printlogo


کد خبر: 226123تاریخ: 1399/12/19 00:00
فتیله پیچ

چرا مربیان به کشتی کریمی اعتراض نکردند
مشاور اشتباهی در ایتالیا
تیم ملی کشتی آزاد با دو کشتی‌گیر به ایتالیا رفت و در نهایت با یک مدال نقره به ایران برگشت اما ظاهراً آورده این تیم به تهران بیش از این‌که مسائل فنی باشد، حواشی است که در رم رخ داد و احتمالاً به تهران هم کشیده می‌شود. 
بعد از این‌که در ایتالیا مشخص شد، مشاور رئیس فدراسیون کشتی در قامت مربی در کنار ابراهیم مهربان روی صندلی مربیگری نشسته در حالی‌که هرگز نامی از او در بین نفرات اعزامی به ایتالیا قرار نداشت حالا مسائل دیگری هم به وجود آمده که نشان می‌دهد در مسابقه فینال وزن 97 کیلوگرم اشتباهات داوری رخ داده اما دو نفری که در جایگاه مربی نشسته بودند، متوجه این ماجرا نشدند.
ابراهیم مهربان که اتفاقاً سابقه زیادی در عرصه مربیگری دارد کنار تشک بود اما عجیب است که وقتی علیرضا کریمی به حریفش رکبی می‌زند و داوران بی‌توجه از کنارش می‌گذرند، تصمیم به اعتراض نمی‌گیرد. تایم دوم مسابقه کریمی تازه شروع شده بود و زمان زیادی هم باقی‌مانده بود و حتی اگر اعتراض مهربان به جایی نمی‌رسید، اتفاقی رخ نمی‌داد اما این کار انجام نشد. شاید اگر کنار ابراهیم مهربان یک مربی باتجربه‌تر بود این اتفاق رخ نمی‌داد اما در کنار دست مهربان هم کسی نشسته بود که بنا به گفته محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی مسئول کارهای اداری در فدراسیون بود و طبیعی است که نمی‌تواند کمکی در کارهای فنی کند.
 این دست اعزام‌ها همیشه در کشتی ایران مورد بحث بوده، اعزامی که جز حاشیه هیچ آورده دیگری ندارد. یک مربی به همراه دو کشتی‌گیر و یک میهمان که مشاور رئیس فدراسیون و یا مسئول کارهای اداری فدراسیون بوده به جز هزینه چند صد میلیونی که روی دست کشتی گذاشت چه آورده دیگری داشت؟
عجیب است که وزارت ورزش هم در قبال این مسائل سال‌هاست که سیاست سکوت را در پیش گرفته و باز هم سکوت می‌کند. این برای اولین بار نیست که در تیم ملی کشتی یک فرد بی‌ربط انتخاب می‌شود و به مسابقات اعزام می‌شود؛ قطعاً آخرین بار هم نخواهد بود. 
در سال‌های گذشته افراد کاملاً بی‌ربط به کشتی سفر آمریکا می‌رفتند و حالا یک مشاور سفر ایتالیا رفته است. سر قصه اینگونه سفرها دراز است و شاید نباید از اینگونه سفرها شگفته زده شد اما موضوعی که شگفت انگیز است سکوت شورای برون مرزی در قبال اینگونه سفرهاست و در آینده هم سکوت می‌کند.
البته محسن کاوه به عنوان مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرده که قاسم عسگری به عنوان سرپرست اعزام شده اما مشخص نیست که چرا نام سرپرست در لیست نفراتی که برای مسابقات ایتالیا اعلام شد، قرار نگرفته بود. شکل اعزام مسئول کارهای اداری در فدراسیون کشتی به نحوی بود که ظاهراً پنهانی این سفر انجام می‌شود اما سرپرست که نباید نامش پنهان باشد.
 البته هیچ‌وقت دیواری کوتاه‌تر از دیوار خبرنگاران نبوده چون شورای برون مرزی و شورای معاونان وزارت ورزش هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌گویند خبرنگاران به مسابقات اعزام نشوند. البته شورای برون مرزی با اعزام ماساژور هم مخالف بوده در حالی‌که برای جلوگیری از هزینه‌ها باید جلوی سفر نور چشمی‌ها را گرفت.
 
 
انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در دو وزن
اطری و یزدانی به دنبال دوبنده تیم ملی
 رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود. این مسابقات که با نظر کادر فنی برگزار می‌شود، تقریباً تکرار همان انتخابی قبل از مسابقات صربستان است. در این انتخابی‌ها در وزن ۵۷ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی و رضا اطری و در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسمپور و حسن یزدانی در وزن قانونی به مصاف هم می‌روند. با توجه به درخواست کادر فنی این احتمال وجود دارد که رقابت‌های این دو وزن به صورت ۲ برد از ۳ مبارزه باشد. مراسم وزن کشی نیز صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و کشتی‌گیران پس از آن رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

 


Page Generated in 0.0051 sec