printlogo


کد خبر: 226126تاریخ: 1399/12/19 00:00
یوونتوس - پورتو، ساعت 23:30
یک شب بزرگ برای رونالدو

گزارش
کوین پرویزی   
 
یوونتوس امشب در دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان میزبان پورتو است و باید باخت 2 بر یک بازی رفت را جبران کند. با گلی که فدریکو کیه‌زا زد، بیانکونری شانس خوبی برای حضور در جمع هشت تیم برتر اروپا دارد. یک دلیل دیگر هم وجود دارد برای اینکه بانوی پیر به صعود به مرحله بعدی امیدوار باشد.
شنبه‌شب برابر لاتزیو شروع سختی داشتند اما در نهایت به پیروزی 3 بر یک رسیدند درست مثل بازی با اسپتزیا که بعد از یک نیمه ضعیف با سه گل برنده شدند. پیروزی‌های یووه در میانه بحران مصدومیت به دست آمد اما آنچه پیروزی‌شان برابر لاتزیو را باارزش‌تر می‌کند، این است که در این بازی فوق‌ستاره پرتغالی، کریستیانو رونالدو که 20 گل در لیگ برای‌شان زده را در اختیار نداشتند. این یعنی یووه راه خود را برای موفقیت پیدا کرده و می‌تواند به ستاره 36ساله‌اش استراحت بدهد.
رونالدو در پنج بازی در تورنمنت مورد علاقه‌اش چهار گل زده و یک پاس گل داده اما در بازی رفت در دراگائو شب آرامی را پشت سر گذاشت. او چندان بد بازی نکرد اما در دیداری که خط میانی پورتو به‌خوبی در برابر شاگردان آندره‌آ پیرلو چیده شده بودند و برنامه مشخصی برای کنترل زمین داشتند، تقریباً نامرئی شده بود.
اما رونالدو هیچ‌وقت دو بازی بد پشت سر هم در لیگ قهرمانان نداشته. او سلطان مراحل حذفی است و به‌تنهایی بازگشت‌های فوق‌العاده‌ای را برابر ولفسبورگ و اتلتیکومادرید رقم زده، بنابراین جبران شکست یک‌گله برابر پورتو حداقل با توجه به سابقه او کار آسانی برایش است هرچند همین کار هم برای خیلی‌ها دشوار است.
با این استراحت و در تیمی که سلامت است و فرم خوبی دارد، انتظار یک بازی خوب از رونالدو در بازی امشب داشته باشید. شاید او بتواند گل‌های زیادی به تیم پورتو بزند که امسال حتی مدعی اصلی قهرمانی در لیگ پرتغال هم نیست -تیم سرجیو کونسیسائو با 10 امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ لیسبون صدرنشین در رده دوم قرار دارد- و این یعنی رویای آنها برای صعود به یک‌چهارم نهایی کابوس می‌شود. رونالدو متخصص پاسخ دادن به منتقدان است و به اندازه کافی انگیزه دارد. وقتی منتقدان عملکردش در بازی رفت را زیر سؤال بردند، همه را به خاطر سپرد و حالا می‌خواهد جواب قاطعی بدهد به آنها که می‌گویند یوونتوس بدون او تیم بهتری است.
ما همه می‌دانیم یووه با رونالدو بهتر است و مهم‌تر از همه اینکه CR7 هم این را می‌داند. او می‌خواهد در بازی برگشت ثابت کند توانایی لازم را دارد برای کمک به یووه برای اینکه به یک‌چهارم نهایی و حتی بالاتر برود.
رونالدو تا اینجای فصل با زدن 24 گل در سری A و لیگ قهرمانان یک‌بار دیگر بر توانایی‌های خارق‌العاده‌اش صحه گذاشته. پورتو اگرچه در بازی رفت در کشورش به‌خوبی توانست او را مهار کند اما نمی‌تواند در خانه جدید او در آلیانتس استادیوم همان موفقیت را تکرار کند. شب بزرگی در انتظار رونالدو است. او در کنار خود آلوارو موراتا را دارد که دو گل به لاتزیو زد و بسیار باروحیه است.
آندره‌آ پیرلو امیدوار است جورجو کیلینی و ماتیس دلیخت به‌موقع برای بازی با پورتو آماده شوند اما لئوناردو بونوچی و آرتور که در بازی با لاتزیو از نیمه دوم به زمین آمدند، می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. پائولو دیبالا هم مصدوم است در حالی که رودریگو بنتانکور به کرونا مبتلا شده و دانیلو هم در این بازی یک جلسه محرومیت خود را سپری می‌کند و اگر تیمش به مرحله بعد برود، می‌تواند یووه را همراهی کند. وستون مک کنی هم در خط میانی در کنار آدرین ربیو به دنبال کنترل بازی به نفع یووه است.
پورتو هفته گذشته از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال حذف شد و نتوانست تیم 10 نفره براگا را شکست دهد اما این هفته در زمین تیم در معرض سقوط ژیل ویسنته با دو گل به برتری رسید.
ایوان مارکانو که مقابل براگا به میدان رفت، احتمالاً در کنار دیوگو لایته که به جای چانسل امبمبای مصدوم بازی می‌کند، در خط دفاع قرار می‌گیرد. شاید پپه نتواند در ترکیب اصلی باشد اما به غیر از این موارد، کونسیسائو به ترکیب تیمی که یوونتوس را برد، دست نمی‌زند. مهدی طارمی و موسی مارگا در خط حمله بازی خواهند کرد. یوونتوس و پورتو تا به حال شش بار برابر هم قرار گرفته‌اند که یوونتوس در چهار تا به پیروزی رسیده و برد بازی رفت تنها پیروزی پورتو در دیدار با غول ایتالیایی به حساب می‌آید. پورتو در ایتالیا آمار خوبی ندارد و در 15 سفر به این کشور هشت باخت و سه تساوی داشته.
منبع: Fansided
 
 
ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس: شزنی؛ کوادرادو، بونوچی، دمیرال، ساندرو؛ کیه‌زا، ربیو، مک کنی، رمزی؛ موراتا، رونالدو
پورتو: مارچزین؛ مانافا، مارکانو، امبمبا، زایدو؛ الیویرا، اوریبه، اوتاویو، کورونا؛ طارمی، مارگا
 

 


Page Generated in 0.0054 sec