 بر 2 عوض کرد تا در رده ششم جدول قرار بگیرد با چهار امتیاز اختلاف نسبت به رتبه چهارم که آخرین سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرد.
سویا برای ششمین‌بار در لیگ قهرمانان اروپا حضور می‌یابد و در فصل 2018-2017 به یک‌چهارم نهایی رسیده اما با شش قهرمانی در لیگ اروپا/جام یوفا پرافتخارترین است. این تیم که با 13 امتیاز در گروه خود پشت سر چلسی قرار گرفت، در 24 بازی برابر رقبای آلمانی تنها 6 باخت داشته و این برای‌شان روحیه‌بخش است. آخرین‌بار در مرحله گروهی لیگ اروپای فصل 2011-2010 در زمین دورتموند به پیروزی یک بر صفر رسیدند اما همین نتیجه هم برای صعود کافی نیست.
 بحران سویا
اوضاع سویا خوب نیست. تیم خولن لوپتگی از پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف چهار تا را باخته از جمله دو باخت برابر بارسلونا که یکی به حذف از کوپا دل ری انجامید و همچنین شکست شوکه‌کننده شنبه برابر الچه. سویا با شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده پنجمی رئال‌سوسیداد جایگاه نسبتاً امنی برای کسب سهمیه دارد.
فوتبال اینطور است، نتایج خوب، جنبه‌های بد تیم را می‌پوشاند و نتایج بد، نکات مثبت تیم را مخفی می‌کند. سویا به پیروزی عادت کرده بود حتی وقتی خوب بازی نمی‌کرد. یکی از دلایل ضعف این تیم خستگی جسمی است. لوپتگی بارها از یک ترکیب اصلی استفاده کرده و به بازیکنان فشار زیادی آورده. آنها انرژی زیادی برای بازی‌های جام حذفی گذاشتند.
 
اخبار تیمی
دورتموند یک‌بار دیگر اکسل ویتسل و مارسل اشملتزر را ندارد ضمن اینکه بعید است مانوئل آکانجی از مصدومیت همسترینگ رها شده باشد. حضور جیدون سانچو مبهم است و شاید جووانی رینا و رافائل گریرو هم نرسند اما ارلینگ هالند که در 28 بازی این فصل 29 گل زده، آسیب جدی مقابل بایرن ندید و به این بازی می‌رسد.
الیکس ویدال بزرگترین غایب سویاست. لوپتگی احتمالاً نسبت به بازی شنبه تغییرات زیادی در تیمش ایجاد می‌کند و فرناندو، دیگو کارلوس، سوسو، خوان جوردن و مارکوس آکونیا به ترکیب اصلی برمی‌گردند. لوکاس اوکامپوس و یوسف النصیری هم برای بازی در حمله آماده‌اند. 
 
 
 
‌ترکیب احتمالی
دورتموند: هیتز؛ موری، جان، هوملز، گریرو؛ دلانی، بلینگهام، داهو؛ رویس، آزار؛ هالند
سویا: بونو؛ ناباس، کوند، کارلوس، آکونیا؛ جوردن، فرناندو، راکیتیچ؛ سوسو، النصیری، اوکامپوس
 

 


Page Generated in 0.0053 sec