printlogo


کد خبر: 226116تاریخ: 1399/12/19 00:00
مصاحبه و خبر

پرهیزکار: AFC تیم‌های آسیا را سرگردان کرده است
تیم ملی فوتسال در «شبه جام جهانی» شرکت می‌کند
رئیس کمیته فوتسال ایران معتقد است هنوز ساز و کار تعیین نمایندگان آسیا برای حضور در جام جهانی فوتسال مشخص نیست و AFC کشورهای آسیایی را سرگردان کرده است. داود پرهیزکار با اعلام برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی فوتسال گفت: «دعوتنامه‌ای از کشور تایلند برای‌مان آمده است تا در تورنمنتی به میزبانی این کشور از ۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد شرکت کنیم. کادر فنی آماده حضور در این تورنمنت است و ان‌شاءالله یکی از هشت تیم حاضر در این تورنمنت خواهیم بود.»
پرهیزکار با بیان اینکه تاکنون حضور تیم‌های ایران، تایلند، ویتنام، ازبکستان، اندونزی، فنلاند و هلند در این بازی‌ها قطعی شده است، درباره تداخل زمان آغاز تورنمنت با هفته پایانی لیگ، گفت: «صحبت‌های ابتدایی را با سازمان لیگ فوتسال انجام داده‌ایم. قرار است نامه‌ای برای‌شان ارسال کنیم و اگر امکان داشته باشد، لیگ را زودتر به اتمام برسانیم.»
رئیس کمیته فوتسال همچنین از تلاش تایلند برای برگزاری یک تورنمنت دیگر در تیرماه خبر داد: «تایلند می‌خواهد این تورنمنت را از ۱۷ تا ۲۷ تیر با حضور ۱۲ کشور برگزار کند. این تورنمنت یک شبه جام جهانی است و چهار تیم از آسیا، چهار تیم از اروپا و چهار تیم از سایر قاره‌ها در آن حضور خواهند داشت. اینطور که شنیده‌ایم قرار است آرژانتین یا برزیل هم در این تورنمنت شرکت کنند ولی هنوز چیزی قطعی نیست.»
پرهیزکار در پاسخ به این سؤال که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا ساز و کار تعیین نمایندگان این قاره برای حضور در جام جهانی فوتسال (به میزبانی لیتوانی) را تعیین کرده است، گفت: «متأسفانه هنوز چیزی اعلام نشده و نمی‌دانیم قرار است چه زمانی پنج تیم آسیا را معرفی کنند. با این وضعیت، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی سخت است. AFC تیم‌های آسیا را سرگردان کرده است. کشورها مجبور هستند با خودشان بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند تا برای جام جهانی آماده شوند.»
وی درباره اینکه آیا به جز تورنمنت تایلند بازی دیگری برای تیم ملی پیش‌بینی شده است، گفت: «با دو، سه کشور دیگر صحبت‌های اولیه انجام شده است. می‌خواهیم در صورت امکان هم در ایران و هم در کشورهای دیگر بازی داشته باشیم تا ملی‌پوشان آماده شوند. ضمن اینکه به دنبال این هستیم که سه یا چهار هفته از مسابقات برگزار شود، سپس اردوی تیم ملی را تشکیل بدهیم و تیم راهی جام جهانی بشود.»
 
 
شانس حضور در پلی‌آف بالا رفت
پیروزی ارزشمند وایله با عزت‌اللهی
تیم‌های وایله بولدکلاب و اودنس در حالی به مصاف هم رفتند که وایله برای زنده نگه داشتن شانس حضور در بین شش تیم بالای جدول و صعود به پلی‌آف کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیاز مبرم به پیروزی داشت. 
در نیمه اول این مسابقه اودنس چند موقعیت گل خلق کرد اما برانست زلنر به خوبی مقاومت کرد تا این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در ابتدای نیمه دوم شوت سعید عزت‌اللهی از سمت راست به بیرون رفت.
دو دقیقه پس از این شوت ارسال داویدسن از سمت راست با ضربه آلان سوسا همراه شد تا وایله در موقعیت برتری قرار بگیرد. در آخرین دقایق بازی نیز ژرمن اونوکا گل دوم را با تیزهوشی و در موقعیت تک به تک به ثمر رساند. عزت‌اللهی در نیمه دوم با کسب چند خطا در موفقیت وایله برای کنترل بازی نقش خود را ایفا کرد. او همچنین در دوئل‌های زمینی و هوایی موفق عمل کرد تا در روز پیروزی شیرین وایله نمایش درخشانی را ارائه کند.
وایله با این پیروزی با ۲۴ امتیاز پایین‌تر از اودنس در رتبه هشتم قرار گرفت. آنها باید امیدوار باشند که تیم رتبه ششم جدول پیروز نشود. یاران عزت‌اللهی در سه بازی آخر پیش از پلی‌آف مقابل راندرز، آلبورگ و میتیلند قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که شش تیم بالای جدول لیگ دانمارک به پلی‌آف قهرمانی صعود می‌کنند و شش تیم پایین جدول برای بقا تلاش خواهند کرد.

 


Page Generated in 0.0061 sec