printlogo


کد خبر: 226107تاریخ: 1399/12/18 00:00
بدهی پرسپولیس 30 میلیارد نیست
هیأت مدیره تضمین داد پنجره باز شد

عصر دیروز و در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس تا پرداخت مطالبات شاکیانش نتواند پنجره خود را باز کند باشگاه خبر از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش داد.
عصر دیروز ابتدا محمد علیپور عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «نمی‌توانیم بگوییم طلبکاران حق‌شان نیست بلکه باید به حق‌شان برسند، باشگاه هم تمام تلاش خودش را می‌کند و حاضر است در همین دوره مدیریتی تعهد دهد آنها را پرداخت می‌کند.»
دقایقی بعد رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت باشگاه و با توجه به مستندات موجود درباره اقدامات و عملکرد مثبت باشگاه در پرداخت دیون، پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی پرسپولیس از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون باز اعلام شد و جذب بازیکنان جدید و ثبت‌نام آنها برای ورود به فهرست تیم بدون مانع قانونی اعلام شد.
این تصمیم در پی آن اتخاذ شد که صحبت‌های تلفنی و حضوری بسیاری از روز شنبه صورت گرفت و باشگاه پرسپولیس اسنادی را هم در تأیید اقدامات خود برای جلب رضایت طلبکاران و بستن پرونده‌ها ارائه کرد.
گفته می‌شود هیأت‌مدیره پرسپولیس به فدراسیون تضمین داده است. پیش از این و در نوبت‌های قبلی مشابه باشگاه تعهد می‌داد اما حالا با تضمین هیأت‌مدیره باشگاه، پرسپولیس نمی‌تواند از تعهدش به‌راحتی قسر در برود و باید طلب شاکیانش را تمام و کمال پرداخت کند. 
پرسپولیس بدهی سنگین به ماریو بودیمیر را پرداخت و تصور می‌کرد می‌تواند از مهدی ترابی مقابل صنعت‌نفت استفاده کند اما شاکیان داخلی جلوی بازی کردن ترابی را گرفتند.
دیروز لیستی از بازیکنان طلبکار از پرسپولیس که از این باشگاه شکایت کرده و حکم گرفتند منتشر شد که گفته می‌شود برخی از آنها مطالبات‌شان را گرفته‌اند و رضایت داده‌اند. مثلاً مهرداد کفشگری گفت: «حدود سه، چهار ماه پیش از سمت باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفته شد که به باشگاه مراجعه کنم. من هم به باشگاه رفتم و بعد از جلسه‌ای که در دوران مدیریت سمیعی با شکوری داشتم، با دریافت ۵۰میلیون تومان، طلب ۳۰۰میلیونی خودم را بخشیدم و رضایت دادم. در واقع من فقط مالیات پول خودم را گرفتم و دیگر هم طلبی از باشگاه پرسپولیس ندارم.»
یا رضا نورمحمدی دیگر بازیکن سابق پرسپولیس اعلام کرد: «این لیست بدون اطلاع و بدون هماهنگی با ما منتشر شده و بنده هیچ مشکلی با ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس نداشته و اقدامی در این رابطه مانند سایر بازیکنان سابق این باشگاه انجام نداده‌ام. بنده اعلام می‌کنم هیچ ادعایی و درخواستی از فدراسیون برای بسته شدن پنجره پرسپولیس و یا ممانعت از ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم نداشته و ندارم.»
غیر از این دو نفر ظاهراً اشپیتیم آرفی هم با باشگاه مصالحه کرده اما هنوز عده دیگری مثل میثاق معمارزاده، میثم حسینی، فرزاد حاتمی، صادق محرمی و... هستند که علی‌رغم گرفتن حکم از کمیته تعیین وضعت و کمیته استیناف به حق‌شان نرسیده‌اند.
همچنین از مهم‌ترین طلبکاران پرسپولیس می‌توان به سوشا مکانی و شایان مصلح اشاره کرد که جمع طلب آنها حدود یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان می‌شود و شاید اگر پرسپولیسی‌ها بتوانند رضایت این دو نفر و البته یکی دو نفر دیگر را جلب کنند، به‌زودی پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌شان باز شود و در دیدار روز جمعه جام حذفی مقابل مس‌نوین کرمان از وجود مهدی ترابی و احتمالاً شهریار مغانلو استفاده کنند.
جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره موضع‌گیری‌های پرسپولیسی‌ها گفت: «اصول شرکت‌ها می‌گوید این تعهدات حقوقی متعلق به شرکت و شخصیت حقوقی است و متعلق به اشخاص نیست، پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست و این باشگاه بدهی خارجی داشت که سبب بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش شد. با تلاش مدیران باشگاه پرسپولیس این موضوع رفع شد. در نحوه برخورد باشگاه‌های ما با بدهی‌ها و دیون داخلی نسبت به دیون خارجی تفاوت اساسی وجود دارد.»
نورشرق درباره اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند این رفتار کمیته وضعیت مابه‌ازای تاریخی نداشته است، گفت: «مستندات، مدارک و تصمیم‌هایی که در کمیته وضعیت اتخاذ و به سازمان لیگ ابلاغ شده نشان می‌دهد این موضوع تنها متعلق به پرسپولیس نیست و قانون نسبت به تمام باشگاه‌ها به یک شکل اعمال می‌شود.» وی ادامه داد: «بدهی‌های داخلی پرسپولیس ۳۰میلیارد نیست و کمتر از این مبلغ است اما مدیران این باشگاه باید تلاش کنند بخشی از این بدهی‌ها تعیین تکلیف و با استمهال مواجه شود. پرسپولیس باید چند گامی به سمت حل‌وفصل پرونده‌ها بیاید تا دست فدراسیون فوتبال هم برای رفع کردن این مشکل باز باشد‌»

Page Generated in 0.0058 sec