printlogo


کد خبر: 226035تاریخ: 1399/12/17 00:00
4 نکته از هفته هفدهم
نکونام بالاخره به استقلال باخت و سپاهان به پرسپولیس رسید

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
1 – پرسپولیس بعد از باخت به آلومینیوم اراک، دیگر به هیچ تیمی حتی یک امتیاز هم نداده بود اما دیروز در آبادان جلوی تیم خوب صنعت نفت متوقف شد. توقفی که با توجه به پیروزی سپاهان، موقعیت صدرنشینی سرخ‌ها را هم در خطر قرار داد و حالا آنها فقط به دلیل داشتن تفاضل گل بهتر است که در صدر جدول قرار دارند. تفاضل گلی که بیشتر مرهون خط دفاع خوب تیم است تا خط حمله. پرسپولیس تنها تیمی است که تعداد گل‌های خورده‌اش تک رقمی است؛ 9 گل. حامد لک در این فصل 7 بار کلین شیت کرده و از این حیث رکورددار است اما پرسپولیس نیازمند گلزنی است. پرسپولیسی‌ها قطعاً تقصیر را به گردن آماده نشدن اجازه بازی ترابی می‌اندازند اما به نظر می‌رسد مشکلات فاز هجومی بزرگ‌تر از اینهاست. پرسپولیسی‌ها به همین دلیل به سختی به دنبال خرید مغانلو هستند.
 2 – از وقتی جواد نکونام سرمربی فولاد شده، هیچ‌وقت به استقلال نباخته. نه به استقلال استراماچونی، نه استقلال مجیدی در فصل پیش و نه به استقلال فکری در این فصل. بازی‌های دو تیم نه تنها به نفع استقلالی‌ها پیش نرفته که همیشه پر از حاشیه هم بوده. فصل پیش مجیدی بعد از باخت 2-1 به نکونام، در اینستاگرامش او را به چیزهای زیادی متهم کرد و حرف از ویلای امیردشت زد. این فصل هم که لابد به خاطر دارید بازی رفت در اهواز و پخش فیلم‌ صحبت‌های رکیک فکری چه بلبشویی به پا کرد. مجیدی که به خوبی می‌دانست پیروزی مقابل تیم نکونام چقدر مشکل و طاقت فرساست، دیروز توانست این تیم را شکست دهد تا اولین گام را محکم بردارد. استقلال در 5 هفته آتی دیدارهای نسبتاً آسانی در پیش دارد؛ ماشین سازی، پیکان، صنعت نفت، شهرخودرو و ذوب آهن. به جز صنعت نفت، همه این تیم‌ها در نیمه پایین جدول هستند و در دور رفت حتی تیم فکری هم موفق شده بود آنها را ببرد. مجیدی با پیروزی در این دیدارها می‌تواند با روحیه‌ای بالا به استقبال یک دربی جذاب برود.
3 - مهم‌ترین برد هفته را سپاهان به دست آورد. آنها در یک بازی خارج از خانه موفق شدند میزبان خود آلومینیوم اراک را با نتیجه 6 بر یک شکست دهند؛ یک خط و نشان کامل از تیم محرم نویدکیا. این برد برای آنها البته یک اهمیت خاص هم داشت. سپاهان در این فصل سه شکست 3-1 داشت و همین تفاضل آنها را نسبت به پرسپولیس پایین آورده بود. پیروزی دیروز آنها را از لحاظ تفاضل گل به عدد 13 رساند تا فقط یک نمره از پرسپولیس کم داشته باشند. در لیگ فشرده امسال که حالا امتیاز سپاهان و پرسپولیس یکسان شده، تفاضل گل می‌تواند نقش مهمی در پایان فصل بازی کند.
بازی البته کم حاشیه هم نبود. محمود خرمزی، سرمربی موقت آلومینیوم اراک از سمتش استعفا داد و در مصاحبه‌ای قابل توجه گفت: «مقصر این باخت من نبودم و به خاطر شیطنت‌هایی بود که در تیم رخ داد. من نمی‌توانم از کسی اسم ببرم ولی تیمم از نظر روحی و روانی تا دیشب خوب بود ولی پس از مطرح شدن صحبت‌ فروش تیم، شرایط تیم به هم خورد. باخت امروز اصلاً فنی نبود. یک عده از بازیکنان از جان و دل مایه گذاشتند ولی خیلی‌هایشان راه می‌رفتند. شیطنت‌ها از دیشب شروع شد و من این موضوع را به رئیس هیأت مدیره گفتم. متأسفانه همه گل‌هایی که خوردیم مشکوک بود. داور هم بد سوت زد.»
 4 – در تبریز تراکتور با رسول خطیبی به اولین بردش رسید. آنها 2-1 نساجی را شکست دادند تا مجید جلالی یک شکست دیگر در لیگ امسال را تجربه کند. جالب اینکه هر دو گل تبریزی‌ها را بازیکنان مازندرانی‌شان زدند؛ محمد عباس‌زاده و میثم تیموری. شادی گل تیموری که اصالتی سوادکوهی دارد، نکات قابل تأمل زیادی داشت. او به جای خوشحالی عصبانی شد و حتی به تابلوهای تبلیغاتی مستقر در زمین لگد زد. نساجی قائمشهر یکی از کاندیداهای اصلی سقوط در لیگ امسال است و حالا گلزنی بازیکنان سابق این تیم در بازی گذشته، تیم مازندرانی را یک پله دیگر به بازگشت به لیگ یک نزدیک کرده. این گل‌ها و شادی گل‌های بعدش نشان دهنده وضعیت فوتبال در مازندران هم بود. استانی پر از ستاره که تیم‌هایش آنقدر از لحاظ مالی قوی نیستند تا خودشان از ثمره درختی که کاشتند استفاده کنند.
گزارش صفحه 3 از سایر بازی‌های لیگ را بخوانید.
 

Page Generated in 0.0058 sec